Wat wilt een B2B Marketing klant ?

14 mei 2015    -  
e-Commerce
geschreven door:
Blauwe Monsters
Nuttige info? deel het met anderen

B2B Marketing is iets anders dan B2C. Het lijkt hetzelfde maar dat is het niet. Toch zijn er nog veel marketeers die dit wel als het zelfde zien. Het verschil ertussen zijn de wensen en de doelgroep. Social media en blogs hebben namelijk weinig impact in de B2B koopcyclus. Een meerderheid van de ondervraagde inkopers zegt het niet in hun onderzoek naar leveranciers te gebruiken.

Uit het onderzoek van KoMarketing en Huff Industrial Marketing blijkt dat 64 procent contactinfo willen zien. Maar wat inkopers wel willen? Vertrouwen en geloofwaardigheid. Het is verrassende content die hiervoor kan zorgen. De meerderheid van 262 ondervraagde professionals zegt dat goede contactinformatie een belangrijk punt is. 44 procent van hen verlaat zelfs een website bij gebrek aan nauwgezette contactinformatie.
Maar opvallend genoeg zegt maar liefst 51 procent van de professionals dat contactinformatie een van de meest ontbrekende content componenten is op de websites van leveranciers.

Meest geloofwaardige content

Maar welke content leidt nu echt naar geloofwaardigheid?

  1. Goede contactinformatie
  2. Informatie over het bedrijf en team
  3. Case studies, White papers, onderzoeksrapporten en artikelen
  4. Testimonials
  5. Persberichten

Producten en diensten

Het pad dat de sitebezoeker bezoekt kan interessant zijn. Want hoe oriënteert een willekeurige klant zich? Inkopers die op de site van een leverancier komen, blijken als eerste de pagina met producten en diensten te zoeken (47 procent). Slechts 33 procent bekijkt de homepage en 16 procent van de bezoekers kiest voor een bedrijfsinformatie pagina.

Nuttige info? deel het met anderen