Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Advertertentie doelstellingen binnen Google

Alhoewel de meeste mensen bij AdWords aan de advertenties boven- en onderaan de zoekmachines denken zijn er meerdere advertentiemogelijkheden. De advertenties bovenaan de organische resultaten noemen we ‘tekstadvertenties’. Naast de tekstadvertenties zijn er nog 2 andere manieren om potentiele klanten te bereiken. Welk advertentiemidel kan u het best gebruiken? Dat hangt af van uw advertentie doelstellingen;
• Meer conversies (offerte aanvragen, verkopen, leads)
• Meer naamsbekendheid

AdWords advertentie doelstellingen

Meer verkopen en kliks naar je website

Om meer verkopen te genereren zijn Google tekstadvertenties en Google Shopping advertenties de beste mogelijke manieren. Je kan met deze 2 advertentie methodes heel goed aangeven voor welke producten/diensten/zoekwoorden jij zichtbaar wil zijn. Als je dit op een goede manier instelt zul je alleen mensen naar de site trekken die geïnteresseerd zijn in datgene wat jij aanbied. Hierbij moet je wel goed nadenken wat je in je advertentie wil communiceren en of dit overeenkomt met wat je wil aanbieden.

Voorbeeld:
Jij verkoopt sportschoenen van een heel specifiek merk wat qua prijs aan de onderkant van de markt zit. Jij kan in je advertentie aangeven dat je voor bepaalde zoekwoorden gevonden wil worden. De vraag die jij jezelf moet stellen is: wil ik mijn advertentie (en daarmee de mogelijke advertentiekosten) ook richten op mensen die op zoek zijn naar ‘adidas sportschoenen’. Iemand die Adidas sportschoenen zoekt zal mindersnel een product aanschaffen op jouw website aangezien jouw aanbod (goedkope sportschoenen van een specifiek merk) niet aansluit bij zijn zoekvraag.

Naamsbekendheid vergroten / Branding

Het kan best zijn dat je een product of merk verkoopt dat nog niet echt heel bekend is bij het publiek. Vandaar dat er weinig mensen naar opzoek zijn en je dus weinig zal verkopen. Om in de toekomst meer te verkopen moet jouw bedrijf/product/dienst eerst bekend worden bij de mensen. Hier komt Google Display heel goed van pas. Met Google Display kan jij gericht aangeven voor welke mensen jij jouw bedrijf of product wil laten tonen. Dit gebeurd door middel van banners. Je kan de groep selecteren op bijvoorbeeld leeftijd of op interesses.