E-mail benchmark nog niet genoeg op ontvangers afgestemd

19 mei 2015    -  
Blauwe Monsters
geschreven door:
Blauwe Monsters
Nuttige info? deel het met anderen

Het responsive design is een must geworden in de e-mailmarketing. Het zelfde geldt voor dynamische content en segmentatie. De consument gebruikt inmiddels volop de mobiel voor het lezen van zijn of haar mails. Toch zijn er een paar organisaties die hun content dynamisch afstemmen op de voorkeuren van de ontvanger (15 procent).

Dit concludeert DDMA in de nationale E-mail benchmark 2015. Dit jaar werden namelijk 3,6 miljard e-mails in 144.175 campagnes onderzocht. Slechts bij vier procent van de mails wordt gebruik gemaakt van een gepersonaliseerde onderwerp regel. Gelukkig zetten de meeste websites inmiddels wel in op het responsive design, maar liefst (61 procent). Maar aan segmentatie wordt nog te weinig gedaan. De mails aan consumenten worden vooral in bulk verzonden. Zakelijke mails zijn in omvang gemiddeld kleiner.

Kleine mails scoren beter

E-mails naar kleinere groepen ontvangers hebben een veel hogere open en klikratio dan mails die naar iedereen worden gestuurd. De kleine mails zijn vooral afgestemd op groepen ontvangers met dezelfde kenmerken en interesses. Tot 5.000 ontvangers is de gemiddelde openratio ongeveer (40 procent). Bij grotere bestanden vanaf 50.000 wordt nog maar een kwart van de mails geopend (25%).

Deze resultaten zijn ook terug te zien bij de kleinere B2B mails in vergelijking met de grotere B2C mails. Alle B2B responsratio’s scoren hoger dan de B2C mails. Opvallend is echter dat de afleverratio’s (HBR, AR en SBR) wel hoger zijn als het bestand groter is.

Nuttige info? deel het met anderen