Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Rich content & Content carousels

Ik heb al vaker gelezen. “E-mail heeft zijn beste tijd wel gehad’ of ‘E-mail is history’. Er zijn momenten dat je zou willen dat het waar was. Als je bijvoorbeeld een hele dag e-mails hebt gestuurd en aan het eind van de dag er achter komt dat je inbox voller is dan in de ochtend toen je begon. Toen Social media opkwam, werd E-mail met enige regelmaat doodverklaard. Maar feit is: we mailen meer dan ooit. De termen multi-channel en omnichannel zeggen het eigenlijk ook: er komen alleen maar kanalen bij, er verdwijnen er eigenlijk geen. Of dat zou de fax moeten zijn.

Sterker nog, E-mail vormt meer dan ooit de kern van menig state of the are marketing campagne. Chad White  (auteur van het populaire boek E-mail Marketing rules) ziet een prachtige toekomst voor e-mail, vooral het gebruik van nieuwe technologie voor zowel de inhoud als de inzet. “De e-mails van de toekomst zullen lijken op het verzenden van complete microsites”. Hierbij kun je video’s bekijken en surfen op complete product assortimenten en zelfs direct producten kopen zonder de inbox te verlaten.

Rich content

De e-mailsector heeft de afgelopen maanden nieuwe stappen gezet in de richting dankzij de ontdekking van Webkit Hack. Hiermee kunnen marketeers een volledig functionele reeks tabbladen maken of zelfs een content carrousel. Hierdoor kunnen ontvangers klikken op de tabs of knoppen en kunnen bladeren door beelden. Zo kunnen marketeers veel meer inhoud plaatsen in de mail waardoor de gebruiker alle informatie gelijk in beeld heeft.