Onze blogs.

Maandelijks de laatste ins- en outs van online marketing ontvangen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

BlogMarketplaces

E-mail automation voor meer reviews op marketplaces

Reviews behalen voor je producten op een marketplace is ontzettend belangrijk, maar vaak ook ontzettend lastig. Klanten geven namelijk niet snel een review. Vaak zie je dat dit alleen gebeurt wanneer consumenten niet tevreden zijn, blij verrast zijn of wanneer er specifiek naar gevraagd wordt. Door te verkopen op platformen zoals Bol.com of Amazon, kom je er achter dat het behalen van reviews niet vanzelf gaat.

Lees meer

BlogNieuws

Google page experience voor desktop compleet uitgerold

Op 22 februari maakte Google bekend dat het was begonnen aan het uitrollen van de Page Experience Update voor desktop. 9 dagen later liet Google opnieuw van zich horen en maakte het bekend dat de update compleet uitgerold was. Nu horen we jullie denken: de Page Experience Update is toch al ergens vorig jaar uitgerold? Daar heb je inderdaad deels gelijk in.

Lees meer

Metaverse Facebook Meta
BlogSocial media

Wat is de Metaverse?

Je hebt het vast wel eens gehoord op de wandelgangen of in het nieuws: de metaverse. Maar wat is de metaverse precies? Veel mensen moeten gelijk denken aan het bedrijf Facebook bij de metaverse, maar het ligt wat complexer dan dat.

Lees meer

linkbuilding in 2021
Blog

Canonical tags: een onmisbaar element voor jouw website

Een canonical tag (ook wel rel=canonical genoemd) is een stukje HTML-code dat de hoofdversie van een aantal dubbele of vergelijkbare pagina’s definieert. Wanneer je op jouw website meerdere pagina’s hebt die sterk op elkaar lijken, is het dus verstandig om een canonical tag in te stellen. Hiermee laat je aan de crawler van de zoekmachines weten welke versie de belangrijkste is en dus geïndexeerd moet worden. Tegelijkertijd voorkom je hiermee ‘duplicate content’.  Waarom canonical tags belangrijk zijn en hoe je deze kunt implementeren in jouw website, lees je in dit blog. Het belang van correct geïmplementeerde canonical tags Wanneer de crawler van de zoekmachine langskomt om meerdere pagina’s die sterk op elkaar lijken te crawlen – en er geen canonical tag ingesteld is – is het voor de crawler lastig om te beoordelen wat de hoofdpagina is en welke weergegeven moet worden in de SERP (search engine results page). Dit heeft op zijn beurt nadelige gevolgen voo

Lees meer

Blog

Verkopen op Marketplaces tijdens Black Friday

Black Friday, de ‘feestdag’ voor consumenten die is over komen waaien uit Amerika, is de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Steeds meer bedrijven spelen hier dan ook op in. Van grote multinationals tot de lokale bakker, iedereen heeft wel een speciale actie om consumenten te verleiden tot het doen van een aankoop. De Black Friday-gekte begint al ver voordat het daadwerkelijk de laatste vrijdag van de maand november is. Leuzen als ‘Black Friday Week’ op de radio en websites waar nu al ‘Black Friday Deals’ op worden aangeprezen, zorgen ervoor dat consumenten zich steeds bewuster zijn geworden van Black Friday. Zij passen hun consumentengedrag hierop aan. Als verkoper kan je hier van profiteren.

Lees meer

BlogContent marketing

Begrijpelijk, overtuigend en pakkend: 5 tips voor copywriting 

Een converterende of overtuigende tekst schrijven lijkt lastig, maar iedereen kan het leren! Creatieve zinnen formuleren is een onderdeel daarvan, maar het gaat veel verder dan dat. Begin een tekst altijd met een duidelijk doel voor ogen. Dat kan letterlijk van alles zijn: activeren, adviseren, overtuigen, inspireren en ga zo maar verder. Vraag jezelf af: waarom schrijf ik deze tekst? En: voor wie schrijf ik deze tekst? Als je dat weet, dan ben je al een heel eind. Hieronder laat ik zien welke factoren nog meer van invloed zijn op een goed leesbare tekst.

Lees meer

diensten
BlogNieuws

LinkedIn the do’s and don’ts

Onlangs hebben we je meegenomen in onze blog over: “Effectief relaties bouwen op LinkedIn”. Vandaag vertellen we graag wat te doen en wat vooral te laten bij het relaties bouwen op LinkedIn. Het voornaamste doel is natuurlijk een kop (digitale) koffie, of als je net als mevrouw Kaag niet van koffie houdt mag je natuurlijk ook wat anders drinken. Do’s: Deel relevante content  Linkedin is binnen de zakelijke wereld ‘het’ social media platform. Voor de organisatie draait het vooral om meer naamsbekendheid te genereren via het platform. Voor jou als persoon is het de uitgelezen plek om jezelf te profileren als kennisleider. Hierbij is relevante content de weg naar succes. Hiervoor moet de content zijn afgestemd op jouw doelgroep, een hoog likable gehalte hebben of een relevante insight binnen de markt bieden. Zo laat jij zien dat je kennis van zaken hebt en de ‘guy to go to’ bent voor vragen over dit specifieke onderwerp. Goede content is authentiek, sluit aan bij je do

Lees meer

BlogConversie optimalisatiee-Commerce

Hoe speel je in op onbewust koopgedrag op je website?

