Blauwe Monsters
6 maart 2015 in
SEO

Semantic Search, waar content en SEO elkaar raken

Vaak wordt bij SEO primair geconcentreerd op keywords. Voorheen waren hier goede resultaten mee te boeken maar Google gaat met hun tijd mee. Google is steeds beter in staat om exact te lezen wat er op een website staat. Dit betekend dat primair focussen op keywords verleden tijd is.

Semantic Search

Semantic Search houdt in dat Google steeds beter begrijpt wat er op een pagina staat. Google kijkt naar de primaire keywords en gaat vervolgens kijken of er verder nog relevante zoekwoorden in de tekst staan. Dit houdt in dat de zoekresultaten deels bepaald worden door samenhangende verbanden tussen bepaalde woorden. Hierdoor kunnen de zoekresultaten van Google nog nauwkeuriger weergeven worden. Het is dus belangrijk dat er naast hoofd keywords ook relevante keywords op de pagina staan. Hierdoor zal Google de pagina beter begrijpen maar ook meer waarde aan de pagina toekennen.

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in SEO

11 mrt 2020 - in
SEO

Het E-A-T principe

Misschien heb je wel eens van het E-A-T-principe gehoord, maar weet je niet wat dit nou precies is of waar het voor gebruikt wordt. In deze blog leggen wij het E-A-T principe uit, geven we voorbeelden hoe een zoekmachine als Google hiermee omgaat ...

25 feb 2020 - in
SEO

5 tips voor meer bezoekers naar jouw website met SEMrush

Ben je overgestapt naar SEMrush, wil je meer uit SEMrush halen of ben je gewoon benieuwd wat je allemaal kan met deze tool? Bij Blauwe Monsters gebruiken wij SEMrush voor verschillende doeleinden. In dit artikel bespreken we hoe je meer bezoekers ...

14 feb 2020 - in
SEO

Meer conversie? Speel in op de juiste zoekintentie!

Als iemand een zoekopdracht invoert in Google, dan doet diegene dat met een bepaalde reden. Deze redenen lopen uiteen van het vergelijken van producten tot het opzoeken van informatie of het overgaan tot een aankoop. Deze specifieke reden achter d...