SEO Tip 2: Hoe maak ik goede SEO technische content Geschreven doorKlaas Schuijt Geplaatst op 23 maart 2017 Het vertrekpunt van het schrijven van SEO content is over het algemeen om content te schrijven die door zoekmachines goed gevonden wordt. Dit vertrekpunt maakt het lastiger om te komen tot een steengoed stuk content wat door de doelgroep met plezier gelezen wordt en wat voor hun relevant is. Voor je het weet heeft u een spammy stuk tekst waar te pas en te onpas het zoekwoord in verwerkt is. Voor de doelgroep is er niet doorheen te komen met ook nog eens het risico dat Google het te spammy vindt en het niet zal waarderen met een hoge ranking Ook voor SEO content is het daarom belangrijk om het vanuit de doelgroep te schrijven. Bedenk u dus eerst voor wie schrijf ik het? En wat wil ik graag dat ze doen? Door hier goed over na te denken wordt uw tekst relevant voor uw doelgroep zullen ze eerder tot een aankoopactie over gaan of uw tekst delen via Social Media. Bepaal zoekwoorden Als u weet voor wie u uw content schrijft is het belangrijk te bepalen op welke zoekwoorden zij zullen zoeken. SEO schrijven houdt in dat u deze relevante zoekwoorden strategisch in uw tekst verwerkt. Op deze manier signaleren zoekmachines dat uw stuk content relevant is voor de zoekers die zoeken op de door u gedefinieerde zoekwoorden. Het bepalen van de zoekwoorden is een vak op zich. Van belang is om als het even kan niet alleen te doen. U heeft vaak zelf blinde vlekken waardoor u essentiële zoektermen kunt missen. Zoektermen onderzoeken kunt u doen in de zoekwoordenplannen van Google Adwords. Het schrijven van een goed stuk tekst Nu u de zoektermen gedefinieerd heeft weet u ook welke vraag de zoekers met het zoeken op deze term beantwoord willen hebben. Dit is uw munitie om tot een goed stuk te komen waarin de lezer uw content relevant vindt voor wat ze zoeken. Zorg dat de tekst minimaal uit 350 woorden bestaan, maar het liefst meer. Zoekmachines zijn dol op tekst en met meer content kunt u uw concurrentie een stap voor zijn. Daarnaast kunt u in langere content alternatieven voor uw zoekterm kwijt. Google kan namelijk tegenwoordig Semantisch zoeken. Dit houdt in dat zij synoniemen van uw zoekterm herkennen en zij zien dit daarom ook als relevante tekst. Het optimaal verwerken van de zoektermen Uw tekst is klaar nu is het van belang om uw tekst nog goed door te lopen en te zorgen dat uw zoekterm op strategische plekken goed terugkomen in uw tekst. Hierdoor zullen zoekmachines snel herkennen waar uw content over gaat en zullen ze uw content hoog waarderen, wat weer een hoge ranking van de betreffende landingspagina kan betekenen. De plug in van Yoast in Word press kan uw helpen om te toetsen of uw teskt SEO technisch in orde is. Yoast oordeel over alle belangrijke SEO aspecten in content en zal per aspect aangeven of het goed of niet goed is door een groen of rood bolletje.