Blog • Google Ads • SEA 5 handige tips voor je Black Friday advertising-strategie Geplaatst op 26 oktober 2022 Black Friday is voor vele webshops het moment suprême om de jaaromzet een flinke boost te geven. Bij Blauwe Monsters hebben we de afgelopen tien jaar menig webwinkelier geholpen met het bepalen en uitvoeren van de digitale strategie rondom Black Friday en andere piekseizoenen. In deze post geven we een kijkje in de keuken en delen we een handige checklist. Zo zorg jij dat jouw Black Friday advertising-strategie tot in de puntjes is uitgestippeld! 1. Black Friday is geen dag, maar een week! Black Friday 2022 valt op 25 november en het grappige is dat jouw doelgroep alleen op die datum aan zijn aankopen denkt. Consumenten beginnen steeds vroeger een wensenlijstje te maken. Dit blijft ook bij veel ondernemers niet onopgemerkt. Veel webshops starten steeds vroeger met de Black Friday-gekte om goed zichtbaar te zijn bij hun doelgroep. Zo verandert voor sommige ondernemers de novembermaand in een Black Friday-maand. Met de verhoogde koopintentie van consumenten is deze vroege start e Lees meer
Blog • Blauwe Monsters • Google Ads • Nieuws • SEA Blauwe Monsters is uitgeroepen tot Google Premier Partner 2022 Geplaatst op 3 februari 2022 Goed nieuws: onze advertising specialisten hebben de Premier Partner-status voor 2022 behaald in het Google Partners-programma. Lees meer
Blog • Google Ads • SEA Geef je merkimago en branded conversies een boost met een sterke boodschap. Geplaatst op 26 juli 2021 Waar denkt iemand aan bij het zien van jouw merk? Met een goede branding campagne creëer je vraag/naamsbekendheid voor jouw merk en kan je je onderscheiden van de concurrent. Maar waarom en in welke fase kan je deze online branding campagnes het beste inzetten? Lees meer
Blog • SEA Automatisering in Google Ads campagnes. Geplaatst op 13 juli 2020 Je kent ‘t wel, die standaard werkzaamheden binnen je Google Ads campagnes die je het liefst gewoon zou automatiseren. Misschien heb je dat zelfs al eens gedaan en/of geprobeerd via de Google Ads’ regel-maker. Nu dacht jij misschien precies wat ik dacht. Dit moet makkelijker en geautomatiseerd kunnen. Ja, ook wij denken soms: niet alles is “beter” bij Google. Er zijn verschillende tools die wij bij Blauwe Monsters toepassen om onder andere dit proces van Ads te versnellen. Zo is Optmyzr één van deze tools die wij gebruiken voor de optimalisatie van Google Ads campagnes. Lees meer
Blog • SEA Adverteren op je eigen merknaam: wel of niet doen? Geplaatst op 26 maart 2020 Als merk (ofwel brand) wil je graag gevonden worden in de zoekmachine. Dit kan zowel organisch, betaald of via andere platformen, zoals sociale media. Als je een aantal jaren bezig bent met je Brand Identity neerzetten, dan ontstaat er bekendheid en herkenning. Na verloop van tijd gaan consumenten zelf op zoek naar jouw merk en zoeken ze je op in de zoekmachine. Organisch groeit op deze manier het verkeer naar jouw website. Maar waarom zou je dan op je eigen merknaam adverteren? In deze blog lees je alle voor- en nadelen van het adverteren op je eigen merknaam. Lees meer
Blog • Conversie optimalisatie • SEA • SEO Onze beste klantcases (Webwinkel Vakdagen) Geplaatst op 29 januari 2020 Hier vind je drie klantcases – van Arendonk, MKB-afval en HemdvoorHem – welke wij hebben gepresenteerd tijdens de Webwinkel Vakdagen. Benieuwd hoe wij deze projecten hebben aangepakt? Bekijk dan de video’s en download de whitepapers! Lees meer
