Deze manier van advertenties aanmaken is met responsive Ads verleden tijd.

Responsive Ads zijn namelijk zoals de naam doet vermoeden modulair. Dit wil zeggen dat deze Ads uit onderling veranderende onderdelen bestaat. Zo zijn er meerdere koppen en meerdere beschrijvingen. Bovendien zijn er met responsive display advertenties zelfs meerdere afbeeldingen. De kracht hiervan is dat de verschillende onderdelen in de advertentie onderling rouleren voor het beste resultaat.

Hoe werken responsive ads?

Responsive Ads werken door middel van verschillende koppen en beschrijvingen in te voeren. Google Ads maakt dan zelf de combinaties die het beste werkt. Dit lijkt eigenlijk best veel op de eerder genoemde traditionele manier van advertenties maken. Het verschil hierin is dat je binnen de advertentie zelf de verschillende elementen onderling laat rouleren. Op deze manier kun je dus de ideale kop met de ideale beschrijving matchen. Met responsive Ads kun je dus veel nauwkeuriger advertenties bouwen die optimaal zijn afgestemd op jouw doelgroep. Op dit moment is deze functie nog in een Beta fase binnen Google Ads. Wat vitaal is voor het succes van dit soort advertenties is dat je genoeg verschillende koppen en beschrijvingen hebt. Google Ads geeft dit allemaal aan met groene en rode bolletjes.

Waar moet ik op letten?

  • Gebruik verschillende koppen
  • Varieer met beschrijvingen
  • Gebruik een algemene pagina
  • Experimenteer met lange en korte koppen/beschrijvingen

Waarom zijn responsive ads een voordeel voor mij?

Die extra nauwkeurigheid is leuk maar wat heb je hier precies aan? Doordat je Google Ads zelf laat uitzoeken wat de beste koppen en beschrijvingen zijn creëer je een bepaalde ideale advertentie. Deze ideale advertentie zal een hogere CTR hebben dan welke andere combinatie dan ook. Met een hoge CTR is de kans op een conversie natuurlijk ook groter. Let er wel goed op dat je een goede landingspagina neemt.

Doordat de responsive Ads verschillende koppen nodig heeft om goed tot zijn recht te komen is het moeilijk om bij de onderwerpen te blijven die op de landingspagina staan. Het beste hierin is dus om te beginnen met de responsive Ads op de homepagina. Hier kun je namelijk nog alle kanten op. Wanneer je merkt dat dit goed werkt is het tijd om te kijken naar andere belangrijke campagnes. Responsive advertenties kosten een stuk meer tijd dan reguliere advertenties. Doe dit dus enkel voor de campagnes die er het meest toe doen en ook een breed genoeg assortiment dekt.

Ten slotte is het belangrijk om de advertentie te monitoren. Onze ervaring hiermee is dat er na enkele weken al te zien is dat deze advertenties een stuk hogere CTR hebben. Voor hulp bij deze advertenties staan wij natuurlijk altijd klaar om te helpen!