Categorie: Content marketing

BlogContent marketing

Een whitepaper schrijven: 5 tips

Hoewel een whitepaper oorspronkelijk werd gebruikt door instanties zoals de overheid, is het tegenwoordig vooral een belangrijke en zeer effectieve contentmarketing-techniek. Door een whitepaper te schrijven met waardevolle inhoud kun je immers onder andere leads genereren. Maar hoe schrijf je zo’n goede, relevante whitepaper? Wat verwacht de lezer en wat moet je beslist vermijden?

Lees meer

Content marketing corona Blauwe Monsters Blog
BlogContent marketing

Kansen voor content marketing in tijden van corona

Door het coronavirus dreigen mensen hun baan te verliezen en bedrijven hebben het zwaar. De pandemie heeft dus een grote invloed, maar het vertelt ook iets over wat consumenten voorrang geven en hoe zij over merken denken. Gelukkig trekt de economie langzamerhand weer aan en is de koopbereidheid deze maand van -17 naar -11 gestegen. De financiële situatie zien de consumenten dus de komende 12 maanden positiever in, maar we zijn er nog lang niet.

Lees meer

E-mailmarketing benchmark DDMA 2019 2020 Blauwe Monsters Blog
Content marketing

E-mailmarketing: tips en tricks op basis van De Nationale E-mail Benchmark 2020!

De Nationale E-mail Benchmark is weer uitgebracht! Jaarlijks stelt branchevereniging DDMA deze benchmark op samen met partners zoals Spotler, Hellodialog en Mailcampaigns. In het benchmarkrapport van 2020 kun je middels een interactief dashboard interessante data (geleverd door de partners) op basis van Nederlandse e-mailcampagnes van 2015 tot en met 2019 met elkaar vergelijken. Het vergelijken kan op basis van jaren, doelgroepen, branches en omvang van de campagnes.

Lees meer

B2B content strategie Blauwe Monsters Blog
Content marketing

Hoe werk je een B2B-contentstrategie uit?

Er vindt deze dagen een grote verandering plaats in het B2B-landschap. Je ziet namelijk dat er een verschuiving plaats vindt tussen twee belangrijke afdelingen binnen een bedrijf: marketing en sales. In dit artikel gaan we dieper in over die verschuiving, namelijk hoe jij binnen jouw bedrijf efficiënt gebruik kan maken van marketing automation en uiteraard op welke punten je moet letten bij het formuleren van een contentstrategie. Benieuwd hoe jij hierop kan inspelen? Lees snel verder!

Lees meer

EAT Content Blauwe Monsters
Content marketing

Het E-A-T principe

Misschien heb je wel eens van het E-A-T-principe gehoord, maar weet je niet wat dit nou precies is of waar het voor gebruikt wordt. In deze blog leggen wij het E-A-T principe uit, geven we voorbeelden hoe een zoekmachine als Google hiermee omgaat en welke inzichten hiervoor belangrijk zijn aan de hand van een onderzoek.

Lees meer

Content marketing

Waarom Brand Identity onlosmakelijk verbonden is met content marketing

Het internet staat tegenwoordig vol met ontzettend veel content. Hierdoor zijn potentiële klanten aanzienlijk kritischer geworden. We nemen niets meer voor lief en we ontvangen liever informatie. Als bedrijf wil jij hier natuurlijk zo goed mogelijk op inspelen door middel van online marketing. Een goede manier om dit te realiseren is door content marketing in te zetten.

Lees meer

Content marketingSEO

Hoe schrijf je kwalitatieve SEO content?

Goede content vormt de basis voor elke online marketing strategie. Dat geldt voor zowel SEO als voor Ads. Wanneer er geen content aanwezig is op een website, dan kunnen de zoekmachines ook niet in kaart brengen voor welke onderwerpen de betreffende site relevant is. Door middel van kwalitatieve SEO content kan ook jouw website een hogere positie krijgen in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Voordat we gaan vertellen hoe je kwalitatieve SEO content schrijft, zoomen we even uit.

Lees meer

Content marketingSEO

Tip 23: De ‘ideale’ landingspagina

Een landingspagina is de pagina waar klanten via de zoekmachine landen. Dit kan de homepage zijn maar kan ook een specifieke pagina zijn zoals een product. Wat veel ondernemers niet weten is dat een landingspagina voor één dienst of product is. Waar de fout wordt gemaakt is dat ze op een landingspagina praten over heel veel verschillende producten. Hierdoor is het voor Google niet te herkennen waar de landingspagina precies over gaat. In deze blog leggen we stap voor stap uit hoe je de ‘perfecte’ landingspagina opstelt.

Lees meer