SEA Welk zoekwoordtypen is het beste voor mijn Google Ads campagne? Geplaatst op 19 november 2019 Er zijn tal van verschillende zoekwoordtypen waaruit je kan kiezen wanneer je opzoek gaat naar geschikte zoekwoorden voor je Google Ads campagne. In de basis heb je brede zoekwoorden, woordgroepen en exacte zoekwoorden. Daarbij heb je ook nog BMM (broad match modifiers). Lees meer
SEA Hoe maak je een effectieve tekstadvertentie in Google Ads? Geplaatst op 5 juli 2019 De kern van elke Google Ads strategie gaat gepaard met tekstadvertenties. Maar waaraan moet je precies denken bij het schrijven van een effectieve tekstadvertentie? Dat leg ik je hier in deze blog uit. Dus lees verder en wordt een meester(es) in het schrijven van Google Ads tekstadvertenties. Lees meer
SEA Google Ads: alles over de nieuwe responsive ads Geplaatst op 5 april 2019 Voor wie Google Ads een bekend programma is, weet dat de meeste campagnes hetzelfde zijn opgebouwd. Allereerst maak je natuurlijk je advertentiegroepen en daarna de advertenties die goed passen bij deze individuele advertentiegroepen. De volgende stap voor veel mensen is dan om 2 of 3 advertenties aan te maken die onderling rouleren. Logisch toch? Lees meer
SEA Creëer sterke display advertenties: 4 tips Geplaatst op 7 maart 2019 Het Google Display Netwerk bestaat uit miljoenen websites waarop jouw online advertentie kan verschijnen. Display advertenties zijn een succesvolle strategie voor remarketing, brand awareness en het aanbieden van exclusieve deals. Lees meer
SEA Tip 50 – Hoe verbeter ik de kwaliteitsscore van mijn Adwords campagne? Geplaatst op 12 augustus 2018 De online concurrentie is groot. Er is geen branche meer te bedenken die niet online actief is en business wil genereren via online kanalen. Het aantal adverteerders wat via Google Adwords adverteert is daarom fors toegenomen de afgelopen jaren. Hierom is het een behoorlijke uitdaging geworden om een rendabele Adwords campagne te realiseren. Lees meer
SEA Tip 39: Maak je Adwords campagne AVG proof Geplaatst op 15 februari 2018 25 mei 2018 is het zover dan treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming in werking. Een verordening die een forse impact gaat hebben op de eCommerce bedrijven op vele vlakken. Het is te veelomvattend om al deze consequenties in deze tip te vervatten. Lees meer
SEA Tip 38: Geef je Adwords campagne een boost voor valentijnsdag Geplaatst op 8 februari 2018 Nog een klein weekje dan is het zover; Valentijnsdag. Voor sommige een moetje en voor andere de uitgelezen kans om de partner eens goed in het zonnetje te zetten. Wat valentijnsdag in ieder geval ook is, is een commercieel interessant evenement voor veel e-commerce bedrijven. Een dag die zeker de moeite kan lonen om eens nader te onderzoeken en op in te spelen om meer valentijnsomzet te genereren Lees meer
SEA Tip 30: Adverteer gericht met Dynamic Search Ads Geplaatst op 13 november 2017 Dynamic Search Ads (afgekort DSA) zijn advertenties in je Google Adwords campagne waarbij de zoektermen door Google automatisch gegenereerd worden. Lees meer
SEA Tip 4: Presteer beter en bespaar tijd met Google Adwords geautomatiseerde regels Geplaatst op 28 maart 2017 Het realiseren van een goed presterende Google Adwords campagne is een kunst op zich binnen de Internet marketing. Het blijven analyseren en continue bijsturen om uw campagne te verbeteren kost daarnaast veel tijd. Steekt u deze tijd er niet in dan haalt u waarschijnlijk niet uw doelen of u betaalt teveel. Toch is het van belang. Google Adwords is nog steeds één van de meest interessante Online kanalen om te adverteren met één van de meest hoge ROI. Lees meer