Blauwe Monsters
6 maart 2015 in
SEO

Semantic Search, waar content en SEO elkaar raken

Vaak wordt bij SEO primair geconcentreerd op keywords. Voorheen waren hier goede resultaten mee te boeken maar Google gaat met hun tijd mee. Google is steeds beter in staat om exact te lezen wat er op een website staat. Dit betekend dat primair focussen op keywords verleden tijd is.

Semantic Search

Semantic Search houdt in dat Google steeds beter begrijpt wat er op een pagina staat. Google kijkt naar de primaire keywords en gaat vervolgens kijken of er verder nog relevante zoekwoorden in de tekst staan. Dit houdt in dat de zoekresultaten deels bepaald worden door samenhangende verbanden tussen bepaalde woorden. Hierdoor kunnen de zoekresultaten van Google nog nauwkeuriger weergeven worden. Het is dus belangrijk dat er naast hoofd keywords ook relevante keywords op de pagina staan. Hierdoor zal Google de pagina beter begrijpen maar ook meer waarde aan de pagina toekennen.

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief ontvangt u als eerste het meeste recente nieuws uit de online marketing. Tevens krijgt u van ons een gratis E-book cadeau!

+ Gratis E-book! ebook

Gerelateerde nieuwsberichten in SEO

18 apr 2019 - in
SEO

Wat voor invloed heeft pagespeed op SEO?

Geduld is een schone zaak, maar we weten allemaal dat niemand van wachten houdt. Een webpagina die langzaam laadt is net zo vervelend als een lange rij in de winkel. Het grote deel van de online bezoekers verlaat daarom ook een pagina met een lang...

29 mrt 2019 - in
SEO

Wat kan jij doen om jouw website in 2019 te optimaliseren voor voice search?

Voordat we antwoord geven op deze concrete vraag is het van belang om helder te hebben wat voice search is. Voice search is het zoeken via een spraak gestuurde opdracht. Voice search maakt een stormachtige ontwikkeling door. Steeds meer virtuele s...

20 feb 2019 - in
SEO

Wat is de invloed van structured data op je SEO?

Tegenwoordig worden de organische zoekresultaten sterk naar beneden gedrukt door de steeds meer dominerende advertenties. In de meeste gevallen worden er 4 advertenties vertoond. Deze advertenties nemen vervolgens ook weer meer ruimte in door adve...

Heeft u vragen?

+31 20 893 26 56
info@blauwemonsters.nl