Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Hoger in Google met behulp van Blauwe Monsters

Het is de wens van ieder E commerce bedrijf; Hoger in Google. Het aantal online aankopen is afgelopen jaren fors gestegen en de verwachting is dat deze trend zich nog wel een aantal jaren zal voortzetten. De online concurrentie wordt dus steeds groter en Hoger in Google komen wordt dus een steeds grotere uitdaging. Binnen Blauwe Monsters hebben we veel expertise opgebouwd en volgen we de ontwikkelingen m.b.t. hoger komen in Google op de voet. Dit blijkt uit webshops die we zelf beheren zoals Hemdvoorhem.nl. Hierom zijn we de partij om mee samen te werken om Hoger te komen in Google. Wilt u weten wat we m.b.t. Hoger komen in Google voor u kunnen betekenen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onderstaand contact formulier.

Contact

 

Werkwijze Hoger in Google

 

Allereerst is het van belang om te bepalen waar u Hoger in Google op wil komen. Dit doen wij met behulp van een zoekwoordenonderzoek. Een zoekwoordenonderzoek kunt u zien als een online marktonderzoek. We kijken dan hoe vaak gezocht wordt op de product of dienst die u aanbiedt. Het is essentieel om te weten op welke term uw doelgroep zoekt en hoe vaak dat gebeurd. Dit is het vertrekpunt van uw strategie om een hogere positie in Google te genereren. Op basis van dit onderzoek kan de concurrentie geanalyseerd worden. Welke concurrenten hebben nu hoge posities op de betreffende zoektermen en hoe sterk zijn zij. Binnen Blauwe Monsters hebben we verschillende geavanceerde tools waarmee we de concurrentie in beeld kunnen brengen. Zodoende komt er inzicht in hoe sterk de concurrentie is en hoe groot uw kans van slagen dus is om Hoger in Google te komen. Via deze LINK komt u bij onze SEO scan waarmee we u gratis een eerste inzicht kunnen geven.

hoger in google plaatje 1

Optimaliseren van uw website

 

Nadat het vertrekpunt door het zoekwoordenonderzoek en de concurrentieanalyse duidelijk is geworden kan gestart worden met optimaliseren om op de gekozen zoektermen Hoger in Google te komen. Het optimaliseren bestaat uit On page optimaliseren en Off page optimaliseren. Beiden zijn net zoveel van belang om Hoger in Google te komen.

 

On page optimaliseren:
Er zijn heel wat on page factoren die invloed hebben op Hoger in Google komen. Een aantal technische aspecten zoals Laadsnelheid en Mobielvriendelijkheid. En een aantal inhoudelijke zaken zoals De website structuur en de content die erop staat. Via Google Search Console en een aantal andere tools kunnen we voor u de technische aspecten in beeld brengen waar ruimte voor verbetering is om de Hogere positie in Google te genereren. Op basis van het eerder genoemde zoekwoordenonderzoek kan de structuur van de website bepaald worden. Het is namelijk het meest optimaal als iedere gekozen zoekterm een eigen landingspagina krijgt. Voor de beeldvorming deze Pagina van Blauwe Monsters is geoptimaliseerd voor de door onze gekozen zoekterm Hoger in Google. Zo hebben we voor iedere term waar we op gevonden willen worden een pagina gemaakt met unieke waardevolle content voor onze bezoekers. Hiermee heb ik gelijk een tweede belangrijk on page aspect benoemd om Hoger in Google te komen. Namelijk unieke en waardevolle content. Allereerst is het van belang om minimaal 350 woorden content te schrijven over de gekozen zoekterm, waarbij de betreffende zoekterm minimaal 2,5% voorkomt. Google herkent ook synoniemen. Dus de term iets anders formuleren wordt herkend door Google en ziet daarom ook de content als relevant m.b.t. de gekozen zoekterm. De content moet waardevol zijn omdat de verblijftijd van de bezoekers meeweegt in het opbouwen van de autoriteit van de pagina (PA). Een hogere PA zorgt ook weer voor een Hogere positie in Google.

 

Off page optimaliseren
Om Hoger in Google te komen is het allereerst van belang om het On page deel optimaal te hebben. Als dit het geval is gaan we voor u Off page optimaliseren. Dit wordt ook wel Linkbuilding genoemd. Google vindt website waar vanuit andere website veel naar verwezen wordt met een hyperlink relevanter kort samengevat. Met Linkbuilden is het dus de kunst om zoveel mogelijk links op andere website te krijgen die naar uw site verwijzen. Hierbij is het overigens van belang dat het voor uw branche relevante websites zijn. Dus een link op een bouwgerelateerde site voor een website die in de werkkleding zit is relevant. Een link op een website die over reizen gaat is voor een webwinkel in werkkleding niet relevant en zal niks toevoegen om Hoger in Google te komen.
In een verwijzing van een andere site zit er een verschil in een losse link. Dit wordt ook wel een backlink genoemd. Of een link die verwerkt is in een Blogbericht. Dit wordt ook wel een Deeplink genoemd. De laatste is verwerkt in voor deze term relevante content en daarom is deze link meer waard en zal deze een grotere bijdragen leveren aan Hoger in Google komen. Bij Linkbuilding is het ook belangrijk onder welke term de Link verborgen zit. Dit wordt ook wel het Ancher genoemd. Het Ancher is vaak de zoekterm waarop u gevonden wil worden. De URL is de landingspagina die geoptimaliseerd is voor de betreffende term. Met linkbuilding is het als laatste van belang om een gezond backlinkprofiel op te bouwen. Het moet een gezonde balans zijn waarbij er een goede verdeling is over de verschillende landingspagina’s en de verwijzende sites gevarieerd zijn. Zorg dat er voldoende sites bijzitten met een hoge Domain Authority.

 

Volgen van het stijgen in Google

 

Als we voor u aan de slag gaan zullen we op repeterende basis aan u rapporteren welke stijging in Google gerealiseerd is en welke feitelijk werk we voor u gedaan hebben. We kunnen daarbij tevens in beeld brengen hoeveel extra bezoekers dit voor u heeft opgeleverd. We doen dit over het algemeen door voor u een Google data studio in te richten. Hiermee kunnen u KPI’s op een mooie visuele manier in beeld gebracht worden. Deze Google data studio kunnen wij dan met u delen. U kunt de ontwikkelingen dat dagelijks volgen en blijft daarmee op de hoogte van het Hoger in Google komen.