Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Conversie optimalisatie via je webshop

Conversie optimalisatie via je webshop

Conversie optimalisatie via je webshop

Het is heel belangrijk dat de klant die de webshop bezoekt het bezoek aangenaam vindt. Bijvoorbeeld hoe je door de producten kan gaan is al heel belangrijk voor de ervaring van de bezoeker. Je hebt onder andere de mogelijkheid om de: laad meer knop, paginering of oneindig scrollen, het is heel belangrijk dat je de juiste techniek op je website plaatst. Dit kan namelijk al doorslaggevend zijn of de bezoeker blijft of weer weg gaat.

De meest gebruikelijke manier om je producten weer te geven is de rasterweergave, dit houdt in dat er onderaan de webpagina een balkje staat met daar in de pagina nummers en ‘’vorige’’ en ‘’volgende’’ waarmee je naar de volgende reeks producten kan gaan. Deze methode is heel populair omdat het bijna in elke webshop een standaard methode is en het eigenlijk apart is als je bijvoorbeeld er voor hebt gekozen om de klant oneindig te laten kunnen scrollen.

Ondanks dat de rasterweergave een soort standaard is , zie je steeds vaker twee andere methodes verschijnen. Een van deze methodes is de: laad meer knop, deze knop dit onderaan de pagina onder meestal 10 tallen producten. Door op deze knop de drukken verschijnen meestal het in zelfde aantal andere producten. Dit komt dan op dezelfde pagina wat ervoor zorgt dat als je weer terug wilt je alleen nog maar naar boven hoeft te scrollen en geen pagina’s terug hoeft te gaan. Deze methode scheelt veel navigatietijd. De andere methode is het oneindig scrollen, dit is handig want je kan door de hele producten pagina zonder er ook maar iets voor te doen. Toch wordt de klant afgeleid door deze methode omdat je er ook eigenlijk helemaal niet er voor hoeft op te letten, en zo worden de producten ook minder goed bekeken.

Uit een onderzoek is gebleken dat er maar een klein groepje van de onderzochte webshops de: laad meer knop gebruiken. Maar dit zijn wel de winkels die goed werden beoordeeld. Dit komt omdat de winkels voor een doeltreffende methode hebben gekozen. Je stelt namelijk een vraag aan de klant, of hij/zij namelijk verder wilt gaan. Dit zorgt er voor dat de klant oplettend blijft en kijken meer naar de producten.