4 voordelen van bezorgen op zondag

16 oktober 2014    -  
Overige internet marketing informatie
geschreven door:
Blauwe Monsters
Nuttige info? deel het met anderen

Offline bestaat het al veel langer, koopzondag. De verlenging van de ‘koopweek’. Echter als je online iets besteld hebt moet je meestal wachten tot het op maandag geleverd wordt. Sinds kort is daar echter verandering ingekomen. Enkele winkels zoals HelloFresh, Coolblue en Dixons leveren sinds kort ook op zondag.

Coolblue

Directeur en oprichter van Coolblue, Pieter Zwart verteld dat bij Coolblue een veel gestelde vraag was ‘“Waarom moet ik wachten tot maandag, terwijl ik juist zondag vrij ben?”. Met die insteek is Coolblue aan de slag gegaan en levert nu dus op zondag. Pieter Zwart is hier erg trots op. Dit concept sluit namelijk naadloos aan op de strategie van Coolblue waarbij de klantbeleving leidend is. Als klanten dan vragen of er niet ook op zondag geleverd kan worden, dan moet dat gewoon geregeld worden.

Kostenbesparing

Geloof het of niet, levering op zondag werkt ook kostenbesparend. Ten eerste geeft het de klant meer controle over wanneer de bestelling geleverd wordt, retailers streven daar al heel lang naar. Ten tweede is er een veel grotere kans op een succesvolle aflevering. De klant is namelijk meestal wel thuis op zondag. Door de weeks is dit vaak niet het geval. Vervolgens moet de pakketbezorger nog een keer terug komen voor een 2e afleveringspoging of de klant moet uiteindelijk het pakket afhalen op het dichtstbijzijnde postkantoor. Ongemakkelijk voor de klant en een enorme kostenpost voor retailers. Levering op zondag kan dus een aardige besparing opleveren.

Verlenging van de koopweek

Zaterdag is online gemiddeld gezien een slechtere koopdag. Aangenomen word dat dit komt doordat er niet gelijk de volgende dag geleverd kan worden. Theoretisch gezien zou levering op zondag dus moeten leiden tot meer verkoop op zaterdag. Dit is waar de retailers met zondagslevering op mikken.

Onderscheidend vermogen

Niet alleen is zondagslevering een kostenbesparing en een extra service naar je klanten toe. Logistieke excellence kan ook het punt zijn waarmee jij je onderscheid van de concurrenten. Flexibele levering kan net het punt zijn waarmee je de klant overtuigt om bij jou aankopen te doen.

PostNL

Genoeg hoge ambities dus, ook bij PostNL. PostNL heeft de ambitie om de zondagslevering in 2015 voor alle e-tailers beschikbaar te maken.

Nuttige info? deel het met anderen

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in Overige internet marketing informatie

18 apr 2018 - in
Overige internet marketing informatie

Tip 44: Optimaliseer je mobiele website voor de mobile-first index

De afgelopen maanden is Google flink actief geweest om hun mobile-first index verder uit te rollen. Het is een beetje cliché om steeds maar te roepen dat een goede mobiele site belangrijker wordt, maar Google heeft nu officieel bevestigd dat zij ...

26 mrt 2018 - in
Overige internet marketing informatie

Tip 43: Bereik je doelgroep door middel van Influencer Marketing

Het doel van online marketing is om via online kanalen zichtbaar en in contact met je doelgroep te komen en daar uiteindelijk meer business uit genereren. Er zijn inmiddels vele online kanalen waarmee je in contact kunt komen met je doelgroep. É...

22 mrt 2018 - in
Overige internet marketing informatie

Tip 42: Kies de juiste keywords met een goede concurrentiescan

Een goede start van een succesvolle internet marketingstrategie is het zoekwoordenonderzoek. Hierin breng je in beeld op welke zoektermen je doelgroep zoekt en weet je zodoende op welke termen je graag gevonden wil worden. Toch zijn er nog wel mee...

Heeft u vragen?

+31 20 893 26 56
info@blauwemonsters.nl