Hotjar voor gebruikersfeedback en gedragsanalyse

17 april 2015    -  
Conversie optimalisatie
geschreven door:
Blauwe Monsters
Nuttige info? deel het met anderen

Deze twee tools zijn erg belangrijk voor conversie-optimalisatie, voor informatie over de ervaring van gebruikers op de website. Het is erg goed voor een bedrijf om een goede feedback te krijgen, zodat ze zich zo goed mogelijk kunnen optimaliseren en zich kunnen ontwikkelen voor beter resultaat.  Maar het is meestal erg lastig om een goed beeld te krijgen wat de gebruikers precies doen en waar de gebruikers zich vooral klikken tijdens een bezoek op de website.

Hotjar

Hotjar wordt gebruikt voor gebruikersfeedback en gedragsanalyse. Deze tool is sinds 1 April 2015 op de markt. De tool is erg recent met uitgebreide en kwalitatieve mogelijkheden. Daarmee is deze methode een goede bron voor informatie over gebruikersfeedback en gedragsanalyse. Ook de aanschaffing van Hotjar maakt het erg interessant. Daarmee kan Hotjar zich concurreren aan de koplopers zoals Usabilla en W&I.

Hotjar heeft een aantal mogelijkheden die van toepassing zijn bij het gebruik:

1)      Visitor Playbacks

2)      Heatmaps

3)      Conversion Funnels

4)      Form Abandonment

5)      Feedback Polls

6)      Surveys

7)      Recruit User Testing

 

Hotjar wil een omgeving beheren waar je websites en gebruikers kunt instellen. Bedrijven kunnen nieuwe klanten aanmaken binnen hun eigen account. Bij elk account kunnen gebruikers ingesteld worden met verschillende rechten.

Met deze toepassingen, heatmaps, kan je achterhalen wat gebruikers willen door te kijken naar waar ze klikken en tikken en waar ze scrollen, de actie van een bezoeker en het gedrag van de bezoeker.

hotjar

Nuttige info? deel het met anderen

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in Conversie optimalisatie

27 nov 2017 - in
Overige internet marketing informatie

Tip 31: Haal meer uit je bezoekers door conversie optimalisatie!

Het containerbegrip conversie optimalisatie staat voor het verbeteren van de verhouding tussen bezoekers en het uitvoeren van een bepaalde actie.

Wanneer je op je website maandelijks 10.000 sessies hebt en er 100 conversies zijn (bijvoorbee...

2 mei 2016 - in
e-Commerce

#WWD2016 – Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is iets wat veel webshop eigenaren bezig houdt. Er zijn echter ook vele ondernemers die er totaal niet mee bezig zijn. De focus van deze webshop eigenaren ligt vaak bij het verbeteren van de vindbaarheid en andere SEO-fact...

3 apr 2015 - in
Conversie optimalisatie

Het verbeteren van de User Experience

Als we als marketeers eenmaal hard ons best hebben gedaan om bijvoorbeeld via onze SEO en SEA campagnes traffic naar de site te krijgen hebben we nog een ander doel, conversie. Het werk is met het verkrijgen van traffic alleen nog niet gedaan. Het...

Heeft u vragen?

+31 20 893 26 56
info@blauwemonsters.nl