Blauwe Monsters
12 juni 2015 in
Google Ads

Betere resulaten voor paid search in Google

Het klikratio uit betaalde zoek resultaten ligt hoger dan bij organische resultaten, Dit komt door het feit dat de meeste resultaten steeds meer schermruimte afnemen van organisch.

Een rapport van Deloitte

Een rapport van Deloitte, als opdracht uitgevoerd van IAB Nederland. Zei vergelijken ontwikkelingen in cpc-prijs en doorklikratio (ctr). Voor de sectoren Finance, Retail en Travel valt over het algemeen te zeggen dat de tarieven jaar op jaar stijgen.
De prijzen voor  Finance zijn het meest gestegen, waarschijnlijk omdat de set met relevante trefwoorden beperkter is dan andere sectoren.

AdWords prijzen

Een andere reden dat de AdWords prijzen blijven stijgen ligt in de verhouding getoonde betaalde en organische zoekresultaten. De AdWords rating en locatie van een bedrijf pikken schermruimte in van de organische zoekresultaten.
De CPC (kosten per klik) zijn gestegen onder de financiële kant, deze kosten bedragen in december 2014 (€ 8,9) terwijl dit in December 2013 nog maar (€7,3) was. Dit Betekent een jaar groei van 22%.

Retail daar in tegen is was in December 2014  (€0,94) en in December 2013 (€0,88). Deze stijging is maar 7%, wat een stuk minder is dan die van de financiële kant.

 

Doorklikratio van paid search

De doorklikratio in het segment Retail zou betrekkelijk hoog liggen door de opkomst van Google Shipping. In die productvergelijker is honderd procent van de listing per definitie een betaalde vermelding. Dit onderzoek werd voor het eerst in Nederland gehouden. IAB zegt dat de leveranciers van de adverteerders, brondata en vermelding enthousiast zijn voor de deelname van bredere opgezette onderzoeken.

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in Google Ads

26 mrt 2020 - in
SEA

Adverteren op je eigen merknaam: wel of niet doen?

Als merk (ofwel brand) wil je graag gevonden worden in de zoekmachine. Dit kan zowel organisch, betaald of via andere platformen, zoals sociale media. Als je een aantal jaren bezig bent met je Brand Identity neerzetten, dan ontstaat er bekendheid ...

19 nov 2019 - in
SEA

Welk zoekwoordtypen is het beste voor mijn Google Ads campagne?

Er zijn tal van verschillende zoekwoordtypen waaruit je kan kiezen wanneer je opzoek gaat naar geschikte zoekwoorden voor je Google Ads campagne. In de basis heb je brede zoekwoorden, woordgroepen en exacte zoekwoorden. Daarbij heb je ook nog BMM ...

4 jul 2019 - in
Google Ads

Hoe maak je een effectieve tekstadvertentie in Google Ads?

De kern van elke Google Ads strategie gaat gepaard met tekstadvertenties. Maar waaraan moet je precies denken bij het schrijven van een effectieve tekstadvertentie? Dat leg ik je hier in deze blog uit. Dus lees verder en wordt een meester(es) in h...