Blog • e-Commerce Waarom social proof het geheime wapen is van succesvolle e-commerce winkels Geplaatst op 26 april 2023 Wilt u klanten overtuigen om een aankoop te doen op uw website? Of wilt u juist de geloofwaardigheid van uw merk een boost geven? Dan is social proof een sterk middel om toe te passen binnen uw online marketingstrategie. . Social proof is één van de zeven beïnvloedingsprincipes van Cialdini. In dit artikel leest u hoe u social proof kunt toepassen in uw organisatie. Lees meer
Blog • Conversie optimalisatie • e-Commerce Hoe speel je in op onbewust koopgedrag op je website? Geplaatst op 14 september 2021 De hoofdrol in de CRO-update van de maand september is weggelegd voor pricing. In deze update neem ik (Rick – conversie- en UX-specialist) jullie mee in de wondere wereld van de prijspsychologie en leg ik uit hoe je jouw producten (onbewust) veel aantrekkelijker kunt tonen aan de eindgebruiker! Door in te spelen op de prijsperceptie en de juiste prijsstrategie te gebruiken, zet je reuzestappen in het optimalisatieproces van je eigen website. Hieronder behandel ik 5 principes om de prijs van jouw producten zo florissant mogelijk weer te geven. Lees meer
Blog • e-Commerce • Marketplaces De laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van marketplaces Geplaatst op 6 september 2021 Je bent actief op marketplaces maar je wil jouw verkopen graag naar een hoger niveau tillen. Wat speelt er allemaal in het huidige marketplaces landschap en hoe kan ik inspelen op de laatste trends en ontwikkelingen? Lees meer
Blog • e-Commerce Mobiel winkelen wint het dit seizoen van de desktop Geplaatst op 21 december 2020 Dat het online shopgedrag onder de Nederlanders het afgelopen jaar fors is gestegen, is niemand ontgaan. Door de corona tijden vonden we het met z’n allen fijn om vanaf de bank onze aankopen te doen. Voorheen vonden deze aankopen nog plaats via de desktop. 2020 is het jaar van veranderingen en zo ook in ons online gedrag. De meeste digitale winkel conversies vonden in 2020 dan ook plaats op de mobiele apparaten. Lees meer
e-Commerce B2B Marketing: Wat is enhanced e-commerce? Geplaatst op 2 september 2019 Enhanced e-commerce ook wel bekend als geoptimaliseerde e-commerce is een Google Analytics plug-in die jou de mogelijkheid biedt meer en waardevolle inzichten te verkrijgen in het winkelgedrag van je bezoekers op categorie- en productniveau. Concrete voorbeelden hiervan zijn: Lees meer
e-Commerce Tip 44: Optimaliseer je mobiele website voor de mobile-first index Geplaatst op 18 april 2018 De afgelopen maanden is Google flink actief geweest om hun mobile-first index verder uit te rollen. Het is een beetje cliché om steeds maar te roepen dat een goede mobiele site belangrijker wordt, maar Google heeft nu officieel bevestigd dat zij actief een de slag zijn gegaan met hun mobile-first index. Lees meer
e-Commerce Tip 41: Laat het mes aan twee kanten snijden door je website snelheid te verbeteren Geplaatst op 8 maart 2018 Met de opkomst van mobiel is je websitesnelheid een belangrijkere factor geworden. Om twee redenen. Je gebruikers hebben meer haast gekregen. 4 seconden wachten op een ladende website vinden velen veel te lang en haken daarop af. Lees meer
e-Commerce Tip 40: Genereer meer leads in de B2B met een live chat functie Geplaatst op 2 maart 2018 Het is al een lang bestaand fenomeen; Chatten. De eerste chatfuncties ontstonden namelijk al in 1973. Toch zien we dat de chatfunctie nu langzaamaan echt sterk z’n intrede begint te doen in de eCommerce. Logisch het blijkt een fantastisch middel te zijn om je prospect soepeler door de customer journey heen te helpen en zodoende meer leads te genereren binnen de B2B. Toch zijn er wel wat spelregels die gevolgd dienen te worden om de echte toegevoegde waarde in de gebruikersvriendelijkheid van je website te genereren. In deze tip vertellen we je er graag meer over. Lees meer
e-Commerce Tip 25: Speel in op de nieuwe Cookiewet Geplaatst op 19 september 2017 De term cookies is een veelgehoorde term in de internetwereld. Er is veel om te doen omdat wel of geen privacy op het internet sterk afhankelijk is van het wel of niet accepteren van deze cookies. Lees meer
e-Commerce Tip 21: Meer business via remarketing Geplaatst op 23 augustus 2017 Bij remarketing krijgt een bezoeker die eerder op jouw website geweest is door middel van display-advertenties jouw website opnieuw te zien. Remarketing is een effectieve manier om bezoekers om te zetten naar conversies. Lees meer
e-Commerce Tip 20: Inspelen op de buyer journey met marketing automation Geplaatst op 21 augustus 2017 Marketing automation is door middel van het gebruik van geautomatiseerde programma’s potentiële klanten aan je bedrijf te binden. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan door eerdere bezoekers op je website te triggeren. Het uiteindelijke doel is om deze potentiele klanten te laten converteren. Lees meer
e-Commerce Doop je Error 404 pagina om tot een buitenkans! Geplaatst op 15 januari 2016 Bijna iedereen surft zo nu en dan op het internet. Je bent dan ongetwijfeld wel eens op een webpagina terecht gekomen die het niet deed. Op zo’n pagina wordt er dan vaak ‘Error 404’ of ‘Pagina niet gevonden’ aangegeven. Lees meer
e-Commerce Vijf Conversie killers voor je webshop Geplaatst op 23 oktober 2014 Omdat webshops vaak verschillen is het moeilijk om te achterhalen waarom een webshop een lage conversie heeft. Als je dan wilt achterhalen waarom je een lage conversie hebt moet je een uitgebreid onderzoek doen zodat je weet hoe je de conversie kunt optimaliseren. Toch zijn er vijf veel voorkomende conversie killers die jij vandaag nog kunt aanpassen. Lees meer
e-Commerce Klanten werven voor uw nieuwe webshop Geplaatst op 5 maart 2014 De eigenaren van webshops gaan een goede toekomst tegemoet. Het online shoppen neemt elke dag toe. Hierdoor is het niet vreemd dat ook de omzet van webshops de komende jaren gaat toenemen. Het online shoppen voelt bij veel consumenten steeds vertrouwder aan. De onzekerheid van online betalen verdwijnt steeds meer en ook de keurmerken voor webshops geeft de consument steeds meer vertrouwen. Lees meer