Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Google Display

Google Display, de aandacht van de consument trekken door middel van beeld. Het adverteren in Google display is erg effectief omdat de bezoeker gelijk een beeld ziet van het bedrijf, het is daarom belangrijk dat u door middel van displaymarketing een juist beeld geeft van uw bedrijf of product. Als u een verkeerd beeld geeft kan het zijn dat bezoekers uw bedrijf als negatief ervaren, zorg er dus voor de uw Google display advertentie relevant is. Google Display zorgt voor een juiste weergave van uw bedrijf en zorgt ervoor dat de bezoekers op uw advertentie klikken.

Google display valt onder het advertentieprogramma Google Adwords. Google Display is de manier waarop u wilt adverteren. Google Adwords geeft u een aantal opties waarin u kunt adverteren:

  • Zoeknetwerk advertenties worden getoond in de zoekresultaten van Google
  • Displaynetwerk advertenties worden getoond in het displaynetwerk van Google (websites van AdSense-uitgevers en de DoubleClick Ad Exchange-veiling)

Door te adverteren in het displaynetwerk zorgt u voor advertenties met beeld (display) u kunt hierbij denken aan afbeeldingen in Google zoekmachine, een advertentie filmpje op Youtube of een banner op een andere site, het terug laten komen van je advertentie op een andere site heet Remarketing.

Google Display

Advertentie in Google Display netwerk

Op het plaatje hierboven staat met rood gemarkeerd advertenties in het displaynetwerk.

Coca Cola heeft een advertentie in het displaynetwerk geplaatst door middel van Google Adwords, hierdoor komt er een advertentiefilmpje voordat het filmpje begint waar u naar opzoek was. Het display netwerk kan dus erg effectief zijn omdat mensen dit reclame filmpje eerst moeten laten afspelen en vervolgens pas hun filmpje kunnen zien waar ze naar opzoek waren. In dit geval is het filmpje 10 seconden lang, in deze 10 seconden wilt u als bedrijf zo effectief mogelijk zijn en moet u er voor zorgen dat het filmpje erg opvallend is en dat mensen het blijven onthouden.

Effect Display Netwerk

Door het display netwerk in te zetten kunt u veel nieuwe klanten bereiken. Door een relevante Google display advertentie in te zetten zorgt u ervoor dat u de aandacht van een bezoeker krijgt en dan is het de kunst dat uw bezoeker ook daadwerkelijk klikt op de advertentie, nadat de bezoeker op uw advertentie klikt komt het op de pagina die u heeft ingesteld.

Google Display en Google Adwords

Zoals eerder in blog werd gezegd is Google Display een manier waarop u kunt adverteren binnen Google Adwords. Google Adwords is het advertentieprogramma van Google, om Google Adwords juist in te stellen zijn er een aantal stappen voor nodig, deze stappen vindt u hier.

Eén van die stappen is het kiezen van een netwerk waarin u wilt adverteren, in dit geval het Display Netwerk. Om in het displaynetwerk te adverteren heeft u eerst een ‘display’ nodig, dit kan een reclamefilmpje of banner zijn voor een filmpje op Youtube, een banner voor op een andere site of een klein plaatje voor in een app voor smartphones.

Voordat u kunt kiezen om in het displaynetwerk te adverteren moet u eerst een nieuwe campagne aanmaken. De campagne maak je in het displaynetwerk zoals op het plaatje hieronder is weergegeven. Deze campagne kunt u maken in Google Adwords, u geeft de campagne een naam, maakt in de campagne advertentiegroepen aan en kan deze weer verschillende thema’s geven.

Google Display

Google Display netwerk selecteren

 

Het instellen van een Adwords campagne en zeker ook Google display is arbeidsintensief en vereist expertise. Adwords uitbesteden aan Blauwe Monsters kan daarom een logische keuze zijn. Wilt u hier meer over weten neem dan contact met ons op.