Blauwe Monsters
6 maart 2015 in
SEO

Semantic Search, waar content en SEO elkaar raken

Vaak wordt bij SEO primair geconcentreerd op keywords. Voorheen waren hier goede resultaten mee te boeken maar Google gaat met hun tijd mee. Google is steeds beter in staat om exact te lezen wat er op een website staat. Dit betekend dat primair focussen op keywords verleden tijd is.

Semantic Search

Semantic Search houdt in dat Google steeds beter begrijpt wat er op een pagina staat. Google kijkt naar de primaire keywords en gaat vervolgens kijken of er verder nog relevante zoekwoorden in de tekst staan. Dit houdt in dat de zoekresultaten deels bepaald worden door samenhangende verbanden tussen bepaalde woorden. Hierdoor kunnen de zoekresultaten van Google nog nauwkeuriger weergeven worden. Het is dus belangrijk dat er naast hoofd keywords ook relevante keywords op de pagina staan. Hierdoor zal Google de pagina beter begrijpen maar ook meer waarde aan de pagina toekennen.

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in SEO

23 aug 2019 - in
SEO

Google Actions inzetten voor jouw bedrijf

Met de komst van Voice Search is het mogelijk om spraakgestuurde zoekopdrachten uit te voeren. Waar je voorheen alleen zoekopdrachten kon intoetsen, kun je nu ook zoekopdrachten inspreken bij een virtuele spraakassistent, zoals bijvoorbeeld Siri (...

19 jul 2019 - in
SEO

Redirects en SEO: hoe pak je het aan?

Niemand verdwaalt op een rechte weg zou je kunnen zeggen. Als je in een vreemde stad bent wil je graag duidelijk zien waar je heen moet. En ook als je een winkel bezoekt wil je bij binnenkomst snel kunnen zien waar de afdeling is waarnaar je zoekt...

14 jun 2019 - in
Web analytics

Custom dashboards in Google Analytics gebruiken voor beter inzicht

Wil je zonder al te veel te zoeken bepaalde gegevens bekijken in Google Analytics? Dan is het maken van een eigen dashboard een handige oplossing. Je kunt ontzettend veel verschillende tabellen, grafieken, tijdlijnen, kaarten enz. toevoegen aan je...