Conversie optimalisatie Hotjar voor gebruikersfeedback en gedragsanalyse Geschreven doorBlauwe Monsters Geplaatst op 17 april 2015 Deze twee tools zijn erg belangrijk voor conversie-optimalisatie, voor informatie over de ervaring van gebruikers op de website. Het is erg goed voor een bedrijf om een goede feedback te krijgen, zodat ze zich zo goed mogelijk kunnen optimaliseren en zich kunnen ontwikkelen voor beter resultaat. Maar het is meestal erg lastig om een goed beeld te krijgen wat de gebruikers precies doen en waar de gebruikers zich vooral klikken tijdens een bezoek op de website. Hotjar Hotjar wordt gebruikt voor gebruikersfeedback en gedragsanalyse. Deze tool is sinds 1 April 2015 op de markt. De tool is erg recent met uitgebreide en kwalitatieve mogelijkheden. Daarmee is deze methode een goede bron voor informatie over gebruikersfeedback en gedragsanalyse. Ook de aanschaffing van Hotjar maakt het erg interessant. Daarmee kan Hotjar zich concurreren aan de koplopers zoals Usabilla en W&I. Hotjar heeft een aantal mogelijkheden die van toepassing zijn bij het gebruik: 1) Visitor Playbacks 2) Heatmaps 3) Conversion Funnels 4) Form Abandonment 5) Feedback Polls 6) Surveys 7) Recruit User Testing Hotjar wil een omgeving beheren waar je websites en gebruikers kunt instellen. Bedrijven kunnen nieuwe klanten aanmaken binnen hun eigen account. Bij elk account kunnen gebruikers ingesteld worden met verschillende rechten. Met deze toepassingen, heatmaps, kan je achterhalen wat gebruikers willen door te kijken naar waar ze klikken en tikken en waar ze scrollen, de actie van een bezoeker en het gedrag van de bezoeker.