Blauwe Monsters
9 juni 2015 in
SEO

B2B Content marketing

Steeds meer bedrijven passen B2B Content marketing toe. Maar hoe belangrijk is B2B Content marketing en is het ook zo succesvol om het te gebruiken?

Bij Content marketing B2B richt je op de informatie behoefte van de consument. De informatie en kennis die je krijgt kun je op de juiste content toepassen en zo bind je de klanten naar je toe. Een belangrijk onderdeel is Customer Journey.
Customer Journey is op het moment dat de doelgroep jouw webshop betreed, de route die de doelgroep aflegt tot een aankoop van het product. Die route is erg belangrijk en om dat te verbeteren zijn er een aantal toepassingen voor.

Het bekijken van je bestaande data, de onderzoeken die er gedaan zijn en de conclusies. Het overzicht van de webshop, de kans om te laten zien dat jouw webshop waard is. Bekijk ook kritisch de informatie op de webshop. Leg vast wat er nog nodig is om nieuwe klanten te binden met deze informatie. Observeer de bestaande klanten en leer goed de doelgroep kennen. Zo kan je gevoelens, gedachtes en acties ontdekken. Met die informatie kan je jouw webshop zo uniek mogelijk aanpassen op de doelgroep. Ook is het belangrijk om actief te promoten op social media via de websites waar de doelgroep zich bevind en het maken van een mobielvriendelijke webshop en bezig zijn nieuwe manieren te ontdekken om de webshop te verbeteren. Geef de doelgroep de optimale ervaring en maak je website responsive. Omdat Google sinds 21 april 2015 ook naar de mobiele ervaring kijkt. Je website heb je volledig in de hand en staat daarom centraal in alle marketing.

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in SEO

11 mrt 2020 - in
SEO

Het E-A-T principe

Misschien heb je wel eens van het E-A-T-principe gehoord, maar weet je niet wat dit nou precies is of waar het voor gebruikt wordt. In deze blog leggen wij het E-A-T principe uit, geven we voorbeelden hoe een zoekmachine als Google hiermee omgaat ...

25 feb 2020 - in
SEO

5 tips voor meer bezoekers naar jouw website met SEMrush

Ben je overgestapt naar SEMrush, wil je meer uit SEMrush halen of ben je gewoon benieuwd wat je allemaal kan met deze tool? Bij Blauwe Monsters gebruiken wij SEMrush voor verschillende doeleinden. In dit artikel bespreken we hoe je meer bezoekers ...

14 feb 2020 - in
SEO

Meer conversie? Speel in op de juiste zoekintentie!

Als iemand een zoekopdracht invoert in Google, dan doet diegene dat met een bepaalde reden. Deze redenen lopen uiteen van het vergelijken van producten tot het opzoeken van informatie of het overgaan tot een aankoop. Deze specifieke reden achter d...