Blog • Conversie optimalisatieCRO-update: The paradox of choice; de weg naar keuzevrijheid Geplaatst op 31 mei 2023In de moderne maatschappij worden we dagelijks geconfronteerd met een overvloed aan keuzemogelijkheden. Of het nu gaat om het kopen van een nieuwe jeans, het kiezen van een nieuwe smartphone of zelfs het beslissen welk type crackers je wilt eten bij het ontbijt, we worden dagelijks overspoeld met talloze opties en keuzes. Op het eerste oog lijkt dit een positieve ontwikkeling omdat het hebben van veel verschillende opties vaak wordt geassocieerd met vrijheid. Echter kan het hebben van te veel keuzes leiden tot keuzestress en uiteindelijk tot een mindere mate van tevredenheid van de gemaakte keuze, dit fenomeen staat ook wel bekend als ‘The Paradox of Choice’.Lees meer
e-CommerceTip 44: Optimaliseer je mobiele website voor de mobile-first index Geplaatst op 18 april 2018De afgelopen maanden is Google flink actief geweest om hun mobile-first index verder uit te rollen. Het is een beetje cliché om steeds maar te roepen dat een goede mobiele site belangrijker wordt, maar Google heeft nu officieel bevestigd dat zij actief een de slag zijn gegaan met hun mobile-first index.Lees meer
SEOZo creëer je een waardevolle landingspagina! Geplaatst op 12 april 2018Een landingspagina is een pagina binnen je website. Je richt deze pagina in om gevonden te worden in google zodat zoekers op je pagina kunnen landen. Een landingspagina zorgt ervoor dat er een specifieke URL gecreëerd wordt. Op deze pagina wil je voor zorgen dat mensen hierop klikken, en vervolgens doorklikken naar andere pagina’s van je website.Lees meer
NieuwsTip 43: Bereik je doelgroep door middel van Influencer Marketing Geplaatst op 26 maart 2018Het doel van online marketing is om via online kanalen zichtbaar en in contact met je doelgroep te komen en daar uiteindelijk meer business uit genereren. Er zijn inmiddels vele online kanalen waarmee je in contact kunt komen met je doelgroep.Lees meer
e-CommerceTip 41: Laat het mes aan twee kanten snijden door je website snelheid te verbeteren Geplaatst op 8 maart 2018Met de opkomst van mobiel is je websitesnelheid een belangrijkere factor geworden. Om twee redenen. Je gebruikers hebben meer haast gekregen. 4 seconden wachten op een ladende website vinden velen veel te lang en haken daarop af.Lees meer
e-CommerceTip 40: Genereer meer leads in de B2B met een live chat functie Geplaatst op 2 maart 2018Het is al een lang bestaand fenomeen; Chatten. De eerste chatfuncties ontstonden namelijk al in 1973. Toch zien we dat de chatfunctie nu langzaamaan echt sterk z’n intrede begint te doen in de eCommerce. Logisch het blijkt een fantastisch middel te zijn om je prospect soepeler door de customer journey heen te helpen en zodoende meer leads te genereren binnen de B2B. Toch zijn er wel wat spelregels die gevolgd dienen te worden om de echte toegevoegde waarde in de gebruikersvriendelijkheid van je website te genereren. In deze tip vertellen we je er graag meer over.Lees meer
SEATip 39: Maak je Adwords campagne AVG proof Geplaatst op 15 februari 201825 mei 2018 is het zover dan treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming in werking. Een verordening die een forse impact gaat hebben op de eCommerce bedrijven op vele vlakken. Het is te veelomvattend om al deze consequenties in deze tip te vervatten.Lees meer
SEATip 38: Geef je Adwords campagne een boost voor valentijnsdag Geplaatst op 8 februari 2018Nog een klein weekje dan is het zover; Valentijnsdag. Voor sommige een moetje en voor andere de uitgelezen kans om de partner eens goed in het zonnetje te zetten. Wat valentijnsdag in ieder geval ook is, is een commercieel interessant evenement voor veel e-commerce bedrijven. Een dag die zeker de moeite kan lonen om eens nader te onderzoeken en op in te spelen om meer valentijnsomzet te genererenLees meer
Conversie optimalisatieTip 31: Haal meer uit je bezoekers door conversie optimalisatie! Geplaatst op 27 november 2017Het containerbegrip conversie optimalisatie staat voor het verbeteren van de verhouding tussen bezoekers en het uitvoeren van een bepaalde actie.Lees meer
SEATip 30: Adverteer gericht met Dynamic Search Ads Geplaatst op 13 november 2017Dynamic Search Ads (afgekort DSA) zijn advertenties in je Google Adwords campagne waarbij de zoektermen door Google automatisch gegenereerd worden.Lees meer
NieuwsTip 28: Een betere mobiele ervaring met AMP Geplaatst op 23 oktober 2017Begin 2016 is Google met AMP (Accelerated Mobile Pages) gekomen. Doel; een betere mobiele ervaring door een veel snellere laadtijd. De snellere laadtijd wordt gerealiseerd door de betreffende pagina’s zoveel mogelijk te ontdoen van alle vertragende factoren.Lees meer
