Blog • Content marketingKan AI de contentspecialist vervangen? Geplaatst op 12 januari 2023In de huidige tijd van technologische ontwikkelingen is het niet ongebruikelijk om te overwegen of bepaalde taken door machines kunnen worden overgenomen. Zo ook de vraag of tekstschrijvers kunnen worden vervangen door GPT-3. GPT-3 is een geavanceerd taalmodel dat met behulp van machine learning en artificial intelligence (AI) teksten genereert op basis van een vraag of opdracht. In dit artikel gaan we dieper in op de mogelijkheden van GPT-3 als tekstschrijver en bekijken we of het een echte vervanging kan zijn voor menselijke tekstschrijvers.Lees meer
Blog • Content marketingHoe je het principe ‘eenheid’ als essentieel marketingwapen implementeert Geplaatst op 24 mei 2022De contentmaand mei vliegt voorbij en dat betekent dat we alweer zijn aangekomen bij het zevende en laatste beïnvloedingsprincipe van Robert Cialdini: Eenheid. Wat verstaan we onder dit principe? Hoe zien we het beïnvloedingsprincipe eenheid terug binnen de kantoortuin van Blauwe Monsters en wat kun jij doen om eenheid in je eigen marketingstrategie te implementeren?Lees meer
Blog • Content marketing • Conversie optimalisatieBreng je lezer in beweging met het schaarste-principe Geplaatst op 19 mei 2022Je hebt het vast wel eens gezien als je online aan het shoppen was: de tekst ‘op = op’, een banner met ‘deze korting is nog maar 2 dagen geldig!’ of een aflopende timer die aangeeft hoe lang een bepaalde kortingsactie nog geldt. Of wat dacht je van de mededelingen op boekingssites dat er nog maar drie van de door jou bekeken accommodaties beschikbaar zijn in de door jou aangegeven periode? Al deze boodschappen maken gebruik van hetzelfde beïnvloedingsprincipe van Cialdini: schaarste. Hoe werkt dit principe precies en op welke wijze kun je het zelf inzetten binnen je contentstrategie?Lees meer
Blog • Content marketing • Conversie optimalisatieWaarom experts social proof als krachtigste beïnvloedingsprincipe zien Geplaatst op 12 mei 2022We zitten middenin de contentmaand bij Blauwe Monsters en dus is het weer tijd om een van de zeven overtuigingsprincipes van Robert Cialdini te belichten. Eerder stond het principe wederkerigheid uitgebreid in de spotlights, vandaag gaan we het hebben over het favoriete principe van veruit de meeste online marketeers: social proof. Waarom is dit principe zo krachtig en op welke manieren pas je het toe in je contentstrategie?Lees meer
Blog • Content marketingDe kracht van wederkerigheid Geplaatst op 5 mei 2022Robert Cialdini is een expert op het gebied van beïnvloeding en overtuigen. De beroemde zeven overtuigingsprincipes die hij omschrijft in zijn boek Influence: The Psychology of Persuasion doen bij veel communicatieprofessionals een belletje rinkelen. De zeven principes van Cialdini zijn namelijk al jaren verplichte kost voor elke communicatie-student. Een van deze principes is die van wederkerigheid. In deze blog leggen we uit wat het wederkerigheidsprincipe inhoudt en hoe je het kan inzetten voor je contentstrategie.Lees meer
Blog • Content marketingBegrijpelijk, overtuigend en pakkend: 5 tips voor copywriting Geplaatst op 29 september 2021Een converterende of overtuigende tekst schrijven lijkt lastig, maar iedereen kan het leren! Creatieve zinnen formuleren is een onderdeel daarvan, maar het gaat veel verder dan dat. Begin een tekst altijd met een duidelijk doel voor ogen. Dat kan letterlijk van alles zijn: activeren, adviseren, overtuigen, inspireren en ga zo maar verder. Vraag jezelf af: waarom schrijf ik deze tekst? En: voor wie schrijf ik deze tekst? Als je dat weet, dan ben je al een heel eind. Hieronder laat ik zien welke factoren nog meer van invloed zijn op een goed leesbare tekst.Lees meer
Blog • Content marketingEen goede contentmarketingstrategie opbouwen in 2022? Geplaatst op 8 februari 2021Ben jij onlangs gestart met contentmarketing of zou je er graag mee willen beginnen? Dan is een goede contentmarketingstrategie vereist. Tegenwoordig zijn er ontzettend veel bedrijven die hun weg al hebben gevonden in het land van content en online marketing. Echter, om hier onderscheidend in te zijn is een sterk plan nodig. In deze blog delen we een aantal punten die niet mogen ontbreken uit jouw contentmarketingstrategie in 2021.Lees meer
Blog • Content marketingDe contentmarketing trends in 2021: wat staat ons te wachten? Geplaatst op 25 januari 2021Vol goede moed zijn we aan 2021 begonnen en laten we het afgelopen jaar achter ons. Een nieuw jaar staat natuurlijk ook gelijk aan nieuwe trends binnen de online marketing. Met dit artikel breng ik je op de hoogte welke contentmarketing trends in 2021 op ons te wachten staan. Vervolgens kun jij je contentstrategie aanpassen op deze ontwikkelen zodat je dit jaar nog meer uit jouw content kunt halen! De coronacrisis heeft binnen elke branche en op elk vakgebied zijn sporen achtergelaten. We zitten massaal thuis en zijn daardoor nog meer online actief dan voorheen. Hierdoor wordt het ook steeds lastiger om je als bedrijf te onderscheiden van de concurrent. De oplossing? Een scherpe online strategie die inspeelt op de nieuwste trends en ontwikkelingen! Naast SEO, SEA en CRO zal in 2021 ook contentmarketing een serieus onderdeel uitmaken van de algehele online marketingstrategie. Tot op heden werd contentmarketing meer dan eens gezien als een bijzaak – geheel onterecht. Met deLees meer
