Onze blogs.

BlogContent marketingConversie optimalisatie

Breng je lezer in beweging met het schaarste-principe

Je hebt het vast wel eens gezien als je online aan het shoppen was: de tekst ‘op = op’, een banner met ‘deze korting is nog maar 2 dagen geldig!’ of een aflopende timer die aangeeft hoe lang een bepaalde kortingsactie nog geldt. Of wat dacht je van de mededelingen op boekingssites dat er nog maar drie van de door jou bekeken accommodaties beschikbaar zijn in de door jou aangegeven periode? Al deze boodschappen maken gebruik van hetzelfde beïnvloedingsprincipe van Cialdini: schaarste. Hoe werkt dit principe precies en op welke wijze kun je het zelf inzetten binnen je contentstrategie?

Lees meer

Maandelijks de laatste ins- en outs van online marketing ontvangen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

SEO

Wat is de invloed van structured data op je SEO?

Tegenwoordig worden de organische zoekresultaten sterk naar beneden gedrukt door de steeds meer dominerende advertenties. In de meeste gevallen worden er 4 advertenties vertoond. Deze advertenties nemen vervolgens ook weer meer ruimte in door advertentie-extensies en nieuwe uitgebreide advertentievormen. Daarom wordt het nog belangrijker om prominent aanwezig te zijn in de organische zoekresultaten. Structured data kan hierbij helpen. Het gebruik van structured data kan er namelijk voor zorgen dat jouw website net even iets meer opvalt dan de concurrentie.

Lees meer

Content marketingSEO

Hoe schrijf je kwalitatieve SEO content?

Goede content vormt de basis voor elke online marketing strategie. Dat geldt voor zowel SEO als voor Ads. Wanneer er geen content aanwezig is op een website, dan kunnen de zoekmachines ook niet in kaart brengen voor welke onderwerpen de betreffende site relevant is. Door middel van kwalitatieve SEO content kan ook jouw website een hogere positie krijgen in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Voordat we gaan vertellen hoe je kwalitatieve SEO content schrijft, zoomen we even uit.

Lees meer

SEO

Tip 45: Online marketing voor B2B bedrijven!

Kunnen we online marketing nog wel wegdenken uit het marketinglandschap? De B2C sector was er vroeg bij toen online booming business werd. Webshops die zich richten op consumenten draaien miljoenen en bouwen hun succes steeds verder uit. Het aantal webshops groeit daardoor explosief, wat de noodzaak tot online marketing alleen maar verder heeft vergoot. De online aanwezigheid en afzet van de B2C markt groeit daardoor per jaar steeds harder. 20,2 miljard euro werd er door Nederlandse consumenten online besteed in 2016. Dat zijn nog eens cijfers om over naar huis te schrijven.

Lees meer

SEO

Zo creëer je een waardevolle landingspagina!

Een landingspagina is een pagina binnen je website. Je richt deze pagina in om gevonden te worden in google zodat zoekers op je pagina kunnen landen. Een landingspagina zorgt ervoor dat er een specifieke URL gecreëerd wordt. Op deze pagina wil je voor zorgen dat mensen hierop klikken, en vervolgens doorklikken naar andere pagina’s van je website.

Lees meer

e-Commerce

Tip 40: Genereer meer leads in de B2B met een live chat functie

Het is al een lang bestaand fenomeen; Chatten. De eerste chatfuncties ontstonden namelijk al in 1973. Toch zien we dat de chatfunctie nu langzaamaan echt sterk z’n intrede begint te doen in de eCommerce. Logisch het blijkt een fantastisch middel te zijn om je prospect soepeler door de customer journey heen te helpen en zodoende meer leads te genereren binnen de B2B. Toch zijn er wel wat spelregels die gevolgd dienen te worden om de echte toegevoegde waarde in de gebruikersvriendelijkheid van je website te genereren. In deze tip vertellen we je er graag meer over.

Lees meer

SEA

Tip 38: Geef je Adwords campagne een boost voor valentijnsdag

Nog een klein weekje dan is het zover; Valentijnsdag. Voor sommige een moetje en voor andere de uitgelezen kans om de partner eens goed in het zonnetje te zetten. Wat valentijnsdag in ieder geval ook is, is een commercieel interessant evenement voor veel e-commerce bedrijven. Een dag die zeker de moeite kan lonen om eens nader te onderzoeken en op in te spelen om meer valentijnsomzet te genereren

Lees meer

BlogLinkbuilding

Tip 27: De ideale anchortekst

Voor degenen die in een competitieve online markt opereren is linkbuilding een absolute must om een goede positie in Google te genereren. Sinds de Google Penguin update kleeft er echter een risico aan linkbuilding. Te agressief linkbuilden kan een penalty betekenen. Een penalty vanuit Google kan een verwijdering uit de ranking betekenen of zakken in ranking.

Lees meer

Linkbuilding

Tip 26 Een SEO optimale interne linkstructuur

Bij SEO optimalisatie denkt iedereen vaak als eerste aan content, Linkbuilding en de technische aspecten. De interne linkstructuur krijgt hierin vaak weinig aandacht en is daarom naar onze mening een onderschat aspect van SEO. Met behulp van deze interne links kunt u namelijk aan Google duidelijk maken welke pagina’s belangrijk zijn, maar belangrijker nog uw bezoekers kunnen soepel door uw website heen navigeren en verblijven langer op uw website.

Lees meer