Blog • Conversie optimalisatieOptimaliseer je website en touchpoints door middel van artificial intelligence Geplaatst op 27 juli 2022Een optimale gebruikerservaring lijkt relevanter dan ooit. Onze spanningsboog wordt steeds korter en de volgende prikkel waardoor je gebruikers mogelijk worden afgeleid ligt continu op de loer. Waar we als individu gemiddeld 3500 marketinguitingen per dag krijgen voorgeschoteld, is het van groot belang dat gebruikers daadwerkelijk interacteren met jouw touchpoints en website wanneer ze deze te zien krijgen.Lees meer
Blog • Content marketing • Conversie optimalisatieBreng je lezer in beweging met het schaarste-principe Geplaatst op 19 mei 2022Je hebt het vast wel eens gezien als je online aan het shoppen was: de tekst ‘op = op’, een banner met ‘deze korting is nog maar 2 dagen geldig!’ of een aflopende timer die aangeeft hoe lang een bepaalde kortingsactie nog geldt. Of wat dacht je van de mededelingen op boekingssites dat er nog maar drie van de door jou bekeken accommodaties beschikbaar zijn in de door jou aangegeven periode? Al deze boodschappen maken gebruik van hetzelfde beïnvloedingsprincipe van Cialdini: schaarste. Hoe werkt dit principe precies en op welke wijze kun je het zelf inzetten binnen je contentstrategie?Lees meer
Blog • Content marketing • Conversie optimalisatieWaarom experts social proof als krachtigste beïnvloedingsprincipe zien Geplaatst op 12 mei 2022We zitten middenin de contentmaand bij Blauwe Monsters en dus is het weer tijd om een van de zeven overtuigingsprincipes van Robert Cialdini te belichten. Eerder stond het principe wederkerigheid uitgebreid in de spotlights, vandaag gaan we het hebben over het favoriete principe van veruit de meeste online marketeers: social proof. Waarom is dit principe zo krachtig en op welke manieren pas je het toe in je contentstrategie?Lees meer
Blog • Conversie optimalisatieCRO-update: Van bezoeker tot boeker met het Fogg model Geplaatst op 25 oktober 2021De CRO-update voor de maand oktober staat in het teken van gedragsverandering. In deze update neem ik (Rick – conversie- en UX-specialist) jullie mee in de wereld van behavioral change en leg ik uit hoe je van jouw oriënterende websitebezoekers kopers maakt.Lees meer
Blog • Conversie optimalisatie • e-CommerceHoe speel je in op onbewust koopgedrag op je website? Geplaatst op 14 september 2021De hoofdrol in de CRO-update van de maand september is weggelegd voor pricing. In deze update neem ik (Rick – conversie- en UX-specialist) jullie mee in de wondere wereld van de prijspsychologie en leg ik uit hoe je jouw producten (onbewust) veel aantrekkelijker kunt tonen aan de eindgebruiker! Door in te spelen op de prijsperceptie en de juiste prijsstrategie te gebruiken, zet je reuzestappen in het optimalisatieproces van je eigen website. Hieronder behandel ik 5 principes om de prijs van jouw producten zo florissant mogelijk weer te geven.Lees meer
Blog • Conversie optimalisatieConversie verhogen door middel van een CDP (Customer Data Platform). Geplaatst op 15 februari 2021Bedrijven beschikken over steeds meer data uit verschillende kanalen. Doordat de digitaliseren met een denderend tempo wordt voortgezet, zijn er steeds meer databronnen beschikbaar. Denk hierbij aan digitale systemen zoals CRM, DMP en ERP. Deze verschillende datastromen resulteren in een berg aan data die niet centraal en overzichtelijk te benaderen is. Hierdoor is het terugvinden van relevante data een forse uitdaging. Om deze data inzichtelijk te maken kan een Customer Data Platform je helpen.Lees meer
Blog • Conversie optimalisatie • SEOHet belang van het combineren van CRO met SEO Geplaatst op 16 november 2020Wanneer je bezig bent met het optimaliseren van je website om gevonden te worden via zoekmachines, dan ben je er misschien achter gekomen dat hoge rankings niet het enige is wat jouw online marketing succesvol maakt. Organisch verkeer binnenhalen is wel degelijk belangrijk aan het begin van de digitale customer journey.Lees meer
Blog • Conversie optimalisatie • SEA • SEOOnze beste klantcases (Webwinkel Vakdagen) Geplaatst op 29 januari 2020Hier vind je drie klantcases – van Arendonk, MKB-afval en HemdvoorHem – welke wij hebben gepresenteerd tijdens de Webwinkel Vakdagen. Benieuwd hoe wij deze projecten hebben aangepakt? Bekijk dan de video’s en download de whitepapers!Lees meer
Conversie optimalisatieGoogle Conversions: de top 5 mobile UX take aways uit Dublin Geplaatst op 17 oktober 2019Het is alweer een maand geleden: het Google Conversions event in Dublin. Dit jaar was de 10e versie van het evenement en Google pakte groot uit. Twee dagen lang werden conversie specialisten vanuit heel Europa volgestopt met informatie, inzichten en nieuwe ideeën allemaal in het thema: mobile UX. Van creativiteit en empathie, tot product management en slechte reviews.Lees meer
Conversie optimalisatieTip 31: Haal meer uit je bezoekers door conversie optimalisatie! Geplaatst op 27 november 2017Het containerbegrip conversie optimalisatie staat voor het verbeteren van de verhouding tussen bezoekers en het uitvoeren van een bepaalde actie.Lees meer
Conversie optimalisatieHotjar voor gebruikersfeedback en gedragsanalyse Geplaatst op 17 april 2015Deze twee tools zijn erg belangrijk voor conversie-optimalisatie, voor informatie over de ervaring van gebruikers op de website. Het is erg goed voor een bedrijf om een goede feedback te krijgen, zodat ze zich zo goed mogelijk kunnen optimaliseren en zich kunnen ontwikkelen voor beter resultaat. Maar het is meestal erg lastig om een goed beeld te krijgen wat de gebruikers precies doen en waar de gebruikers zich vooral klikken tijdens een bezoek op de website.Lees meer
Conversie optimalisatieHet verbeteren van de User Experience Geplaatst op 3 april 2015Als we als marketeers eenmaal hard ons best hebben gedaan om bijvoorbeeld via onze SEO en SEA campagnes traffic naar de site te krijgen hebben we nog een ander doel, conversie. Het werk is met het verkrijgen van traffic alleen nog niet gedaan. Het realiseren van conversie is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Conversie optimalisatie is echter nog een stap hoger. Of de klant converteert of niet hangt af van vele verschillende factoren. User Experience ofwel UX is daar één van.Lees meer