Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

Wat is Conversie Optimalisatie

Waarom Conversie Optimalisatie?

Conversie optimalisatie is erg belangrijk, conversie is een actie waarvan u wilt dat uw bezoekers deze actie uitvoeren. Het is erg belangrijk om dit te optimaliseren zodat uw bezoekers ook daadwerkelijk overgaan tot actie. Voordat een klant overgaat tot actie gaan er heel wat factoren vooraf om de bezoeker te lijden naar de juiste pagina of plek op de pagina zodat de bezoeker conversie oplevert.

Wat is Conversie Optimalisatie?

Bij Conversie optimalisatie kijkt u in eerste instantie naar de gebruiksvriendelijkheid en design van uw website. Is alles voor uw bezoekers gemakkelijk te vinden en is uw website niet te ingewikkeld. Deze punten zijn erg belangrijk bij Conversie Optimalisatie, alles draait om de bezoekers. Het is voor bezoekers erg fijn als uw website een strak design heeft en of de website gemakkelijk te gebruiken is, deze punten zorgen uiteindelijk voor de gebruiksvriendelijkheid, gebruiksvriendelijkheid leidt uiteindelijk tot conversie.

Conversie Optimalisatie en Google

Google leest en ziet uw pagina’s en beoordelen uw pagina’s. Doormiddel van Conversie Optimalisatie beoordeeld Google uw pagina beter en kunt u stijgen in de Google zoekresultaten. Doordat uw pagina hoger in Google komt krijgt u meer bezoekers. Als uw pagina conversie geoptimaliseerd is dan zal u meer conversie krijgen.

Conversie Optimalisatie Check

Voor een goede Conversie Optimalisatie check gaat u een aantal stappen langs.

  1. Kijk naar de gebruiksvriendelijkheid van uw pagina, heeft uw pagina een goed structuur, een goede interface en een goed design, allemaal gericht op uw doelgroep.
  2. Content op uw pagina, content is erg belangrijk bij Conversie Optimalisatie. U kijkt naar de teksten en media op uw pagina, is de content relevant, past de content bij uw doelgroep enz.
  3. Is het duidelijk waar de klant heen moet? Dit is een stukje structuur en gebruiksvriendelijkheid. Zorg ervoor dat het duidelijk is wat u wilt bereiken zodat uw klanten ook daadwerkelijk tot actie komen op uw pagina.

Na deze stappen kunt u gaan werken aan de Conversie Optimalisatie, houdt de stappen steeds bij de hand zodat u dit blijft toepassen. Als u hier tijd in steekt, kritisch naar kijkt en oude content durft te schrappen op uw pagina zal uw pagina Conversie Geoptimaliseerd zijn.