Google Panda

24 augustus 2015    -  
Google
geschreven door:
Blauwe Monsters
Nuttige info? deel het met anderen

Google heeft officieel bevestigd dat er na 10 maanden op 17 July 2015 Google eindelijk is begonnen met de uitrol van de nieuwe Panda algoritme update.  Maar wat houdt deze update precies in en hoe kun je hier het beste mee om gaan?

Wat is Panda?

Om na te gaan wat deze nieuwe update precies betekent, is het goed om een terugblik te doen naar Februari 2011. Toen introduceerde Google voor de eerste keer de Panda Update. Het doel van de update was om minder kwalitatieve, spam en irrelevante content te verwijderen uit de index, en wordt als volgt samengevat: Google Panda is een uitbreiding van het ranking algoritme van zoekmachine Google. Het doel is de zoekresultaten te verbeteren met hoge kwaliteit van websites.
Na de instructie van de eerste Panda update zijn er diverse aanvullende Panda Updates, zeker al bijna 30. Deze zijn door Google allemaal doorgevoerd met het zelfde doel: de zoekresultaten verbeteren met het aanbieden van kwalitatieve content.

Google trend

Eerdere Panda Updates van Google werden al binnen een korte tijd uitgerold, de eerste jaren zelfs van de ene op de andere dag. Het voordeel hiervan was dat de effecten van de update direct zichtbaar en meetbaar waren in de zoekresultaten. Wanneer de effecten negatief waren konden er direct aanpassingen worden doorgevoerd om bij een volgende update de schade enigszins te beperken.

Google heeft aangegeven ook de uitrol van de nieuwe Panda 4.2 Update over meerdere maanden uit te smeren. Dit betekent dat de effecten steeds later zichtbaar zullen zijn.

Nuttige info? deel het met anderen