Onze blogs.

BlogSEO

SEO update juli 2022 | Blauwe Monsters

De maand augustus is inmiddels alweer van start gegaan en dit betekent dat we weer kort terugkijken op de voorgaande maand. Het lijkt ook vakantie voor de zoekmachinegiganten, want er hebben deze maand weinig grote of ingrijpende ontwikkelingen plaatsgevonden. Onder anderen in deze SEO update: een product review update, een nieuwe tag vanuit Google en we kijken even terug op de impact van de Google Core Update van afgelopen mei.

Lees meer

Maandelijks de laatste ins- en outs van online marketing ontvangen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

BlogLinkbuilding

Tip 27: Ideaal gebruik van anchorteksten

Voor degenen die in een competitieve online markt opereren is linkbuilding een absolute must om een goede positie in Google te genereren. Sinds de Google Penguin update kleeft er echter een risico aan linkbuilding. Te agressief linkbuilden kan een penalty betekenen. Een penalty vanuit Google kan een verwijdering uit de ranking betekenen of zakken in ranking.

Lees meer

Linkbuilding

Tip 26 Een SEO optimale interne linkstructuur

Bij SEO optimalisatie denkt iedereen vaak als eerste aan content, Linkbuilding en de technische aspecten. De interne linkstructuur krijgt hierin vaak weinig aandacht en is daarom naar onze mening een onderschat aspect van SEO. Met behulp van deze interne links kunt u namelijk aan Google duidelijk maken welke pagina’s belangrijk zijn, maar belangrijker nog uw bezoekers kunnen soepel door uw website heen navigeren en verblijven langer op uw website.

Lees meer

SEOContent marketing

Tip 23: De ‘ideale’ landingspagina

Een landingspagina is de pagina waar klanten via de zoekmachine landen. Dit kan de homepage zijn maar kan ook een specifieke pagina zijn zoals een product. Wat veel ondernemers niet weten is dat een landingspagina voor één dienst of product is. Waar de fout wordt gemaakt is dat ze op een landingspagina praten over heel veel verschillende producten. Hierdoor is het voor Google niet te herkennen waar de landingspagina precies over gaat. In deze blog leggen we stap voor stap uit hoe je de ‘perfecte’ landingspagina opstelt.

Lees meer

Blog

Tip 22: Het gebruik van Exact Domain Match (EDM)

Wat is een Exact Match Domain Match? Een exact domain name of EDM is een domein dat relevant is voor de inhoud van uw website. Dit domein komt precies overeen met het zoekwoord dat iemand gebruikt bij het zoeken naar de inhoud van uw website. Hierdoor komt de exact domain name precies overeen met een zoekopdracht, waardoor deze een hogere rang zal verkrijgen binnen de zoekresultaten. Zoekmachines geven namelijk veel belang aan domeinnamen als indicatie van het onderwerp van de website. Het hoogtepunt van Exact Domain Match Exacte domeinnamen begonnen vanaf 2000 in populariteit te stijgen met een hoogtepunt van 2007 tot 2010. Gedurende deze jaren werkte de exact domeinnamen uitstekend. Het proces ging als volgt in zijn werk: Ten eerste wordt er een exact domeinnaam aangeschaft. Vervolgens werden er een tiental pagina’s aangemaakt welke gevuld werden met banners, advertenties en affiliatie link. Daarna worden er verschillende link building tactieken(spam) gebruikt om de zoekmachines t

Lees meer

SEO

Tip 19: SEO op mobiel

Een voor mobiel geoptimaliseerde website is vandaag de dag onmisbaar. Dit komt door het toenemende aantal zoekopdrachten via mobiele apparaten. Tegenwoordig overstijgt het aantal zoekopdrachten op mobiele apparaten het aantal zoekopdrachten op laptop of desktop. Ook het aantal aankopen via mobiel stijgt exponentieel.

Lees meer

SEO

Tip 16: Word Thought Leader met een content hub

De term content is king staat anno 2017 nog steeds. Per dag komen er miljoenen artikelen online. Dit zorgt voor een stevige uitdaging om je content zichtbaar te krijgen voor de relevante zoeker. Door focus en structuur aan te brengen in de content die je online zet kan je hier betere resultaten in boeken. Het aanbrengen van een zogenaamde content hub helpt hierbij.

Lees meer

SEO

Tip 14: Cornerstone content; Focus in SEO strategie

Het is een veel gehoorde wens. Ik wil Hoger in Google. Het is echter een te brede wens en dus niet slim om vanuit dat startpunt met je SEO strategie te beginnen. Een goede SEO strategie vraagt ook om keuzes en focus. Hierom is het belangrijk om binnen uw website een selectie te maken van de meest belangrijke pagina’s. Selectiecriteria kunnen zijn aantal bezoekers, verblijftijd, conversie, aantal reacties dat het heeft opgeroepen enz. Kortom kwalitatief goede pagina’s die zeer relevant zijn voor uw doelgroep. In deze tip helpen we u in het selecteren van de meest belangrijke pagina’s en hoe u via de interne structuur op uw website de Cornerstone content belangrijker maakt.

Lees meer

Nieuws

Tip 13; Aan de slag met Google tag manager

In het bouwen van websites is er een trend waarneembaar van steeds gebruikersvriendelijkere manier van bouwen en onderhouden. WordPress is hier een mooi voorbeeld van. Kunt u met een computer overweg dan bent u in principe ook in staat om een website op Word press te bouwen. Gaat u een paar stappen verder dan is er vaak een techneut nodig om allerlei codes op uw website te plaatsen. Dat kunnen codes voor analytics zijn om Social media knoppen te plaatsen.

Lees meer

SEA

Tip 4: Presteer beter en bespaar tijd met Google Adwords geautomatiseerde regels

Het realiseren van een goed presterende Google Adwords campagne is een kunst op zich binnen de Internet marketing. Het blijven analyseren en continue bijsturen om uw campagne te verbeteren kost daarnaast veel tijd. Steekt u deze tijd er niet in dan haalt u waarschijnlijk niet uw doelen of u betaalt teveel. Toch is het van belang. Google Adwords is nog steeds één van de meest interessante Online kanalen om te adverteren met één van de meest hoge ROI.

Lees meer

SEO

Tip 2: Hoe maak ik goede SEO technische content

Het vertrekpunt van het schrijven van SEO content is over het algemeen om content te schrijven die door zoekmachines goed gevonden wordt. Dit vertrekpunt maakt het lastiger om te komen tot een steengoed stuk content wat door de doelgroep met plezier gelezen wordt en wat voor hun relevant is. Voor je het weet heeft u een spammy stuk tekst waar te pas en te onpas het zoekwoord in verwerkt is. Voor de doelgroep is er niet doorheen te komen met ook nog eens het risico dat Google het te spammy vindt en het niet zal waarderen met een hoge ranking

Lees meer

SEO

Tip 1: Het zoekwoordenonderzoek

Voor een doeltreffende zoekmachine-optimalisatie campagne SEO is het van belang om een gedegen zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Tijdens het zoekwoordenonderzoek wordt het zoekgedrag van potentiële klanten of mogelijke bezoekers in kaart gebracht. Het doel is om de content op jouw website zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de zoekopdrachten van de gebruikers van de zoekmachine. Uit dit onderzoek dienen zoekwoorden en zoektermen naar voren te komen waarop uw doelgroep zoekt.

Lees meer