Blog • LinkbuildingTip 27: Ideaal gebruik van anchorteksten Geplaatst op 19 oktober 2017Voor degenen die in een competitieve online markt opereren is linkbuilding een absolute must om een goede positie in Google te genereren. Sinds de Google Penguin update kleeft er echter een risico aan linkbuilding. Te agressief linkbuilden kan een penalty betekenen. Een penalty vanuit Google kan een verwijdering uit de ranking betekenen of zakken in ranking.Lees meer
LinkbuildingTip 26 Een SEO optimale interne linkstructuur Geplaatst op 3 oktober 2017Bij SEO optimalisatie denkt iedereen vaak als eerste aan content, Linkbuilding en de technische aspecten. De interne linkstructuur krijgt hierin vaak weinig aandacht en is daarom naar onze mening een onderschat aspect van SEO. Met behulp van deze interne links kunt u namelijk aan Google duidelijk maken welke pagina’s belangrijk zijn, maar belangrijker nog uw bezoekers kunnen soepel door uw website heen navigeren en verblijven langer op uw website.Lees meer
e-CommerceTip 25: Speel in op de nieuwe Cookiewet Geplaatst op 19 september 2017De term cookies is een veelgehoorde term in de internetwereld. Er is veel om te doen omdat wel of geen privacy op het internet sterk afhankelijk is van het wel of niet accepteren van deze cookies.Lees meer
SEO • Content marketingTip 23: De ‘ideale’ landingspagina Geplaatst op 4 september 2017Een landingspagina is de pagina waar klanten via de zoekmachine landen. Dit kan de homepage zijn maar kan ook een specifieke pagina zijn zoals een product. Wat veel ondernemers niet weten is dat een landingspagina voor één dienst of product is. Waar de fout wordt gemaakt is dat ze op een landingspagina praten over heel veel verschillende producten. Hierdoor is het voor Google niet te herkennen waar de landingspagina precies over gaat. In deze blog leggen we stap voor stap uit hoe je de ‘perfecte’ landingspagina opstelt.Lees meer
BlogTip 22: Het gebruik van Exact Domain Match (EDM) Geplaatst op 30 augustus 2017Wat is een Exact Match Domain Match? Een exact domain name of EDM is een domein dat relevant is voor de inhoud van uw website. Dit domein komt precies overeen met het zoekwoord dat iemand gebruikt bij het zoeken naar de inhoud van uw website. Hierdoor komt de exact domain name precies overeen met een zoekopdracht, waardoor deze een hogere rang zal verkrijgen binnen de zoekresultaten. Zoekmachines geven namelijk veel belang aan domeinnamen als indicatie van het onderwerp van de website. Het hoogtepunt van Exact Domain Match Exacte domeinnamen begonnen vanaf 2000 in populariteit te stijgen met een hoogtepunt van 2007 tot 2010. Gedurende deze jaren werkte de exact domeinnamen uitstekend. Het proces ging als volgt in zijn werk: Ten eerste wordt er een exact domeinnaam aangeschaft. Vervolgens werden er een tiental pagina’s aangemaakt welke gevuld werden met banners, advertenties en affiliatie link. Daarna worden er verschillende link building tactieken(spam) gebruikt om de zoekmachines tLees meer
e-CommerceTip 21: Meer business via remarketing Geplaatst op 23 augustus 2017Bij remarketing krijgt een bezoeker die eerder op jouw website geweest is door middel van display-advertenties jouw website opnieuw te zien. Remarketing is een effectieve manier om bezoekers om te zetten naar conversies.Lees meer
e-CommerceTip 20: Inspelen op de buyer journey met marketing automation Geplaatst op 21 augustus 2017Marketing automation is door middel van het gebruik van geautomatiseerde programma’s potentiële klanten aan je bedrijf te binden. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan door eerdere bezoekers op je website te triggeren. Het uiteindelijke doel is om deze potentiele klanten te laten converteren.Lees meer
SEOTip 19: SEO op mobiel Geplaatst op 16 augustus 2017Een voor mobiel geoptimaliseerde website is vandaag de dag onmisbaar. Dit komt door het toenemende aantal zoekopdrachten via mobiele apparaten. Tegenwoordig overstijgt het aantal zoekopdrachten op mobiele apparaten het aantal zoekopdrachten op laptop of desktop. Ook het aantal aankopen via mobiel stijgt exponentieel.Lees meer
SEOTip 18: Word lokaal beter vindbaar met lokale SEO Geplaatst op 8 augustus 2017Doordat mobiel internet een grote vlucht neemt wordt het lokaal beter vindbaar zijn ook belangrijker. We zijn steeds meer versmolten met onze mobiel. Voor steeds meer zaken zetten we onze mobiele vriend in.Lees meer
SEOTip 16: Word Thought Leader met een content hub Geplaatst op 25 juli 2017De term content is king staat anno 2017 nog steeds. Per dag komen er miljoenen artikelen online. Dit zorgt voor een stevige uitdaging om je content zichtbaar te krijgen voor de relevante zoeker. Door focus en structuur aan te brengen in de content die je online zet kan je hier betere resultaten in boeken. Het aanbrengen van een zogenaamde content hub helpt hierbij.Lees meer