Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Brandbox

Door Brandbox groeide onze Facebook Likes met 600 in 2 maanden!

Wat is Brandbox?

Bereik een groot deel van jouw doelgroep en geef hen een beleving waardoor zij jouw bedrijf niet vergeten! Brandbox is een bedrijf waarmee je prachtige en vooral unieke campagnes kan maken. Met Brandbox creëer je interactie bij je doelgroep door het maken van een campagne in de vorm van een spel. Geen saaie en standaard advertenties, maar spelletjes die de doelgroep kan spelen.

Hoe werkt Brandbox?

Er is keuze uit veel verschillende templates. Ga bijvoorbeeld voor een quiz of test, een memory spel, een krasspel, zoekspelletjes etc. Nadat je het spel hebt gevonden dat je jouw doelgroep wilt laten spelen, kan je deze helemaal aanpassen naar de stijl van jouw bedrijf of merk. Alle teksten kunnen zelf geschreven worden, de plaatjes kunnen veranderd worden naar bijvoorbeeld het bedrijfslogo en de kleuren kunnen worden aangepast naar de stijl van jouw bedrijf. Oftewel, de gehele campagne kan je zelf aankleding. Om de doelgroep te motiveren om het spel te spelen, kan je ervoor kiezen om bijvoorbeeld een prijs weg te geven na het spelen of een korting. Ook deze optie kan gemakkelijk worden verwerkt in de templates.

Toegevoegde waarde

Er zit veel toegevoegde waarde achter deze manier van reclame maken.

  • Kennis van je klanten – Je kan deelnemers hun e-mailadressen laten invoeren om bijvoorbeeld kans te kunnen maken op een prijs. Hiermee vergroot je de database van jouw bedrijf en dus meer personen om te bereiken met nieuwsbrieven etc.
  • Analytics – De campagne kan worden gekoppeld aan Google Analytics en zo kan je precies zien waar de deelnemers vandaan komen
  • Onderscheidend – Met deze campagnes is jouw bedrijf onderscheidend en uniek ten opzichte van de concurrenten.
  • Merkbeleving – Je geeft de doelgroep een merkbeleving. De doelgroep moet iets doen, een spel spelen en worden geactiveerd. Hierdoor creëer je op een unieke wijze een merkbeleving.
  • On page time – mensen blijven langer op jouw website door het spelen van een spel. Google hecht waarde aan de tijd dat de doelgroep op jouw website is, waardoor je hoger in de zoekmachines komt.
  • Naamsbekendheid – Door deze unieke vorm van reclame maken, valt jouw bedrijf meer op bij de doelgroep. Je heeft de doelgroep een merkbeleving, waardoor zij het bedrijf minder snel vergeten. De naamsbekendheid van het merk zal dus sterk groeien.
  • Facebook likes – De campagnes van Brandbox zijn makkelijk via Facebook te promoten. Het aantal Facebook pagina likes zal daardoor snel stijgen.
  • Conversies – De unieke ervaring die de doelgroep krijgt, het verhogen van de naamsbekendheid, uitbreiding van de datebase en Facebook volgers en het verhoogde aantal personen op jouw website zijn allemaal factoren die zorgen voor meer conversies.

Case Tofje

Tofje is een webshop in kinderkleding. Eind 2014 was de  webshop opgezet en het bedrijf was klaar om de naamsbekendheid en de Facebook pagina een boost te geven. Samen met Brandbox hebben zij een unieke campagne opgezet, Tofje memory. Een memory spel met het Tofje logo en de merken die de webshop verkoopt.

Na afloop van het spel moesten konden de deelnemers hun e-mail adres achterlaten op kans te maken op €125,- shoptegoed. Ook ontvingen de deelnemers na afloop een kortingscode met €5,- korting bij Tofje.

brandbox tof memory

Promotie

Het spel was 3 maanden actief om kans te maken op de prijs. In deze 3 maanden is de campagne meerdere malen op Facebook gepost en 3 keer is de campagne ook geadverteerd op Facebook. Daarnaast is de campagne ook door middel van e-mailmarketing gepromoot.

Het resultaat

  • 600 nieuwe Facebook likes
  • 390 nieuwe e-mail registraties

De campagne heeft veel opgeleverd voor Tofje. Doordat het spel voornamelijk is gepromoot via Facebook, heeft dit voor veel nieuwe Facebook volgers gezorgd. Toen Tofje met de campagne begon, had de Facebook pagina 1500 likes. Twee maanden later, nadat de campagne was afgelopen, stond dit aantal op ruim 2100 Facebook likes. Het spel is 605 keer gespeeld en hiervan zijn er 390 nieuwe e-mailregistraties.