Blog • Content marketing AI-content en engagement Geplaatst op 4 juli 2024 De opkomst van AI in contentcreatie is niet te missen. Experts voorspellen dat tegen 2026 maar liefst 90% van de online content door AI wordt gegenereerd. Uit een recente studie van Bynder blijkt dat 50% van de bezoekers kan herkennen of content door AI is geschreven. Maar wat is nu precies de impact van AI op de betrokkenheid? In deze blog lees je er alles over. Lees meer
Blog • Content marketing De kracht van wederkerigheid Geplaatst op 5 mei 2022 Robert Cialdini is een expert op het gebied van beïnvloeding en overtuigen. De beroemde zeven overtuigingsprincipes die hij omschrijft in zijn boek Influence: The Psychology of Persuasion doen bij veel communicatieprofessionals een belletje rinkelen. De zeven principes van Cialdini zijn namelijk al jaren verplichte kost voor elke communicatie-student. Een van deze principes is die van wederkerigheid. In deze blog leggen we uit wat het wederkerigheidsprincipe inhoudt en hoe je het kan inzetten voor je contentstrategie. Lees meer
Blog • Marketplaces 3 tips voor het optimaliseren van product listings binnen marketplaces Geplaatst op 28 april 2022 Het optimaliseren van de product listings binnen verschillende marketplaces is een belangrijk onderdeel en dient maandelijks gedaan te worden, om zo het maximale te kunnen bereiken. Het optimaliseren helpt met het genereren van bezoekers naar de producten, wat betekent dat meer (potentiële) bezoekers over kunnen gaan tot een transactie. Het optimaliseren en onderhouden is dus een belangrijk onderdeel, maar hoe optimaliseer je de product listings? Met deze 3 tips kun je gemakkelijk en efficiënt aan de slag met het optimaliseren. Lees meer
Blog • SEO SEO update maart 2022 | Blauwe Monsters Geplaatst op 4 april 2022 De SEO update van Blauwe Monsters is weer terug! In de maand maart heeft er een aantal grote updates plaatsgevonden. De Page Experience-update voor desktop uitgerold, de SERP wordt nog een stukje drukker door het toevoegen van video’s, een update voor productrecensies is uitgebracht en ook toont Google Search Console meer informatie over fouten binnen structured data. Daarnaast hebben we nog een heel belangrijke update: Universal Google Analytics stopt vanaf juli 2023 met data verzamelen, dus de tijd is nu gekomen om Google Analytics 4 in te stellen en data te gaan verzamelen. Meer informatie over deze ontwikkelingen lees je in deze SEO update van de maand maart 2022. Lees meer
Blog • Marketplaces E-mail automation voor meer reviews op marketplaces Geplaatst op 29 maart 2022 Reviews behalen voor je producten op een marketplace is ontzettend belangrijk, maar vaak ook ontzettend lastig. Klanten geven namelijk niet snel een review. Vaak zie je dat dit alleen gebeurt wanneer consumenten niet tevreden zijn, blij verrast zijn of wanneer er specifiek naar gevraagd wordt. Door te verkopen op platformen zoals Bol.com of Amazon, kom je er achter dat het behalen van reviews niet vanzelf gaat. Lees meer
Blog • Nieuws Google page experience voor desktop compleet uitgerold Geplaatst op 21 maart 2022 Op 22 februari maakte Google bekend dat het was begonnen aan het uitrollen van de Page Experience Update voor desktop. 9 dagen later liet Google opnieuw van zich horen en maakte het bekend dat de update compleet uitgerold was. Nu horen we jullie denken: de Page Experience Update is toch al ergens vorig jaar uitgerold? Daar heb je inderdaad deels gelijk in. Lees meer
Blog • Social media Wat is de Metaverse? Geplaatst op 17 maart 2022 Je hebt het vast wel eens gehoord op de wandelgangen of in het nieuws: de metaverse. Maar wat is de metaverse precies? Veel mensen moeten gelijk denken aan het bedrijf Facebook bij de metaverse, maar het ligt wat complexer dan dat. Lees meer
Blog • Blauwe Monsters • Google Ads • Nieuws • SEA Blauwe Monsters is uitgeroepen tot Google Premier Partner 2022 Geplaatst op 3 februari 2022 Goed nieuws: onze advertising specialisten hebben de Premier Partner-status voor 2022 behaald in het Google Partners-programma. Lees meer
