Blog • Content marketing AI-content en engagement Geplaatst op 4 juli 2024 De opkomst van AI in contentcreatie is niet te missen. Experts voorspellen dat tegen 2026 maar liefst 90% van de online content door AI wordt gegenereerd. Uit een recente studie van Bynder blijkt dat 50% van de bezoekers kan herkennen of content door AI is geschreven. Maar wat is nu precies de impact van AI op de betrokkenheid? In deze blog lees je er alles over. Lees meer
Content marketing Waarom Brand Identity onlosmakelijk verbonden is met content marketing Geplaatst op 31 oktober 2019 Het internet staat tegenwoordig vol met ontzettend veel content. Hierdoor zijn potentiële klanten aanzienlijk kritischer geworden. We nemen niets meer voor lief en we ontvangen liever informatie. Als bedrijf wil jij hier natuurlijk zo goed mogelijk op inspelen door middel van online marketing. Een goede manier om dit te realiseren is door content marketing in te zetten. Lees meer
Conversie optimalisatie Google Conversions: de top 5 mobile UX take aways uit Dublin Geplaatst op 17 oktober 2019 Het is alweer een maand geleden: het Google Conversions event in Dublin. Dit jaar was de 10e versie van het evenement en Google pakte groot uit. Twee dagen lang werden conversie specialisten vanuit heel Europa volgestopt met informatie, inzichten en nieuwe ideeën allemaal in het thema: mobile UX. Van creativiteit en empathie, tot product management en slechte reviews. Lees meer
Nieuws Google brengt belangrijke core update uit Geplaatst op 3 oktober 2019 Google is op dagelijkse basis bezig met het doorvoeren van veranderingen in het Google algoritme. Eerder schreven wij bijvoorbeeld al een blog over de update van Google Search Console. De meeste veranderingen om de zoekmachine te verbeteren en optimaliseren zijn niet direct merkbaar. Google staat erom bekend om een aantal keer per jaar een grote update uit te brengen. Deze grote updates hebben vaak een grote impact op het algoritme van de zoekmachine. Lees meer
SEO Niet meer 3 dagen wachten op Google Search console Geplaatst op 23 september 2019 Vanaf vandaag (23 september 2019) is het mogelijk om je data van gisteren te bekijken in Google Search Console (GSC). Lees meer
e-Commerce B2B Marketing: Wat is enhanced e-commerce? Geplaatst op 2 september 2019 Enhanced e-commerce ook wel bekend als geoptimaliseerde e-commerce is een Google Analytics plug-in die jou de mogelijkheid biedt meer en waardevolle inzichten te verkrijgen in het winkelgedrag van je bezoekers op categorie- en productniveau. Concrete voorbeelden hiervan zijn: Lees meer
SEO Google Actions inzetten voor jouw bedrijf Geplaatst op 23 augustus 2019 Met de komst van Voice Search is het mogelijk om spraakgestuurde zoekopdrachten uit te voeren. Waar je voorheen alleen zoekopdrachten kon intoetsen, kun je nu ook zoekopdrachten inspreken bij een virtuele spraakassistent, zoals bijvoorbeeld Siri (Apple) en Google Assistant (Google). Het aantal spraakgestuurde zoekopdrachten is in het afgelopen jaar flink toegenomen en de verwachting is dat de komende jaren Voice Search alleen nog maar meer gebruikt gaat worden. Daardoor is het van groot belang om bij de SEO-strategie van je website ook rekening te houden met Voice Search. Bij Voice Search is er namelijk maar één antwoord; het beste antwoord volgens het algoritme van Google. Daarom wordt het voor websites steeds belangrijker om bovenaan de zoekresultaten te staan. Lees meer
Web analytics Custom analytics dashboard: Laadsnelheid Geplaatst op 7 augustus 2019 Eerder schreven we al een blog over custom dashboard in Analytics en hoe je deze kan instellen. Deze keer hebben we een nieuw custom dashboard gemaakt waarin je gemakkelijk verschillende gegevens kan bekijken in combinatie met de gemiddelde laadtijd. Lees meer
SEO Redirects en SEO: hoe pak je het aan? Geplaatst op 19 juli 2019 Niemand verdwaalt op een rechte weg zou je kunnen zeggen. Als je in een vreemde stad bent wil je graag duidelijk zien waar je heen moet. En ook als je een winkel bezoekt wil je bij binnenkomst snel kunnen zien waar de afdeling is waarnaar je zoekt. Zoals dit voor iedereen in het dagelijkse leven geldt, willen we dit online ook graag terugzien in websites. Lees meer
SEA Hoe maak je een effectieve tekstadvertentie in Google Ads? Geplaatst op 5 juli 2019 De kern van elke Google Ads strategie gaat gepaard met tekstadvertenties. Maar waaraan moet je precies denken bij het schrijven van een effectieve tekstadvertentie? Dat leg ik je hier in deze blog uit. Dus lees verder en wordt een meester(es) in het schrijven van Google Ads tekstadvertenties. Lees meer
Nieuws Blauwe Monsters geselecteerd voor Google Elevator 2019 Geplaatst op 5 juli 2019 Jaarlijks organiseert Google een speciaal, exclusief programma onder de naam Elevator voor Google Premier Partners en CEO’s. Om deel te kunnen nemen hieraan, moet je door Google geselecteerd zijn. Hierdoor is het met andere woorden niet voor ieder online marketingbureau mogelijk om mee te doen aan dit evenement. Google kiest elk jaar namelijk de organisaties met de meeste potentie. Dit jaar heeft Google onder andere voor ons bedrijf gekozen. Hierdoor is Blauwe Monsters één van de 15 trotse online marketingbureaus uit de Benelux voor Google Elevator 2019! Lees meer
