Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Tip 8: Acquisitie anno 2017

Tip 8: Acquisitie anno 2017

De commerciële mensen onder ons kennen het heel goed. Met een lichte drempelvrees een telefoonlijst met prospects pakken en koud bellen. Een manier die zeker een aantal jaren geleden prima werkte en het percentage wat naar een lead veranderde vanuit de koude acquisitie was best OK.

 
We leven echter in een tijd waarin we niet meer zitten te wachten op ongevraagde informatie die naar ons gezonden wordt. De communicatie met bedrijven is door alle technologische ontwikkelingen wederkerig geworden. Door social media kunnen we direct communiceren met een bedrijf en het mooie is over het algemeen volgt er op korte termijn een antwoord. Als we iets nodig hebben faciliteert Google ons en vinden we direct een aantal aanbieders waarbij we eenvoudig de voorwaarden naast elkaar kunnen leggen.

 
Al deze ontwikkelingen maken dat Online marketing een steeds belangrijker aspect wordt van uw marketing strategie. Het is verstandig om hierbij ook de manier van Acquireren onder de loep te nemen. Door bovenstaande ontwikkelingen zijn we steeds minder gevoelig voor een telefoontje waarin ongevraagd ons iets aangeboden wordt. Hoe goed uw introductie en korte pitch ook is, we trappen er niet meer in. We doorzien snel dat de intentie iets verkopen is en dat willen we niet. Ik zeg hierbij overigens niet dat u het koud bellen moet afzweren. U laat hier namelijk ook wel mee zien dat u er bent en het blijkt nog steeds dat hiermee handel voor u bedrijf te genereren is.

 
Ook actief zijn in netwerken is een manier van acquireren die anno 2017 nog steeds heel goed werkt. Een combinatie van meerdere aspecten zorgt er dan ook voor dat u voldoende nieuwe handel voor uw bedrijf genereert.

 
We zien echter dat de technologische ontwikkelingen er voor gezorgd hebben dat er nieuwe en zeer effectieve manieren zijn om acquisitie te doen. Als Blauwe monsters zijn we zeer enthousiast over Marketing automation. Dit is een geautomatiseerde manier om uw prospects gestructureerd door de customer journey heen te helpen en uiteindelijk bij u klant te laten worden. Het is hierin belangrijk dat u uw eerst aan een groot deel van de doelgroep laat zien als Thougt leader en van daaruit geïnteresseerden genereerd.

 
Om u een goed beeld te geven van hoe Marketing automation werkt hebben we dit in een uitgebreid stuk beschreven. Klik hier om bij deze super nuttige informatie te komen.