Categorie: e-Commerce

Bloge-Commerce

Waarom social proof het geheime wapen is van succesvolle e-commerce winkels

Wilt u klanten overtuigen om een aankoop te doen op uw website? Of wilt u juist de geloofwaardigheid van uw merk een boost geven? Dan is social proof een sterk middel om toe te passen binnen uw online marketingstrategie. . Social proof is één van de zeven beïnvloedingsprincipes van Cialdini. In dit artikel leest u hoe u social proof kunt toepassen in uw organisatie.

Lees meer

BlogConversie optimalisatiee-Commerce

Hoe speel je in op onbewust koopgedrag op je website?

De hoofdrol in de CRO-update van de maand september is weggelegd voor pricing. In deze update neem ik (Rick – conversie- en UX-specialist) jullie mee in de wondere wereld van de prijspsychologie en leg ik uit hoe je jouw producten (onbewust) veel aantrekkelijker kunt tonen aan de eindgebruiker! Door in te spelen op de prijsperceptie en de juiste prijsstrategie te gebruiken, zet je reuzestappen in het optimalisatieproces van je eigen website. Hieronder behandel ik 5 principes om de prijs van jouw producten zo florissant mogelijk weer te geven.

Lees meer

Bloge-Commerce

Mobiel winkelen wint het dit seizoen van de desktop

Dat het online shopgedrag onder de Nederlanders het afgelopen jaar fors is gestegen, is niemand ontgaan. Door de corona tijden vonden we het met z’n allen fijn om vanaf de bank onze aankopen te doen. Voorheen vonden deze aankopen nog plaats via de desktop. 2020 is het jaar van veranderingen en zo ook in ons online gedrag. De meeste digitale winkel conversies vonden in 2020 dan ook plaats op de mobiele apparaten.

Lees meer

e-Commerce

Tip 40: Genereer meer leads in de B2B met een live chat functie

Het is al een lang bestaand fenomeen; Chatten. De eerste chatfuncties ontstonden namelijk al in 1973. Toch zien we dat de chatfunctie nu langzaamaan echt sterk z’n intrede begint te doen in de eCommerce. Logisch het blijkt een fantastisch middel te zijn om je prospect soepeler door de customer journey heen te helpen en zodoende meer leads te genereren binnen de B2B. Toch zijn er wel wat spelregels die gevolgd dienen te worden om de echte toegevoegde waarde in de gebruikersvriendelijkheid van je website te genereren. In deze tip vertellen we je er graag meer over.

Lees meer

e-Commerce

Vijf Conversie killers voor je webshop

Omdat webshops vaak verschillen is het moeilijk om te achterhalen waarom een webshop een lage conversie heeft. Als je dan wilt achterhalen waarom je een lage conversie hebt moet je een uitgebreid onderzoek doen zodat je weet hoe je de conversie kunt optimaliseren. Toch zijn er vijf veel voorkomende conversie killers die jij vandaag nog kunt aanpassen.

Lees meer

e-Commerce

Klanten werven voor uw nieuwe webshop

De eigenaren van webshops gaan een goede toekomst tegemoet. Het online shoppen neemt elke dag toe. Hierdoor is het niet vreemd dat ook de omzet van webshops de komende jaren gaat toenemen.
Het online shoppen voelt bij veel consumenten steeds vertrouwder aan. De onzekerheid van online betalen verdwijnt steeds meer en ook de keurmerken voor webshops geeft de consument steeds meer vertrouwen.

Lees meer