Blauwe Monsters
9 juni 2015 in
SEO

B2B Content marketing

Steeds meer bedrijven passen B2B Content marketing toe. Maar hoe belangrijk is B2B Content marketing en is het ook zo succesvol om het te gebruiken?

Bij Content marketing B2B richt je op de informatie behoefte van de consument. De informatie en kennis die je krijgt kun je op de juiste content toepassen en zo bind je de klanten naar je toe. Een belangrijk onderdeel is Customer Journey.
Customer Journey is op het moment dat de doelgroep jouw webshop betreed, de route die de doelgroep aflegt tot een aankoop van het product. Die route is erg belangrijk en om dat te verbeteren zijn er een aantal toepassingen voor.

Het bekijken van je bestaande data, de onderzoeken die er gedaan zijn en de conclusies. Het overzicht van de webshop, de kans om te laten zien dat jouw webshop waard is. Bekijk ook kritisch de informatie op de webshop. Leg vast wat er nog nodig is om nieuwe klanten te binden met deze informatie. Observeer de bestaande klanten en leer goed de doelgroep kennen. Zo kan je gevoelens, gedachtes en acties ontdekken. Met die informatie kan je jouw webshop zo uniek mogelijk aanpassen op de doelgroep. Ook is het belangrijk om actief te promoten op social media via de websites waar de doelgroep zich bevind en het maken van een mobielvriendelijke webshop en bezig zijn nieuwe manieren te ontdekken om de webshop te verbeteren. Geef de doelgroep de optimale ervaring en maak je website responsive. Omdat Google sinds 21 april 2015 ook naar de mobiele ervaring kijkt. Je website heb je volledig in de hand en staat daarom centraal in alle marketing.

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in SEO

23 sep 2019 - in
Web analytics

Niet meer 3 dagen wachten op Google Search console

Vanaf vandaag (23 september 2019) is het mogelijk om je data van gisteren te bekijken in Google Search Console (GSC).

Google heeft sinds vandaag een update aangekondigd in Google Search Console. Je hoeft niet meer 3 dagen te wachten op je g...

23 aug 2019 - in
SEO

Google Actions inzetten voor jouw bedrijf

Met de komst van Voice Search is het mogelijk om spraakgestuurde zoekopdrachten uit te voeren. Waar je voorheen alleen zoekopdrachten kon intoetsen, kun je nu ook zoekopdrachten inspreken bij een virtuele spraakassistent, zoals bijvoorbeeld Siri (...

19 jul 2019 - in
SEO

Redirects en SEO: hoe pak je het aan?

Niemand verdwaalt op een rechte weg zou je kunnen zeggen. Als je in een vreemde stad bent wil je graag duidelijk zien waar je heen moet. En ook als je een winkel bezoekt wil je bij binnenkomst snel kunnen zien waar de afdeling is waarnaar je zoekt...