Categorie: SEO

SEO

Zo creëer je een waardevolle landingspagina!

Een landingspagina is een pagina binnen je website. Je richt deze pagina in om gevonden te worden in google zodat zoekers op je pagina kunnen landen. Een landingspagina zorgt ervoor dat er een specifieke URL gecreëerd wordt. Op deze pagina wil je voor zorgen dat mensen hierop klikken, en vervolgens doorklikken naar andere pagina’s van je website.

Lees meer

SEOContent marketing

Tip 23: De ‘ideale’ landingspagina

Een landingspagina is de pagina waar klanten via de zoekmachine landen. Dit kan de homepage zijn maar kan ook een specifieke pagina zijn zoals een product. Wat veel ondernemers niet weten is dat een landingspagina voor één dienst of product is. Waar de fout wordt gemaakt is dat ze op een landingspagina praten over heel veel verschillende producten. Hierdoor is het voor Google niet te herkennen waar de landingspagina precies over gaat. In deze blog leggen we stap voor stap uit hoe je de ‘perfecte’ landingspagina opstelt.

Lees meer

SEO

Tip 19: SEO op mobiel

Een voor mobiel geoptimaliseerde website is vandaag de dag onmisbaar. Dit komt door het toenemende aantal zoekopdrachten via mobiele apparaten. Tegenwoordig overstijgt het aantal zoekopdrachten op mobiele apparaten het aantal zoekopdrachten op laptop of desktop. Ook het aantal aankopen via mobiel stijgt exponentieel.

Lees meer

SEO

Tip 16: Word Thought Leader met een content hub

De term content is king staat anno 2017 nog steeds. Per dag komen er miljoenen artikelen online. Dit zorgt voor een stevige uitdaging om je content zichtbaar te krijgen voor de relevante zoeker. Door focus en structuur aan te brengen in de content die je online zet kan je hier betere resultaten in boeken. Het aanbrengen van een zogenaamde content hub helpt hierbij.

Lees meer

SEO

Tip 14: Cornerstone content; Focus in SEO strategie

Het is een veel gehoorde wens. Ik wil Hoger in Google. Het is echter een te brede wens en dus niet slim om vanuit dat startpunt met je SEO strategie te beginnen. Een goede SEO strategie vraagt ook om keuzes en focus. Hierom is het belangrijk om binnen uw website een selectie te maken van de meest belangrijke pagina’s. Selectiecriteria kunnen zijn aantal bezoekers, verblijftijd, conversie, aantal reacties dat het heeft opgeroepen enz. Kortom kwalitatief goede pagina’s die zeer relevant zijn voor uw doelgroep. In deze tip helpen we u in het selecteren van de meest belangrijke pagina’s en hoe u via de interne structuur op uw website de Cornerstone content belangrijker maakt.

Lees meer

SEO

Tip 2: Hoe maak ik goede SEO technische content

Het vertrekpunt van het schrijven van SEO content is over het algemeen om content te schrijven die door zoekmachines goed gevonden wordt. Dit vertrekpunt maakt het lastiger om te komen tot een steengoed stuk content wat door de doelgroep met plezier gelezen wordt en wat voor hun relevant is. Voor je het weet heeft u een spammy stuk tekst waar te pas en te onpas het zoekwoord in verwerkt is. Voor de doelgroep is er niet doorheen te komen met ook nog eens het risico dat Google het te spammy vindt en het niet zal waarderen met een hoge ranking

Lees meer

SEO

Tip 1: Het zoekwoordenonderzoek

Voor een doeltreffende zoekmachine-optimalisatie campagne SEO is het van belang om een gedegen zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Tijdens het zoekwoordenonderzoek wordt het zoekgedrag van potentiële klanten of mogelijke bezoekers in kaart gebracht. Het doel is om de content op jouw website zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de zoekopdrachten van de gebruikers van de zoekmachine. Uit dit onderzoek dienen zoekwoorden en zoektermen naar voren te komen waarop uw doelgroep zoekt.

Lees meer

SEO

Het nut van visuele content

Vandaag de dag zijn er veel media op internet die volop gebruik maken van visuele content. Denk hierbij aan Instagram, YouTube, Pinterest en nog velen anderen. Kortom we zijn volop omgeven door visuele content, maar wat hebben we nou eigenlijk aan visuele content. Moeten we er nou meer of minder gebruik van maken?

Lees meer