Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Branded Content

Branded Content is het bekend maken van uw naam/merk. Branded Content is niet het maken van reclame filmpjes waarin duidelijk wordt gemaakt waar u het kan kopen en hoe duur het is. Branded Content is een creatieve manier om uw naam/merk bekend maken. Dit kunt u doen doormiddel van een Youtube Filmpje of uw merk te laten terugkomen in een game of film (als het om grote merken gaat). Vooral bij grote merken ziet u vaak dat soort Branded Content voorbij komen.
Een goed voorbeeld zijn de films van James Bond, alles wat James Bond gebruikt heeft een commerciële waarde.

Branded Content inzetten met online marketing

Op het internet is Branded Content erg belangrijk, een goed voorbeeld hiervan is Coolblue. Coolblue maakt haar naam bekend door van elk product een Youtube video te maken, in deze filmpjes laten ze de producten zien en hoe het werkt. Branded Content is erg belangrijk voor Coolblue, hierdoor zijn ze groot geworden en kent iedereen hun naam.

Branded Content op de juiste manier inzetten

Bij het inzetten van Branded Content is het belangrijk dat u kijkt waar uw doelgroep zit en waar uw doelgroep naar kijkt. Door Branded Content in te zetten naar waar uw doelgroep kijkt of waar uw doelgroep is, zorgt u voor meer conversie en bereik. De voorbereiding van Branded Content is dus uitermate belangrijk. De manier waarop u uw product of dienst brengt via Branded Content is belangrijk, spreekt uw doelgroep dit aan of juist helemaal niet, spreekt de doelgroep het aan waar aan u uw actie koppelt? Vragen die u moet stellen tijdens de voorbereiding van Branded Content.

Brandend Content Succesvol inzetten

Het is belangrijk dat u op de juiste manier Branded Content inzet als verkoopdoel. De volgende stappen geven aan waar u op moet letten.

  • Weet waar u het over hebt
    Zorg dat u weet waar u uw brandend content plaats of laat plaatsen.
  • Branded Content relevant maken
    Door relevante content te maken scoort u hoger in google, het zelfde geld voor Brandend Content. Branded Content moet geloofwaardig overkomen en dus moet het relevant zijn wat u laat zien. Relevant betekend het leveren van kwaliteit.
  • Creativiteit
    Zorg erg voor dat uw Branded Content creatief is en opvalt, dit is een middel om uw uiteindelijke doel te bereiken. Denk aan uw einddoel en aan het vergroten van uw merkbekendheid, het verspreiden van uw naam enz.
  • Langdurig
    Zorg ervoor dat u uw Branded Content lang kan blijven inzetten bij partnerships, dit is erg belangrijk omdat het vaak even duurt totdat mensen uw naam oppakken en blijven onthouden.

Zorg dat u deze punten toepast en over nadenkt om een goede Branded Content in ze zetten. Wees creatief maar denk aan uw uiteindelijke doel!