Blog Canonical tags: een onmisbaar element voor jouw website Geplaatst op 22 november 2021 Een canonical tag (ook wel rel=canonical genoemd) is een stukje HTML-code dat de hoofdversie van een aantal dubbele of vergelijkbare pagina’s definieert. Wanneer je op jouw website meerdere pagina’s hebt die sterk op elkaar lijken, is het dus verstandig om een canonical tag in te stellen. Hiermee laat je aan de crawler van de zoekmachines weten welke versie de belangrijkste is en dus geïndexeerd moet worden. Tegelijkertijd voorkom je hiermee ‘duplicate content’. Waarom canonical tags belangrijk zijn en hoe je deze kunt implementeren in jouw website, lees je in dit blog. Het belang van correct geïmplementeerde canonical tags Wanneer de crawler van de zoekmachine langskomt om meerdere pagina’s die sterk op elkaar lijken te crawlen – en er geen canonical tag ingesteld is – is het voor de crawler lastig om te beoordelen wat de hoofdpagina is en welke weergegeven moet worden in de SERP (search engine results page). Dit heeft op zijn beurt nadelige gevolgen voo Lees meer
Blog Google Analytics 4, één jaar na lancering. Geplaatst op 4 november 2021 In oktober 2020 lanceerde Google zijn nieuwe versie van hun gratis analyse software: Google Analytics 4. Één jaar na dato is het tijd om terug te blikken. Is het een succes? Maken we inmiddels allemaal al gebruik van Google Analytics 4? Lees meer
Blog Verkopen op Marketplaces tijdens Black Friday Geplaatst op 28 oktober 2021 Black Friday, de ‘feestdag’ voor consumenten die is over komen waaien uit Amerika, is de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Steeds meer bedrijven spelen hier dan ook op in. Van grote multinationals tot de lokale bakker, iedereen heeft wel een speciale actie om consumenten te verleiden tot het doen van een aankoop. De Black Friday-gekte begint al ver voordat het daadwerkelijk de laatste vrijdag van de maand november is. Leuzen als ‘Black Friday Week’ op de radio en websites waar nu al ‘Black Friday Deals’ op worden aangeprezen, zorgen ervoor dat consumenten zich steeds bewuster zijn geworden van Black Friday. Zij passen hun consumentengedrag hierop aan. Als verkoper kan je hier van profiteren. Lees meer
Blog • Conversie optimalisatie CRO-update: Van bezoeker tot boeker met het Fogg model Geplaatst op 25 oktober 2021 De CRO-update voor de maand oktober staat in het teken van gedragsverandering. In deze update neem ik (Rick – conversie- en UX-specialist) jullie mee in de wereld van behavioral change en leg ik uit hoe je van jouw oriënterende websitebezoekers kopers maakt. Lees meer
Blog • Content marketing Begrijpelijk, overtuigend en pakkend: 5 tips voor copywriting Geplaatst op 29 september 2021 Een converterende of overtuigende tekst schrijven lijkt lastig, maar iedereen kan het leren! Creatieve zinnen formuleren is een onderdeel daarvan, maar het gaat veel verder dan dat. Begin een tekst altijd met een duidelijk doel voor ogen. Dat kan letterlijk van alles zijn: activeren, adviseren, overtuigen, inspireren en ga zo maar verder. Vraag jezelf af: waarom schrijf ik deze tekst? En: voor wie schrijf ik deze tekst? Als je dat weet, dan ben je al een heel eind. Hieronder laat ik zien welke factoren nog meer van invloed zijn op een goed leesbare tekst. Lees meer
Blog • Nieuws LinkedIn the do’s and don’ts Geplaatst op 23 september 2021 Onlangs hebben we je meegenomen in onze blog over: “Effectief relaties bouwen op LinkedIn”. Vandaag vertellen we graag wat te doen en wat vooral te laten bij het relaties bouwen op LinkedIn. Het voornaamste doel is natuurlijk een kop (digitale) koffie, of als je net als mevrouw Kaag niet van koffie houdt mag je natuurlijk ook wat anders drinken. Do’s: Deel relevante content Linkedin is binnen de zakelijke wereld ‘het’ social media platform. Voor de organisatie draait het vooral om meer naamsbekendheid te genereren via het platform. Voor jou als persoon is het de uitgelezen plek om jezelf te profileren als kennisleider. Hierbij is relevante content de weg naar succes. Hiervoor moet de content zijn afgestemd op jouw doelgroep, een hoog likable gehalte hebben of een relevante insight binnen de markt bieden. Zo laat jij zien dat je kennis van zaken hebt en de ‘guy to go to’ bent voor vragen over dit specifieke onderwerp. Goede content is authentiek, sluit aan bij je do Lees meer
