Blauwe Monsters
10 oktober 2014 in
Web analytics

Europese commissie wil dominantie Google breken.

Europese commissie wil dominatie Google breken.De Europese Commissie gaat een langdurige strijd met Google aan. Een onzeker einde wacht.

Mooie woorden lazen we op de site van Eurocommissaris Neelie Kroes.  ‘Europa moet ontregeling accepteren en omarmen’ Aldus Topman Eric Schmidt van Google. Zo sprak hij in zijn bijdrage aan ‘Digital Minds for a New Europe’, de bundel overpeinzingen waarmee Eurocommissaris Neelie Kroes afscheid neemt van haar functie voor de digitale agenda.

De wisseling van het bestuur in Brussel, een nieuw parlement, een nieuwe Europese Commissie belooft niet veel goeds voor Google. De nieuwe commissie onder leiding van Jean Claude Juncker is genoodzaakt om de Amerikaanse internetgigant agressiever aan te pakken dan de huidige commissie deed.

Geknoei met zoekresultaten

Günther Oettinger, die Kroes haar functie over zal nemen wil de huidige bedrijfsvoering van Google tot een einde brengen. Linksom of rechtsom, er moet een einde komen aan de dominatie van Google.

Mislukte schikking

De Europese Commissie vindt dat Google fout zit maar wil een ellenlange procedure voorkomen. Er is getracht een schikking te treffen met Google maar deze is na een lange onderhandeling mislukt.

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in Web analytics

23 sep 2019 - in
Web analytics

Niet meer 3 dagen wachten op Google Search console

Vanaf vandaag (23 september 2019) is het mogelijk om je data van gisteren te bekijken in Google Search Console (GSC).

Google heeft sinds vandaag een update aangekondigd in Google Search Console. Je hoeft niet meer 3 dagen te wachten op je g...

6 sep 2019 - in
Web analytics

B2B Marketing: Wat is enhanced e-commerce?

Enhanced e-commerce ook wel bekend als geoptimaliseerde e-commerce is een Google Analytics plug-in die jou de mogelijkheid biedt meer en waardevolle inzichten te verkrijgen in het winkelgedrag van je bezoekers op categorie- en productniveau. Concr...

7 aug 2019 - in
Web analytics

Custom analytics dashboard: Laadsnelheid

Eerder schreven we al een blog over custom dashboard in Analytics en hoe je deze kan instellen. Deze keer hebben we een nieuw custom dashboard gemaakt waarin je gemakkelijk verschillende gegevens kan bekijken in combinatie met de gemiddelde laadti...