Advertentie volgsysteem voor mobiele en web apps

13 augustus 2014    -  
e-Commerce
geschreven door:
Blauwe Monsters
Nuttige info? deel het met anderen

Google heeft een volgsysteem ontwikkelt waarmee gebruikers van het mobiele internet en mobiele apps beter gevolgd kunnen worden. Hierdoor kunnen adverteerders hun advertenties effectiever afstemmen op individuele behoeften.

Tot nu toe was het moeilijk om gebruikers van het mobiele web en mobiele apps te volgen. Het advertentie netwerk van Google, AdMob, kon tot voorheen alleen gebruikers volgen via de besturingssystemen iOS en Android van Apple en Google. Als gebruikers hun browser openden dan werden ze niet gelijk herkent.

Google gaat nu de cookies van de mobiele webomgeving koppelen aan een cookie systeem voor mobiele apps. Gebruikers krijgen dan dezelfde uitingen te zien als ze herkent worden.

Google heeft de nieuwe aanpak bevestigd maar gaat verder niet in op de details. Volgens kenners zou het nieuwe systeem beter zijn dan het huidige systeem van Google. Persoonlijke gegevens van gebruikers worden niet gebruikt. Gebruikers kunnen aangeven dat ze niet gevolgd willen worden.

Het bedrijf wil zijn advertentie technologie verbeteren omdat steeds meer gebruikers gebruik maken van het mobiele web. De helft van de advertentie inkomsten komt dit jaar van mobiele advertenties, zo schat eMarketer. Ook Twitter en Facebook gebruiken momenteel technieken om gebruikers van verschillende platformen te kunnen volgen.

Toch heeft de technologie nog wel beperkingen, consumenten met verschillende apparaten behoort tot nu toe nog niet tot de mogelijkheden. Als de gebruiker van een iPhone over gaat op een iPad dan wordt op het laatste apparaat een nieuwe cookie geplaatst.

In de afgelopen weken zijn er al een aantal bedrijven uitgenodigd om mee te doen aan een test van het systeem. Wanneer het systeem gelanceerd wordt is nog niet bekend.

Nuttige info? deel het met anderen