Blog • Conversie optimalisatie • e-Commerce Hoe speel je in op onbewust koopgedrag op je website? Geplaatst op 14 september 2021 De hoofdrol in de CRO-update van de maand september is weggelegd voor pricing. In deze update neem ik (Rick – conversie- en UX-specialist) jullie mee in de wondere wereld van de prijspsychologie en leg ik uit hoe je jouw producten (onbewust) veel aantrekkelijker kunt tonen aan de eindgebruiker! Door in te spelen op de prijsperceptie en de juiste prijsstrategie te gebruiken, zet je reuzestappen in het optimalisatieproces van je eigen website. Hieronder behandel ik 5 principes om de prijs van jouw producten zo florissant mogelijk weer te geven. Lees meer
Blog • Nieuws De impact van een website migratie op Google Analytics Geplaatst op 9 september 2021 Bij een migratie van een website wordt vaak de prioriteit gelegd op het behoud van de SEO-posities. Dit is natuurlijk een van de belangrijkste punten waar je op moet letten bij een migratie. Maar cruciaal is natuurlijk het meten van de effecten van de migratie in onder andere Google Analytics. Wij zien nog regelmatig dat er bij een migratie geen rekening gehouden wordt met de migratie van analytics, terwijl dit wel heel belangrijk is. Je wil immers dat de data in analytics kloppen, omdat deze als basis dienen voor de analyse en optimalisaties van de nieuwe website. In dit blog behandelen we een aantal punten waarop je moeten letten bij de migratie van Google Analytics. Lees meer
Blog • Blauwe Monsters LinkedIn Automation, waarom, wat is het en hoe zet ik het in? Geplaatst op 7 september 2021 Voor iemand in de sales is netwerken een van de belangrijkste activiteiten. In 2020 gaf 80% van de organisaties en sales afdelingen aan dat de meeste klanten uit het eigen netwerk kwamen. Daarbij gaven dezelfde organisaties aan dat ze verwachten dat het verkoopkanaal LinkedIn de komende jaren een sterke groei door zal maken. Daarbij is de verwachting dat het aandeel van 50 naar 85% zal groeien. Hoe kun je als organisatie aanhaken en meeliften op deze groei? Lees meer
Blog • e-Commerce • Marketplaces De laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van marketplaces Geplaatst op 6 september 2021 Je bent actief op marketplaces maar je wil jouw verkopen graag naar een hoger niveau tillen. Wat speelt er allemaal in het huidige marketplaces landschap en hoe kan ik inspelen op de laatste trends en ontwikkelingen? Lees meer
Blog • Nieuws Zorg voor een goede voorbereiding bij je website migratie Geplaatst op 30 augustus 2021 Het afgelopen jaar zijn er wereldwijd heel veel website migraties uitgevoerd. Dit heeft onder andere te maken gehad met de stoppende support voor Magento 1. Het stoppen van de support voor magento 1 is op 1 juni 2020 ingegaan. Dit betekent dat elke webshop die hierop draaide moest migreren. De meest voorkomende migratie hierin is de migratie van magento 1 naar magento 2 geweest. In dit blog geven we een aantal handvatten die helpen bij de beste voorbereiding van jouw migratie! Lees meer
Blog • Nieuws Wat kan er fout gaan bij een website migratie? Geplaatst op 20 augustus 2021 Wanneer je erover nadenkt om jouw website te migreren ga je vaak eerst even Googlen om te zien hoe het in zijn werk gaat. Vervolgens lees je al gauw over de resultaten van foutieve migraties. Zo kan je door een minder goed uitgevoerde migratie organische posities verliezen. Dit leidt tot verlies van een grote hoeveelheid verkeer en dus ook omzet. Maar wat kan er dan precies fout gaan bij een migratie? En hoe kun je dit voorkomen? In dit blog bespreek ik de meest voorkomende fouten bij website migraties. Lees meer
Blog • SEO Het belang van een goed zoekwoorden onderzoek Geplaatst op 20 augustus 2021 Binnen de online marketing is er voortdurend strijd om de beste positie binnen de zoekmachine. Jij wilt natuurlijk bovenaan in de zoekresultaten verschijnen met jouw website. Maar hoe kan je er voor zorgen dat jij in de top-3 of liever nog plek 1 in de zoekmachine verschijnt? Er is een aantal onderdelen die geoptimaliseerd moeten worden. Een daarvan is het gebruik van de juiste zoekwoorden op jouw website. SEO-geoptimaliseerde content helpt de zoekmachine met het begrijpen van de inhoud van jouw website. Lees meer