De hoofdrol in de CRO-update van de maand september is weggelegd voor pricing. In deze update neem ik (Rick – conversie- en UX-specialist) jullie mee in de wondere wereld van de prijspsychologie en leg ik uit hoe je jouw producten (onbewust) veel aantrekkelijker kunt tonen aan de eindgebruiker! Door in te spelen op de prijsperceptie en de juiste prijsstrategie te gebruiken, zet je reuzestappen in het optimalisatieproces van je eigen website. Hieronder behandel ik 5 principes om de prijs van jouw producten zo florissant mogelijk weer te geven.

Lees meer

BlogNieuws

De impact van een website migratie op Google Analytics

Bij een migratie van een website wordt vaak de prioriteit gelegd op het behoud van de SEO-posities. Dit is natuurlijk een van de belangrijkste punten waar je op moet letten bij een migratie. Maar cruciaal is natuurlijk het meten van de effecten van de migratie in onder andere Google Analytics. Wij zien nog regelmatig dat er bij een migratie geen rekening gehouden wordt met de migratie van analytics, terwijl dit wel heel belangrijk is. Je wil immers dat de data in analytics kloppen, omdat deze als basis dienen voor de analyse en optimalisaties van de nieuwe website. In dit blog behandelen we een aantal punten waarop je moeten letten bij de migratie van Google Analytics.

Lees meer

BlogBlauwe Monsters

LinkedIn Automation, waarom, wat is het en hoe zet ik het in?

Voor iemand in de sales is netwerken een van de belangrijkste activiteiten. In 2020 gaf 80% van de organisaties en sales afdelingen aan dat de meeste klanten uit het eigen netwerk kwamen. Daarbij gaven dezelfde organisaties aan dat ze verwachten dat het verkoopkanaal LinkedIn de komende jaren een sterke groei door zal maken. Daarbij is de verwachting dat het aandeel van 50 naar 85% zal groeien. Hoe kun je als organisatie aanhaken en meeliften op deze groei?

Lees meer

zoekwoorden onderzoek
BlogNieuws

Zorg voor een goede voorbereiding bij je website migratie

Het afgelopen jaar zijn er wereldwijd heel veel website migraties uitgevoerd. Dit heeft onder andere te maken gehad met de stoppende support voor Magento 1. Het stoppen van de support voor magento 1 is op 1 juni 2020 ingegaan. Dit betekent dat elke webshop die hierop draaide moest migreren. De meest voorkomende migratie hierin is de migratie van magento 1 naar magento 2 geweest. In dit blog geven we een aantal handvatten die helpen bij de beste voorbereiding van jouw migratie!

Lees meer

BlogNieuws

Wat kan er fout gaan bij een website migratie?

Wanneer je erover nadenkt om jouw website te migreren ga je vaak eerst even Googlen om te zien hoe het in zijn werk gaat. Vervolgens lees je al gauw over de resultaten van foutieve migraties. Zo kan je door een minder goed uitgevoerde migratie organische posities verliezen. Dit leidt tot verlies van een grote hoeveelheid verkeer en dus ook omzet. Maar wat kan er dan precies fout gaan bij een migratie? En hoe kun je dit voorkomen? In dit blog bespreek ik de meest voorkomende fouten bij website migraties.

Lees meer

BlogSEO

Het belang van een goed zoekwoorden onderzoek

Binnen de online marketing is er voortdurend strijd om de beste positie binnen de zoekmachine. Jij wilt natuurlijk bovenaan in de zoekresultaten verschijnen met jouw website. Maar hoe kan je er voor zorgen dat jij in de top-3 of liever nog plek 1 in de zoekmachine verschijnt? Er is een aantal onderdelen die geoptimaliseerd moeten worden. Een daarvan is het gebruik van de juiste zoekwoorden op jouw website. SEO-geoptimaliseerde content helpt de zoekmachine met het begrijpen van de inhoud van jouw website.

Lees meer

BlogNieuws

Voorbeelden van een succesvolle website migratie

Er zijn meerdere redenen denkbaar waarom je een website migratie zou willen uitvoeren. Denk hierbij aan het verhuizen naar een nieuwe domeinnaam, het wijzigen van CMS-systeem of het uitbreiden of juist afstoten van verschillende subdomeinen. Ook het optimaliseren van een website URL-structuur voor het vergroten van de organische vindbaarheid valt in feite onder de term website migratie.

Lees meer

BlogSEO

Opvallen in de zoekresultaten? Dit zijn de stappen naar structured data!

De concurrentie wordt elke dag heviger op weg naar de bovenste zoekresultaten binnen de zoekmachine. Niet alleen moet jouw online strategie gedegen in elkaar steken, ook moet je een manier vinden om actief op te vallen in de zoekresultaten ten opzichte van de concurrentie. Dé manier om dit te realiseren is door met structured data aan de slag te gaan. Maar wat is structured data nou precies, wat zijn de voordelen en welke types zijn er niet te missen? Dat lees je in dit artikel over de stappen naar structured data!

Lees meer