Bas Langeveld
31 mei 2017 in
Web analytics

Tip 10: Google Data Studio om uw online prestaties in beeld te brengen

Eind 2016 is Google met de Google data studio op de markt gekomen. Het is een dashboard waarmee u uw online prestaties op een grafisch mooie manier in beeld kunt brengen. Er is door veel E-Commerce bedrijven met smart op gewacht. Google data studio is als een Beta versie op de markt gebracht en in deze fase zit het nog steeds. Doel van Google is om op basis van feedback van gebruikers Google data Studio te optimaliseren. Dit is inmiddels een aantal keer gebeurd.

Als Blauwe Monsters zijn we als één van de eerste Google data studio gaan gebruiken. Inmiddels zijn we door de verbeteringen dermate enthousiast dat we het ook voor onze klanten inrichten. Op basis van de wensen van de klant kan de Google data studio door ons ingericht worden. Het komt er daarbij op neer dat de belangrijkste KPI’s visueel in beeld gebracht worden. We kunnen als Blauwe monsters vervolgens de Google Data Studio met onze klant delen en deze heeft vervolgens de mogelijkheid om dagelijks de prestaties van de website te volgen.

Het onderscheidende van Google data studio is dat er verschillende databronnen geselecteerd kunnen worden waaronder analytics, google spreadsheet, Google search console. Hierdoor komen alle mogelijke KPI’s samen en is in de meeste gevallen Google data studio het alles omvattende systeem om KPI’s van een E commerce bedrijf in beeld te brengen.

Voor een volledige omschrijving van wat Google data studio is en hoe het werkt kunt u via deze link naar onze pagina gaan waar een uitgebreide toelichting staat.

Gerelateerde nieuwsberichten in Web analytics

23 sep 2019 - in
Web analytics

Niet meer 3 dagen wachten op Google Search console

Vanaf vandaag (23 september 2019) is het mogelijk om je data van gisteren te bekijken in Google Search Console (GSC).

Google heeft sinds vandaag een update aangekondigd in Google Search Console. Je hoeft niet meer 3 dagen te wachten op je g...

6 sep 2019 - in
Web analytics

B2B Marketing: Wat is enhanced e-commerce?

Enhanced e-commerce ook wel bekend als geoptimaliseerde e-commerce is een Google Analytics plug-in die jou de mogelijkheid biedt meer en waardevolle inzichten te verkrijgen in het winkelgedrag van je bezoekers op categorie- en productniveau. Concr...

7 aug 2019 - in
Web analytics

Custom analytics dashboard: Laadsnelheid

Eerder schreven we al een blog over custom dashboard in Analytics en hoe je deze kan instellen. Deze keer hebben we een nieuw custom dashboard gemaakt waarin je gemakkelijk verschillende gegevens kan bekijken in combinatie met de gemiddelde laadti...