Blog • Content marketingSEO-dilemma: schrijf je samengestelde woorden correct of expres fout? Geplaatst op 23 november 2020Nederlands is een verdraaid lastige taal. Een eenvoudige Nederlandse taalregel kent bijna al meer uitzonderingen dan een doorsnee coronamaatregel. Neem bijvoorbeeld de regel voor samengestelde woorden. Dit zijn woorden die bestaan uit twee of meer woorden die op zichzelf ook weer een woord vormen. Denk bijvoorbeeld aan pannenkoekbeslag, schildercursus of marketingbureau. Wanneer schrijf je alles aan elkaar? Wanneer juist los? En kun je niet wat improviseren met het koppelteken?Lees meer
Blog • Content marketingEen whitepaper schrijven: 5 tips Geplaatst op 26 oktober 2020Hoewel een whitepaper oorspronkelijk werd gebruikt door instanties zoals de overheid, is het tegenwoordig vooral een belangrijke en zeer effectieve contentmarketing-techniek. Door een whitepaper te schrijven met waardevolle inhoud kun je immers onder andere leads genereren. Maar hoe schrijf je zo’n goede, relevante whitepaper? Wat verwacht de lezer en wat moet je beslist vermijden?Lees meer
Blog • Content marketingKansen voor content marketing in tijden van corona Geplaatst op 2 juli 2020Door het coronavirus dreigen mensen hun baan te verliezen en bedrijven hebben het zwaar. De pandemie heeft dus een grote invloed, maar het vertelt ook iets over wat consumenten voorrang geven en hoe zij over merken denken. Gelukkig trekt de economie langzamerhand weer aan en is de koopbereidheid deze maand van -17 naar -11 gestegen. De financiële situatie zien de consumenten dus de komende 12 maanden positiever in, maar we zijn er nog lang niet.Lees meer
Content marketingHoe werk je een B2B-contentstrategie uit? Geplaatst op 8 april 2020Er vindt deze dagen een grote verandering plaats in het B2B-landschap. Je ziet namelijk dat er een verschuiving plaats vindt tussen twee belangrijke afdelingen binnen een bedrijf: marketing en sales. In dit artikel gaan we dieper in over die verschuiving, namelijk hoe jij binnen jouw bedrijf efficiënt gebruik kan maken van marketing automation en uiteraard op welke punten je moet letten bij het formuleren van een contentstrategie. Benieuwd hoe jij hierop kan inspelen? Lees snel verder!Lees meer
Content marketingHet E-A-T principe Geplaatst op 11 maart 2020Misschien heb je wel eens van het E-A-T-principe gehoord, maar weet je niet wat dit nou precies is of waar het voor gebruikt wordt. In deze blog leggen wij het E-A-T principe uit, geven we voorbeelden hoe een zoekmachine als Google hiermee omgaat en welke inzichten hiervoor belangrijk zijn aan de hand van een onderzoek.Lees meer
Content marketing • SEOMeer conversie? Speel in op de juiste zoekintentie! Geplaatst op 14 februari 2020Als iemand een zoekopdracht invoert in Google, dan doet diegene dat met een bepaalde reden. Deze redenen lopen uiteen van het vergelijken van producten tot het opzoeken van informatie of het overgaan tot een aankoop. Deze specifieke reden achter de zoekopdracht wordt ook wel “de zoekintentie” genoemd.Lees meer
Content marketingBegin 2020 goed met deze online marketing trends en ontwikkelingen Geplaatst op 28 januari 2020Wil jij 2020 ook goed beginnen op gebied van online marketing? In dit artikel behandelen we een aantal bestaande trends en nieuwe trends zodat jij 2020 goed van start kan gaan. En kom woensdagen 29 & donderdag 30 januari naar de Webwinkel Vakdagen! Bekijk hier waar je Blauwe Monsters allemaal kan vinden tijdens hét e-commerce event van Nederland.Lees meer
Content marketingWaarom Brand Identity onlosmakelijk verbonden is met content marketing Geplaatst op 31 oktober 2019Het internet staat tegenwoordig vol met ontzettend veel content. Hierdoor zijn potentiële klanten aanzienlijk kritischer geworden. We nemen niets meer voor lief en we ontvangen liever informatie. Als bedrijf wil jij hier natuurlijk zo goed mogelijk op inspelen door middel van online marketing. Een goede manier om dit te realiseren is door content marketing in te zetten.Lees meer
SEO • Content marketingHoe schrijf je kwalitatieve SEO content? Geplaatst op 4 februari 2019Goede content vormt de basis voor elke online marketing strategie. Dat geldt voor zowel SEO als voor Ads. Wanneer er geen content aanwezig is op een website, dan kunnen de zoekmachines ook niet in kaart brengen voor welke onderwerpen de betreffende site relevant is. Door middel van kwalitatieve SEO content kan ook jouw website een hogere positie krijgen in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Voordat we gaan vertellen hoe je kwalitatieve SEO content schrijft, zoomen we even uit.Lees meer
SEO • Content marketingTip 23: De ‘ideale’ landingspagina Geplaatst op 4 september 2017Een landingspagina is de pagina waar klanten via de zoekmachine landen. Dit kan de homepage zijn maar kan ook een specifieke pagina zijn zoals een product. Wat veel ondernemers niet weten is dat een landingspagina voor één dienst of product is. Waar de fout wordt gemaakt is dat ze op een landingspagina praten over heel veel verschillende producten. Hierdoor is het voor Google niet te herkennen waar de landingspagina precies over gaat. In deze blog leggen we stap voor stap uit hoe je de ‘perfecte’ landingspagina opstelt.Lees meer