conversie optimalisatie icon

Conversie optimalisatie (CRO)

CRO staat voor Conversion Rate Optimization – oftewel conversie optimalisatie.

Verkeer naar een site krijgen is namelijk (uiteraard) niet het enige dat je kunt doen om je online business te optimaliseren. Naast verkeer is het zaak om het voor bezoekers makkelijk – en aantrekkelijk – te maken om tot conversie over te gaan. En een conversie kan van alles zijn. Conversie optimalisatie voor e-commerce focust zich (meestal) op transacties. Bijvoorbeeld door het checkoutproces te optimaliseren, of door productpagina’s aantrekkelijker te maken.

Voor business services, SaaS, of andere diensten is een conversie bijvoorbeeld een offerte aanvraag, een verzekering afsluiten, een vergelijking maken of een contactopname.

In andere woorden: conversie optimalisatie draait om het optimaliseren van een site, zodat de gestelde business doelen vaker worden behaald. Een CRO traject kan dus enorm waardevol zijn, voor elke organisatie; B2B of B2C, groot, of klein.

De voordelen van CRO:

  • Verhoogde e-commerce conversieratio
  • Hogere ROI en verbeterde ROAS met ads
  • Lagere klant acquisitie kosten (CAC)
  • Minder verlaten winkelwagens
  • Meer contactopnames en offerteaanvragen
  • Meer omzet!

Beginnen met CRO!

Toch maar een keer de sprong wagen – en beginnen met conversie optimalisatie? Of zoek je eerst advies? We helpen graag. Vermeld hieronder je naam, mailadres en je vraag of bericht. Dan geven we zo snel mogelijk antwoord!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze CRO diensten:

audit en strategie icon

CRO audit & strategie

Middels stevig onderzoek vinden we de grote pijn- en optimalisatiepunten van jouw website.

testing icon

Testing

Designaanpassingen (veilig) testen alvorens te besluiten ze door te voeren of niet.

content icon

Copywriting

We schrijven leuke (SEO optimized) teksten die bezoekers overtuigen en tot actie aansporen.

monitoring icon

KPI & viewdata monitoring

We monitoren heatmaps en sessie recordings en rapporteren maandelijks onze vondsten.

Conversie optimalisatie bij Blauwe Monsters

Bij Blauwe Monsters vinden we het belangrijk dat een site op alle vlakken wordt aangepakt om de business doelen zo goed mogelijk te ondersteunen. Daarom geven we graag advies op maat. Voor conversie optimalisatie betekent dat een grondige CRO audit en een stevig onderzoek naar de pijn- en optimalisatiepunten van jouw site. 

Ook kunnen we optimalisaties toetsen met A/B testen voordat ze ingevoerd worden. Met deze professionele aanpak verhogen we ook het conversiepercentage van jouw website. Zorg dus niet alleen voor meer verkeer op je website, zorg ook dat je bezoekers overgaan op de actie die jij ze graag wil laten uitvoeren.

CRO strategie van top-tot-teen!

  • We vinden de grote pijnpunten op je site
  • Doen onderzoek naar de doelgroep
  • En creëren een grondig optimalisatieplan!

Geen langlopende contracten.

  • We werken op basis van resultaat
  • Een lage drempel om in te stappen
  • We helpen je graag met CRO!

Nu écht aan de slag met de conversie van je site.

Ook aan de slag met conversie optimalisatie? Stuur ons dan gelijk een berichtje! Onze CRO specialist reageert binnen 24 uur (op werkdagen) op je bericht.

 

020 893 26 56 info@blauwemonsters.nl
Robert Hoebe

Conversie optimalisatie in detail

Quick win analyse

Waar begin je nu eigenlijk met conversie optimalisatie? Over het algemeen is beginnen met aanpassingen maken (of A / B testing) zonder strategie een no-no.

Bij Blauwe Monsters onderzoeken we grondig welke optimalisatiepunten er zijn op de site, wat de doelgroep (de bezoekers) vindt van de site en de waardepropositie en of de funnel of het checkoutproces wel gestroomlijnd zijn. We beginnen echter met een quick win analyse, waarin we de duidelijkste optimalisaties gelijk zien.

Viewdata- en gebruikersonderzoek

Middels heatmaps en sessie recordings onderzoeken we allereerst het gebruikersgedrag. We brengen in kaart hoe bezoekers klikken, scrollen en met de muis bewegen op de belangrijke pagina’s van je site. Dat levert waardevolle inzichten op.

Zo kunnen we bijvoorbeeld al gauw zien of er issues met de navigatie zijn, of als mensen iets niet kunnen vinden. Met die informatie zetten we het gebruiksonderzoek voort en zetten we surveys en polls op.

Desktop en mobile audit

Met de kennis en data die is opgedaan tijdens het vooronderzoek, kan de echte CRO audit beginnen. We bekijken de desktop versie en de mobile versie van de site als twee aparte individuen.

Omdat verschillende devices verschillende optimalisatiepunten zullen tonen, is dit de voornaamste aanpak. De opgedane inzichten worden verzameld en gestructureerd. Optimalisatiepunten en mogelijke aanpassingen zetten we in een backlog.

Checkout en funnel analyse

De conversiefunnel. Het alomvattende onderdeel van de site waarin een bezoeker wordt verleidt om over te gaan tot conversie. Er zijn echter verschillende soorten bezoekers, die op verschillende aankoop stadia zullen zitten.

Daarom is het belangrijk dat de funnel voor elk type bezoeker is geoptimaliseerd. Bij webshops analyseren we de checkoutfunnel en vinden we optimalisaties die de conversie zullen verhogen.

Vragen over CRO?

+31 20 893 26 56
info@blauwemonsters.nl