Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Google Remarketing

Google Remarketing is een manier om bezoekers die al eerder op uw website zijn geweest opnieuw te bereiken. Bezoekers die al eerder op uw website zijn gekomen zijn erg belangrijk voor u. Deze bezoekers kunt u doormiddel van een banner weer opnieuw bereiken. Het is erg belangrijk om deze mensen weer opnieuw te bereiken. Dit kan om een aantal redenen:

Meer conversie uit bestaande klanten

U wilt graag opnieuw conversie uit uw bestaande klanten halen, dit is bijvoorbeeld erg handig als u een nieuwe actie heeft. Doormiddel van een banner zien de oude bezoekers en klanten dat er een actie is op uw website.

Bezoekers een duwtje in de rug geven

Uw wilt bezoekers die op uw website geweest zijn maar niet tot conversie hebben geleden een extra duwtje in de rug geven om toch over te gaan tot actie. Vaak gaan consumenten niet in één keer over tot actie na een enkel bezoek aan de website.

Google Remarketing

Google Remarketing Advertentie

Hierboven ziet u een voorbeeld van Remarketing.

Een paar dagen terug was de zoekopdracht in de Google zoekmachine ‘reizen in Afrika’ uiteindelijk kwamen we uit op de website van ‘FOX’. Vandaag (een paar dagen later na de zoekopdracht) staat er op nu.nl een remarketing banner (met rood gemarkeerd) van ‘FOX’. Door deze actie zet FOX mij weer in de mogelijkheid om direct naar hun website te gaan en wordt u er weer aan herinnerd.

Google Remarketing zorgt ervoor dat mensen terug komen op uw website nadat ze een eerder bezoek hebben gebracht. Doordat ze eerder op uw website terecht zijn gekomen heeft google 'cookies' opgeslagen van de bezoeker, de 'cookies' worden gebruikt om vervolgens op de juiste plaats de Remarketing banner te tonen.

Google Remarketing en Google Adwords

Google Remarketing kan gecombineerd worden met Google Adwords. Dit is erg handig omdat er via Google Adwords veel leuke functies zitten die u kunt gebruiken om Google Remarketing goed te gebruiken, zo kunt u bijvoorbeeld precies timen wanneer u uw Remarketing in wilt zetten of de locatie bepalen waar de Remarketing moet worden weergegeven.

Short-code
Google Remarketing kunt u toevoegen op uw website, dit doet u op alle pagina’s van uw website. U krijgt een kleine short-code van Google Adwords die u toevoegt aan uw website. De code kan ook toegevoegd worden aan een mobiele app.

Remarketinglijsten
Door een Remarketing lijst te maken kunt u van al uw bezoekers door Adwords laten uitzoeken welke pagina op uw website het populairst is.

Remarketingcampagnes
De laatste stap is het aanmaken van een campagne met een unieke boodschap die alleen aan uw Remarketinglijst wordt weergegeven als hun zoeken op Google of de sites in het Display Netwerk bezoeken.