Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

content delen? gebruik mobiel!

content delen? gebruik mobiel!

content delen

Als bedrijf die een online marketeer is wil je het liefst dat mensen jouw eigen app, website of campagne promoten en delen. Een mogelijkheid om je bedrijf te promoten via he internet is een “perpetuum mobile”: je koopt dan honderd bezoekers en je zorgt er voor dat die mensen je content delen, zo zorgen zij er weer voor dat je apps, sites of campagnes er bijvoorbeeld nog eens honderd bezoekers er bij krijgt.

Er zit ook verschil in de productiviteit van de telefoon gebruikers en de desk- en laptop gebruikers. Het blijkt namelijk dat de telefoon bezoekers niet erg geneigd zijn om je content online te promoten of delen via social media. De bezoekers via een laptop of deskcomputer, zowel regulier of gekocht, zorgen voor twee keer zoveel promotie met de like, share en tweetbuttons. Maar er zijn ook mobiele gebruikers die gericht opzoek zijn naar jouw product, service of informatie, die mensen zorgen nog eens voor twee keer zo veel interactie dan de bezoekers via een laptop of deskcomputer.

Organische bezoekers (die zijn niet ingekocht) die je website bezoeken via Facebook zijn geneigd jouw content alleen via Facebook te gaan promoten en delen. De WhatsApp bezoekers zorgen eigenlijk helemaal niet voor promotie dus die hebben de minste waarden. Twitter wordt wel gebruikt om informatie over alle sociale kanalen te delen. Het aantal shares van de Twitter bezoekers is vijftig procent hoger dan het delen door alleen Facebook bezoekers, omdat de Twitter gebruikers ook content delen via WhatsApp en Facebook. Bedenk wel dat de drang van de organische bezoekers hoger is om jouw content te delen, deze bezoekers hebben namelijk of gezocht naar jou product en zijn dus geïnteresseerd in jouw product of ze zijn op jouw website gekomen omdat bijvoorbeeld een vriend van hun jouw informatie gedeeld heeft.