Blauwe Monsters
12 juni 2015 in
Google Ads

Betere resulaten voor paid search in Google

Het klikratio uit betaalde zoek resultaten ligt hoger dan bij organische resultaten, Dit komt door het feit dat de meeste resultaten steeds meer schermruimte afnemen van organisch.

Een rapport van Deloitte

Een rapport van Deloitte, als opdracht uitgevoerd van IAB Nederland. Zei vergelijken ontwikkelingen in cpc-prijs en doorklikratio (ctr). Voor de sectoren Finance, Retail en Travel valt over het algemeen te zeggen dat de tarieven jaar op jaar stijgen.
De prijzen voor  Finance zijn het meest gestegen, waarschijnlijk omdat de set met relevante trefwoorden beperkter is dan andere sectoren.

AdWords prijzen

Een andere reden dat de AdWords prijzen blijven stijgen ligt in de verhouding getoonde betaalde en organische zoekresultaten. De AdWords rating en locatie van een bedrijf pikken schermruimte in van de organische zoekresultaten.
De CPC (kosten per klik) zijn gestegen onder de financiële kant, deze kosten bedragen in december 2014 (€ 8,9) terwijl dit in December 2013 nog maar (€7,3) was. Dit Betekent een jaar groei van 22%.

Retail daar in tegen is was in December 2014  (€0,94) en in December 2013 (€0,88). Deze stijging is maar 7%, wat een stuk minder is dan die van de financiële kant.

 

Doorklikratio van paid search

De doorklikratio in het segment Retail zou betrekkelijk hoog liggen door de opkomst van Google Shipping. In die productvergelijker is honderd procent van de listing per definitie een betaalde vermelding. Dit onderzoek werd voor het eerst in Nederland gehouden. IAB zegt dat de leveranciers van de adverteerders, brondata en vermelding enthousiast zijn voor de deelname van bredere opgezette onderzoeken.

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in Google Ads

5 apr 2019 - in
Google Ads

Google Ads: alles over de nieuwe responsive ads

Voor wie Google Ads een bekend programma is, weet dat de meeste campagnes hetzelfde zijn opgebouwd. Allereerst maak je natuurlijk je advertentiegroepen en daarna de advertenties die goed passen bij deze individuele advertentiegroepen. De volgende ...

15 feb 2018 - in
Google Ads

Tip 39: Maak je Adwords campagne AVG proof

25 mei 2018 is het zover dan treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming in werking. Een verordening die een forse impact gaat hebben op de eCommerce bedrijven op vele vlakken. Het is te veelomvattend om al deze consequenties in deze tip te...

8 feb 2018 - in
Google Ads

Tip 38: Geef je Adwords campagne een boost voor valentijnsdag

Nog een klein weekje dan is het zover; Valentijnsdag. Voor sommige een moetje en voor andere de uitgelezen kans om de partner eens goed in het zonnetje te zetten. Wat valentijnsdag in ieder geval ook is, is een commercieel interessant evenement vo...

Heeft u vragen?

info@blauwemonsters.nl