Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Gepersonaliseerde Email marketing

Er zijn verschillende methode om nieuwe en bestaande klanten een aankoop te laten doen. Binnen het internetmarketing domein is 1 ding zeker emailmarketing is de meest effectieve manier om bestaande klanten een nieuwe aankoop te laten doen. Het versturen van een nieuwsbrief kost vaak een paar cent per klant terwijl het binnen halen van een klant via de zoekmachine gemiddeld een paar euro per aankoop kost. Zeker bij producten waarbij herhalingsaankopen van zeer groot belang
zijn is een goede email marketingstrategie van groot belang. Wij hebben al veel zaken voor klanten getest en willen u graag delen wat onze ervaring is. Dit doen we in de 3 tips voor een goede email marketing campagne.

Tip 1: personaliseer uw nieuwsbrief

We zijn allemaal consumenten en hebben allemaal behoeftes vaak zijn deze behoefte latent. Kortom we hebben ze wel maar we moeten wel getriggerd worden om deze ook in te schakelen. Het is dan ook van groot belang dat het product bij ons past en dat we ons kunnen identificeren met het product. Dit noemen we een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

We willen begroet worden met onze eigen naam, het liefst je voornaam. Vervolgens is het leuk als er iets meegegeven wordt van de laatste bestelling, bijvoorbeeld vorige keer kocht je deze lensen of deze stropdas. We hebben het volgende item voor je geselecteerd wat veel van onze klanten kochten. Bij deze mail is van groot
belang dat je focus aanbrengt op 1 product, past dit product niet geheel zorg ervoor dat er ook andere suggesties zijn. Je kunt bijvoorbeeld 3 andere producten tonen met de zin, is dit niet de perfecte match? Deze producten kochten ook veel van onze klanten.

 

 

Tip 2: maak groepen aan in uw mailprogramma

Iedere webwinkel kent klantgroepen. Als we bijvoorbeeld naar een webshop kijken die planten verkoopt kunnen we al onderscheid maken in de groep binnen- en buitenplanten. Er zijn op beide productgroepen momenten wanneer je de klant kan mailen. Bijvoorbeeld als de lente begint, stuur deze groep dan een mail met een nieuwtje over de lente en voeg een aantal mogelijke producten
toe.

Maar het kan nog veel dieper bijvoorbeeld klanten die een heggenschaar hebben gekocht, u kunt met redelijke zekerheid zeggen dat ze iets gaan snoeien. Snoeien doe je niet het hele jaar door. Mail ze over het onderwerp snoeien op het juiste moment. Het is dus een uitdaging om zoveel mogelijk momenten te bepalen om zo op die momenten de klant te verrassen met een mail die echt raakt.

Tip 3: maak uw gepersonaliseerde mail campagne 'event driven'

De bekendste variant is de mail die je krijgt op je verjaardag. Het klinkt vaak zo makkelijk maar op dat moment bent je over het algemeen makkelijker te raken. Het weer een jaartje ouder worden is vaak een emotionele dag. Op deze dag onthoud je dingen beter omdat ze meer impact hebben.
Je kunthier op inspelen. Nog leuker is om dit te doen doormiddel van speciale momenten gedurende dat jaar mee te nemen.

Bijvoorbeeld:
'Van harte gefeliciteerd, je wordt 43! Wist je dat veel mannen op deze leeftijd als nog hun motorrijbewijs halen? Wij raden je aan in de winter goede thermoshirts te dragen als u op de motor stapt.

Ook is het bijvoorbeeld leuk voor kinderkleding winkels om mee te groeien met het kind. Als een moeder iets besteld voor haar zoon of dochter in maatje 110 kun je met een bepaalde zekerheid bepalen wanneer de volgende maat aanbreekt. Regel hier ook een gepersonaliseerde email-regel in. Tofje is een website die dit heel goed doet.

Meer tips nodig voor het optimaliseren van uw email neem contact op met de Blauwe Monsters.