Nieuwe versie Google Analytics

2 juni 2014    -  
Web analytics
geschreven door:
Blauwe Monsters
Nuttige info? deel het met anderen

Binnenkort komt Google met een nieuwe versie van Analytics die speciaal gericht is op webwinkeliers. Zij kunnen nu meer halen uit een analyse omtrent looppaden, doorklikratio’s, resultaten van campagnes en plaatsen in hun webwinkel waar niemand komt of waar het bouncepercentage hoog is.

Google presenteerde hun nieuwe onderdeel Enhanced E-commerce eind vorige week tijdens de Google Analytics Summit 2014. De nieuwste sectie van Analytics laat heel zorgvuldig het pad die een bezoeker aflegt zien. Ook is erg goed te zien bij welk punt de bezoeker afhaakt en wegklikt.

Marketeers kunnen met Enhanced E-commerce ook hun product-, merk- en gebruikersbestanden zeer nauwkeurig instellen. Het is nu ook mogelijk voor De gebruiker van Analytics zijn eigen metadata uploaden naar het systeem.

Nog een nieuwtje: Analytics houdt nu ook rekening met retourzendingen van orders die al zijn afgehandeld, maar ook zijn herroepen.

Nuttige info? deel het met anderen