Categorie: Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Hotjar voor gebruikersfeedback en gedragsanalyse

Deze twee tools zijn erg belangrijk voor conversie-optimalisatie, voor informatie over de ervaring van gebruikers op de website. Het is erg goed voor een bedrijf om een goede feedback te krijgen, zodat ze zich zo goed mogelijk kunnen optimaliseren en zich kunnen ontwikkelen voor beter resultaat. Maar het is meestal erg lastig om een goed beeld te krijgen wat de gebruikers precies doen en waar de gebruikers zich vooral klikken tijdens een bezoek op de website.

Lees meer

Conversie optimalisatie

Het verbeteren van de User Experience

Als we als marketeers eenmaal hard ons best hebben gedaan om bijvoorbeeld via onze SEO en SEA campagnes traffic naar de site te krijgen hebben we nog een ander doel, conversie. Het werk is met het verkrijgen van traffic alleen nog niet gedaan. Het realiseren van conversie is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Conversie optimalisatie is echter nog een stap hoger. Of de klant converteert of niet hangt af van vele verschillende factoren. User Experience ofwel UX is daar één van.

Lees meer