Maak met deze 5 tips je webwinkel toegankelijker

2 januari 2015    -  
Overige internet marketing informatie
geschreven door:
Blauwe Monsters
Nuttige info? deel het met anderen

We kennen het allemaal wel. We zijn online op zoek naar een bepaald product. Tientallen webwinkels bieden het product aan waar we wel in geïnteresseerd zijn. Maar de webwinkel in kwestie is bij ons nog niet bekend. Er zijn tegenwoordig heel veel verschillende webwinkels van groot tot klein. Dat wil niet zeggen dat elke webwinkel ook betrouwbaar is. Natuurlijk wil je als e-tailer niet onbetrouwbaar overkomen. Maar hoe win je het vertrouwen van een nieuwe klant die nog niet bekend is met het bestaan van jouw webwinkel?
<h2>Klantenservice – Live Chat</h2>
Het is belangrijk voor elke webwinkel om een goede klantenservice te hebben. Of nog beter, de actieve variant van de klantenservice, de Live Chat. Vaak wordt er gedacht dat een klantenservice alleen maar is om problemen op te lossen. Wie dat denkt slaat de plank goed mis. Waarom? Wellicht heeft jouw klant wel een vraag over het product. Omdat de klant het product online wil aanschaffen mist de klant de interactie die in een offline situatie zou plaats vinden. Zodoende kan de klant niet aan een verkoper een vraag stellen over het product in kwestie. Dit is waar de Live Chat het verschil kan maken. Mocht de klant een vraag hebben, dan wordt deze, tijdens kantooruren, meteen beantwoord. Tevens geeft een Live Chat een gevoel van vertrouwen aan de klant. Het geeft de klant het gevoel dat het een actieve webwinkel is en dat er goede service wordt verleent.
<h2>Foto &amp; Video</h2>
Omdat de klant het product online aanschaft is het belangrijk dat hij een goede indruk krijgt van het product. Goed beeldmateriaal is hierbij de sleutel tot succes. Product foto’s van goede kwaliteit zijn allang geen uitzondering meer, het is een must geworden. De e-tailer die een stapje harder wil lopen dan de rest kan product video’s toevoegen. Door middel van een video waar in het product te zien is of gedemonstreerd wordt krijgt de klant een betere indruk van het product. Dit wekt vertrouwen bij de klant en verhoogt de kans op conversie.
<h2>Social Media</h2>
Ook Social Media wordt steeds belangrijker, en deze keer hebben we het niet over Facebook campagnes. Nee. Het heeft alles te maken met interactie tussen de webwinkel en klanten. Social Media kan een e-tailer maken of breken. Niet alleen door strategieën in te zetten maar ook door inzet van het zogenaamde WebCare. Dit is Social Media inzetten als klantenservice. Vang de negatieve berichten op en bedank voor de positieve berichtgevingen. Hierdoor komt de webwinkel veel toegankelijker over en is de drempel tot conversie uiteindelijk lager. De klant krijgt meer vertrouwen in de webwinkel.
<h2>Zorg voor content, schrijf een blog!</h2>
Dat het schrijven van blogs goed is voor zoekmachine optimalisatie zal bij sommigen wellicht al bekend zijn. Content wordt steeds belangrijker, niet alleen om de website te optimaliseren maar ook voor de klanten. Klanten zullen de blog uiteindelijk gaan lezen. Hierdoor ontvangen ze meer informatie over de producten die de webwinkel verkoopt. Dit geeft je de kans om je klanten te enthousiasmeren en geeft meer vertrouwen in de webwinkel doordat er regelmatig een artikel wordt geplaatst.
<h2>Reviews</h2>
Klanten vinden het fijn om te weten wat andere klanten van producten vinden. Voor de klantbeleving is het daarom goed om klanten de mogelijkheid te geven om reviews te schrijven. Hierdoor krijgen ze niet alleen meer informatie over het product maar ook over de service van de webwinkel in kwestie.
<h3><a href=”http://www.blauwemonsters.nl/bezoek-blauwe-monsters-tijdens-de-webwinkel-vakdagen/”>Bezoek ons ook tijdens de webwinkelvakdagen!</a></h3>

Nuttige info? deel het met anderen

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in Overige internet marketing informatie

18 apr 2018 - in
Overige internet marketing informatie

Tip 44: Optimaliseer je mobiele website voor de mobile-first index

De afgelopen maanden is Google flink actief geweest om hun mobile-first index verder uit te rollen. Het is een beetje cliché om steeds maar te roepen dat een goede mobiele site belangrijker wordt, maar Google heeft nu officieel bevestigd dat zij ...

26 mrt 2018 - in
Overige internet marketing informatie

Tip 43: Bereik je doelgroep door middel van Influencer Marketing

Het doel van online marketing is om via online kanalen zichtbaar en in contact met je doelgroep te komen en daar uiteindelijk meer business uit genereren. Er zijn inmiddels vele online kanalen waarmee je in contact kunt komen met je doelgroep. É...

22 mrt 2018 - in
Overige internet marketing informatie

Tip 42: Kies de juiste keywords met een goede concurrentiescan

Een goede start van een succesvolle internet marketingstrategie is het zoekwoordenonderzoek. Hierin breng je in beeld op welke zoektermen je doelgroep zoekt en weet je zodoende op welke termen je graag gevonden wil worden. Toch zijn er nog wel mee...

Heeft u vragen?

+31 20 893 26 56
info@blauwemonsters.nl