SEO Custom dashboards in Google Analytics gebruiken voor beter inzicht Geplaatst op 14 juni 2019 Wil je zonder al te veel te zoeken bepaalde gegevens bekijken in Google Analytics? Dan is het maken van een eigen dashboard een handige oplossing. Je kunt ontzettend veel verschillende tabellen, grafieken, tijdlijnen, kaarten enz. toevoegen aan je eigen dashboard. Daarnaast kan je ontzettend veel filteren (op bijvoorbeeld organische verkeer) zodat je precies krijgt te zien wat jij wilt. Lees meer
Blauwe Monsters Het belang van Case studies in de B2B marketing Geplaatst op 7 juni 2019 Veel van de content die we produceren voor websites is gericht op het genereren van organisch verkeer en heeft een informatief karakter. Niks mis mee: een prima manier om te laten zien dat je expert bent in je vakgebied, en daarnaast genereert het relevant organisch verkeer. Lees meer
SEO Tips voor het gebruik van Search Console Geplaatst op 21 mei 2019 Voordat we het kunnen hebben over de voordelen van Google Search Console en wat voor invloed deze kunnen hebben op de verbetering van SEO, is het eerst handig om te weten wat voor tool dit nou precies is. Search Console is een tool van Google waarmee je aan de hand van handige functies en rapporten het zoekverkeer en de prestaties van jouw website kunt meten. Ook kun je hiermee problemen van je website oplossen en ervoor zorgen dat je site opvalt in de zoekresultaten van Google. Zo kun je zien aan de hand van welke zoekopdrachten gebruikers op jouw website terecht komen. Lees meer
SEO Overtroef je concurrentie in de zoekresultaten met snippets Geplaatst op 5 mei 2019 De zomer in je bol! Vrienden en aanhang heb je inmiddels al uitgenodigd voor een heerlijke Spaanse rijstschotel op jouw zonovergoten dakterras met een ajoblanco vooraf. Klein probleem echter: veel meer dan een eitje bakken kun je niet en je hebt eigenlijk ook geen idee wat een ajoblanco is. Lees meer
SEO Wat voor invloed heeft pagespeed op SEO? Geplaatst op 18 april 2019 Geduld is een schone zaak, maar we weten allemaal dat niemand van wachten houdt. Een webpagina die langzaam laadt is net zo vervelend als een lange rij in de winkel. Het grote deel van de online bezoekers verlaat daarom ook een pagina met een langzame laadtijd. Hierom is het belangrijk dat de pagespeed van je website snel is. De pagespeed is daarnaast ook van invloed op de ranking van je website. Hoe zit dat precies? In deze blog leggen we het je uit. Lees meer
SEA Google Ads: alles over de nieuwe responsive ads Geplaatst op 5 april 2019 Voor wie Google Ads een bekend programma is, weet dat de meeste campagnes hetzelfde zijn opgebouwd. Allereerst maak je natuurlijk je advertentiegroepen en daarna de advertenties die goed passen bij deze individuele advertentiegroepen. De volgende stap voor veel mensen is dan om 2 of 3 advertenties aan te maken die onderling rouleren. Logisch toch? Lees meer
SEO Wat kan jij doen om jouw website in 2019 te optimaliseren voor voice search? Geplaatst op 29 maart 2019 Voordat we antwoord geven op deze concrete vraag is het van belang om helder te hebben wat voice search is. Voice search is het zoeken via een spraak gestuurde opdracht. Voice search maakt een stormachtige ontwikkeling door. Steeds meer virtuele spraakassistenten kunnen jou helpen om de juiste resultaten te tonen bij jouw zoekopdracht. Het gebruik van voice search is sinds 2008 met factor 35 toegenomen. Daarmee is het een ontwikkeling om sterk rekening mee te houden binnen jouw SEO-strategie. Lees meer
SEA Creëer sterke display advertenties: 4 tips Geplaatst op 7 maart 2019 Het Google Display Netwerk bestaat uit miljoenen websites waarop jouw online advertentie kan verschijnen. Display advertenties zijn een succesvolle strategie voor remarketing, brand awareness en het aanbieden van exclusieve deals. Lees meer
SEO Wat is de invloed van structured data op je SEO? Geplaatst op 20 februari 2019 Tegenwoordig worden de organische zoekresultaten sterk naar beneden gedrukt door de steeds meer dominerende advertenties. In de meeste gevallen worden er 4 advertenties vertoond. Deze advertenties nemen vervolgens ook weer meer ruimte in door advertentie-extensies en nieuwe uitgebreide advertentievormen. Daarom wordt het nog belangrijker om prominent aanwezig te zijn in de organische zoekresultaten. Structured data kan hierbij helpen. Het gebruik van structured data kan er namelijk voor zorgen dat jouw website net even iets meer opvalt dan de concurrentie. Lees meer
SEO • Content marketing Hoe schrijf je kwalitatieve SEO content? Geplaatst op 4 februari 2019 Goede content vormt de basis voor elke online marketing strategie. Dat geldt voor zowel SEO als voor Ads. Wanneer er geen content aanwezig is op een website, dan kunnen de zoekmachines ook niet in kaart brengen voor welke onderwerpen de betreffende site relevant is. Door middel van kwalitatieve SEO content kan ook jouw website een hogere positie krijgen in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Voordat we gaan vertellen hoe je kwalitatieve SEO content schrijft, zoomen we even uit. Lees meer