Categorie: Conversie optimalisatie

BlogContent marketingConversie optimalisatie

Breng je lezer in beweging met het schaarste-principe

Je hebt het vast wel eens gezien als je online aan het shoppen was: de tekst ‘op = op’, een banner met ‘deze korting is nog maar 2 dagen geldig!’ of een aflopende timer die aangeeft hoe lang een bepaalde kortingsactie nog geldt. Of wat dacht je van de mededelingen op boekingssites dat er nog maar drie van de door jou bekeken accommodaties beschikbaar zijn in de door jou aangegeven periode? Al deze boodschappen maken gebruik van hetzelfde beïnvloedingsprincipe van Cialdini: schaarste. Hoe werkt dit principe precies en op welke wijze kun je het zelf inzetten binnen je contentstrategie?

Lees meer

BlogContent marketingConversie optimalisatie

Waarom experts social proof als krachtigste beïnvloedingsprincipe zien 

We zitten middenin de contentmaand bij Blauwe Monsters en dus is het weer tijd om een van de zeven overtuigingsprincipes van Robert Cialdini te belichten. Eerder stond het principe wederkerigheid uitgebreid in de spotlights, vandaag gaan we het hebben over het favoriete principe van veruit de meeste online marketeers: social proof. Waarom is dit principe zo krachtig en op welke manieren pas je het toe in je contentstrategie?

Lees meer

BlogConversie optimalisatiee-Commerce

Hoe speel je in op onbewust koopgedrag op je website?

De hoofdrol in de CRO-update van de maand september is weggelegd voor pricing. In deze update neem ik (Rick – conversie- en UX-specialist) jullie mee in de wondere wereld van de prijspsychologie en leg ik uit hoe je jouw producten (onbewust) veel aantrekkelijker kunt tonen aan de eindgebruiker! Door in te spelen op de prijsperceptie en de juiste prijsstrategie te gebruiken, zet je reuzestappen in het optimalisatieproces van je eigen website. Hieronder behandel ik 5 principes om de prijs van jouw producten zo florissant mogelijk weer te geven.

Lees meer

BlogConversie optimalisatie

Conversie verhogen door middel van een CDP (Customer Data Platform).

Bedrijven beschikken over steeds meer data uit verschillende kanalen. Doordat de digitaliseren met een denderend tempo wordt voortgezet, zijn er steeds meer databronnen beschikbaar. Denk hierbij aan digitale systemen zoals CRM, DMP en ERP. Deze verschillende datastromen resulteren in een berg aan data die niet centraal en overzichtelijk te benaderen is. Hierdoor is het terugvinden van relevante data een forse uitdaging. Om deze data inzichtelijk te maken kan een Customer Data Platform je helpen.

Lees meer

Conversie optimalisatie

Hotjar voor gebruikersfeedback en gedragsanalyse

Deze twee tools zijn erg belangrijk voor conversie-optimalisatie, voor informatie over de ervaring van gebruikers op de website. Het is erg goed voor een bedrijf om een goede feedback te krijgen, zodat ze zich zo goed mogelijk kunnen optimaliseren en zich kunnen ontwikkelen voor beter resultaat. Maar het is meestal erg lastig om een goed beeld te krijgen wat de gebruikers precies doen en waar de gebruikers zich vooral klikken tijdens een bezoek op de website.

Lees meer

Conversie optimalisatie

Het verbeteren van de User Experience

Als we als marketeers eenmaal hard ons best hebben gedaan om bijvoorbeeld via onze SEO en SEA campagnes traffic naar de site te krijgen hebben we nog een ander doel, conversie. Het werk is met het verkrijgen van traffic alleen nog niet gedaan. Het realiseren van conversie is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Conversie optimalisatie is echter nog een stap hoger. Of de klant converteert of niet hangt af van vele verschillende factoren. User Experience ofwel UX is daar één van.

Lees meer