Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Abonnees

Abonnees

Wat is een abonnee?

Een abonnee is iemand die zich geabonneerd heeft tot; jouw account, e-mail, tijdschriften, etc. Die mensen zijn waarschijnlijk geïnteresseerd in jouw product. Ze willen er of meer over weten of elke keer weer nieuwe informatie krijgen. Het zijn dus mogelijke klanten. Een abonnement kan je hebben door geld te betalen zoals bij de meeste tijdschriften. Maar er zijn ook abonnementen waarbij de er geen geld betaald hoeft te worden, bijvoorbeeld bij YouTube. Niet elke abonnee is even actief als de ander er zijn ook inactieve abonnees. Je hebt de actieve abonnees en de inactieve abonnees. De actieve abonnee leest je e-mails en stuurt ze misschien door. En de inactieve abonnee doet dat waarschijnlijk minder of helemaal niet.

Een inactieve abonnee heeft ook waarde!

Een inactieve abonnee heeft ook waarde. Ondanks dat ze je mails bijvoorbeeld niet openen of misschien door sturen. De mails komen wel in hun mail box en er is een hoge kans dat de abonnee ze toch voorbij ziet komen en even een kijkje gaat nemen. Daarom heeft een inactieve een waarde van 32 procent tegenover een actieve abonnee. Ook heeft een inactieve abonnee ooit de moeite genomen om zich te abonneren tot bijvoorbeeld jouw email marketing. Dat deed de consument niet zo maar hij was geïnteresseerd in jouw product of service en wilde daar dan waarschijnlijk op de hoogte  van blijven.

Wat kan je doen om de abonnees weer actief te krijgen?

Langzaam zie je sommige consumenten minder actief worden in de database. Dit kan verschillende redenen hebben, de e-mailcommunicatie kan voor de consument onhandige zijn, of het interesse en de behoeftes zijn veranderd of minder geworden. Jij als producent zijnde kan ook andere interesses hebben gekregen dan een paar jaar geleden. Het is belangrijk dat je weet wie je actieve abonnees zijn en wie je inactieve abonnees zijn, en of het het waard is om er moeiten voor te doen om ze te houden of ze te laten gaan. Om de abonnees weer actief te krijgen kan je bijvoorbeeld de methode hoe de informatie verspreid wordt veranderen van een e-mail naar bijvoorbeeld een blog of filmpjes op YouTube. Het is ook handig om deze inactieve abonnees te contacten met op hun gerichte campagnes om ze zo beter of opnieuw leren te kennen en zo op hun in te kunnen spelen. Op basis van de uitkomsten wordt het mogelijk om persoonlijk en relevant te communiceren.