Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Display marketing / Display advertising

We spreken van Display marketing (ook wel display advertising genoemd) bij advertenties die vallen binnen het Display netwerk van Google. Tot het displaynetwerk rekenen we niet de zoekmachine zelf (http://www.google.nl) maar op zichzelf staande website die ruimte bieden aan advertenties van het Google netwerk. Sites die hier gebruik van maken zijn onder andere De Telegraaf en Nu.nl. Er zijn nog een aantal verschillen met gewone tekstadvertenties binnen het Google netwerk.

Display advertising

Dit is een voorbeeld van een advertentie binnen het Displaynetwerk.

Branding

In tegenstelling tot advertenties die gericht zijn op conversies wordt het displaynetwerk voornamelijk gebruikt om te werken aan de naamsbekendheid. Want zelfs als mensen niet op je banner klikken, is de kans groot dat ze deze toch gezien hebben. Hierdoor zijn deze consumenten al bekend met je logo en bedrijf. Wanneer zij in de toekomst een product willen aanschaffen en bij jouw bedrijf terecht komen zal er bij de consument een vorm van herkenning opkomen waardoor de kans op een aankoop groter is.

Niet op zoekwoorden maar op interessegroepen

Het displaynetwerk werkt op een andere manier dan de tekstadvertenties binnen Google. Daarbij geef je aan dat jouw advertentie zichtbaar moet zijn als mensen een bepaalde term intypen waar ze naar op zoek zijn. Bij Display advertising richt je de advertenties niet op specifieke zoekwoorden maar bepaalde interessegroepen. Bijvoorbeeld mensen die interesse hebben in koken. De mensen die je advertentie te zien krijgen kunnen daardoor misschien iets minder relevant zijn dan bij goed ingestelde tekstadvertenties het geval is.

Display marketing en banners

In plaatst van tekstadvertenties werkt display marketing met banners. Dit geeft adverteerders de mogelijkheid om zich op een visuele manier te presenteren aan potentiĆ«le klanten. Denk aan een online webwinkel die kleding van een populair merk verkoopt. Wanneer de nieuwe collectie binnenkomt zou dit een goede aanleiding zijn voor een bannercampagne binnen Google’s display netwerk. Wanneer je producten in je banners verwerkt is het wel belangrijk dat de gebruikte foto’s van goede kwaliteit zijn en het product duidelijk weergeven. Consumenten zijn verwend en slechte foto’s leveren minder kliks op.

Remarketing

Een functie binnen display marketing is Remarketing. Bij Remarketing richt je jouw display advertenties specifiek op mensen die wel op de website zijn geweest maar niet tot aankoop zijn overgegaan. Waarom zou je mensen die niks hebben gekocht nog een keer benaderen? Uit vele onderzoeken over de hele wereld is gebleken dat consumenten over het algemeen meerdere contactmomenten gehad moeten hebben om tot een aankoop over te gaan. Daarom kan remarketing zo effectief zijn.