Nathan Korfker
Nathan Korfker
28 januari 2020 in
Content marketing

Begin 2020 goed met deze online marketing trends en ontwikkelingen

Wil jij 2020 ook goed beginnen op gebied van online marketing? In dit artikel behandelen we een aantal bestaande trends en nieuwe trends zodat jij 2020 goed van start kan gaan. En kom woensdagen 29 & donderdag 30 januari naar de Webwinkel Vakdagen! Bekijk hier waar je Blauwe Monsters allemaal kan vinden tijdens hét e-commerce event van Nederland.

De essentie van contentmarketing

Wij zien dat er de afgelopen jaren steeds meer content is gecreëerd omdat het ‘moet’. ‘Er moet content komen om op gebied van SEO te scoren’ en ‘er moeten meer blogs gemaakt worden zodat Google ziet dat onze website regelmatig geüpdatet wordt’. Onze content specialist Demi Zoetendaal stelt dat we juist weer terug moeten naar de essentie van contentmarketing: “Met een goede contentstrategie kun je veel meer bereiken. Dit heeft niet altijd direct iets met SEO te maken.”

Stel voor 2020 verschillende doelen (KPI’s) om tot content te komen die waarde toevoegen voor jouw doelgroep; content waar jouw doelgroep echt iets aan heeft. Zorg bijvoorbeeld dat het leesbaar en deelbaar is zodat jouw content terecht komt bij mensen die jouw bedrijf nog niet kennen.

Structuur en duidelijkheid

Er is onder andere door ons al veel aandacht aan besteed, maar toch zie ik nog ontzettend veel websites zonder structuur of duidelijk conversiedoel. Het is belangrijk om steeds weer terug te gaan en te kijken of jouw website duidelijk is ingericht. Kunnen jouw bezoekers bijvoorbeeld wel gemakkelijk door jouw website navigeren. Onze CRO specialist Robert Hoebe zegt: “Het lijkt alsof we het allemaal zijn vergeten, maar landingspagina’s zijn bedoeld om bezoekers te informeren met de kennis die ze nodig hebben en om hen tot actie te laten overgaan.”

Kijk daarom nog eens kritisch naar jouw website en alle landingspagina’s. Zijn deze gericht op het overbrengen van kennis die bezoekers nodig hebben om tot een conversie over te gaan? Laat ook eens iemand uit jouw doelgroep naar jouw website kijken. Vraag dan of hij met een kritisch oog wil aangeven wat hem wel of niet aanspreekt. Optimaliseer en personaliseer door totdat jouw pagina’s goed aansluiten bij je doelgroep.

Mogelijkheden voor voice search door structuur in je website

Wanneer er een logische structuur in jouw website zit, dan heeft dit niet alleen voordelen voor jouw bezoekers. Het werkt ook positief voor Google. Hoe beter jouw structuur, hoe sneller Google de content oppakt in gesproken zoekopdrachten. Stel het daarvoor goed in met schema.org en zorg ervoor dat je een direct antwoord geeft op een vraag. Deze vraag mag je op elke plek in het artikel of de pagina neerzetten.

Doe je inspiratie op tijdens de Webwinkel Vakdagen 2020

Ben je op zoek naar een volle bak inspiratie? Bezoek dan de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs Utrecht! Kom langs bij stand 30 en wij vertellen je graag meer over onze aanpak. Bovendien geeft Blauwe Monsters ook twee presentaties. Lees alles over onze aanwezigheid hier!

Ben je geïnteresseerd in één van onze contentmarketing diensten of benieuwd wat Blauwe Monsters voor jou kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op, zodat één van onze specialisten samen met je kan kijken naar de mogelijkheden op het gebied van zoekmachine optimalisatie voor je website of webshop.

Nathan Korfker

Gerelateerde nieuwsberichten in Content marketing

2 jul 2020 - in
Content marketing

Kansen voor content marketing in tijden van corona

Door het coronavirus dreigen mensen hun baan te verliezen en bedrijven hebben het zwaar. De pandemie heeft dus een grote invloed, maar het vertelt ook iets over wat consumenten voorrang geven en hoe zij over merken denken. Gelukkig trekt de econom...

22 apr 2020 - in
Nieuws

Hoe houd ik mijn marketing en sales op gang in de 1,5 meter maatschappij?

Ik zal niet teveel in herhaling treden dat het coronacrisis is en dat we daar allemaal hard door geraakt worden. Dat is helaas een feit. Ook is het helaas een feit dat we met een aantal maatregelen nog lang te maken zullen hebben. Na de periode va...

16 apr 2020 - in
Nieuws

E-mailmarketing: tips en tricks op basis van De Nationale E-mail Benchmark 2020!

De Nationale E-mail Benchmark is weer uitgebracht! Jaarlijks stelt branchevereniging DDMA deze benchmark op samen met partners zoals Spotler, Hellodialog en Mailcampaigns. In het benchmarkrapport van 2020 kun je middels een interactief dashboard i...