Zoekmachine optimalisatie uitbesteden of met hulp zelf doen?

Vroeger was het heel normaal dat uw webbouwer uw zoekmachine optimalisatie erbij deed. Vandaag de dag is het een vak geworden en is het opvolgen van een aantal SEO tips niet voldoende. Zoekmachine optimalisatie uitbesteden is een must do! Waarom? De regels rondom de zoekmachines van Google maar ook Bing wijzigen in snel tempo. Het Google Algoritme werd vroeger met updates aangepast. Helaas zijn deze grote Google Update’s verleden tijd. Na de pinguïn 4.0 update doet Google de updates live. Zo is het van belang dat u continu aan de slag bent. Ook deelt Google geen website Penalty’s meer uit paar geeft hij een penalty op pagina niveau als deze te veel geoptimaliseerd is.

Ik weet hoe de zoekmachine werkt. Waarom toch uw SEO strategie uitbesteden?

Om de vraag te beantwoorden of u zoekmachine optimalisatie moet uitbesteden is het van belang dat uw weet hoe de zoekmachine werkt. De zoekmachine heeft de taak om u het beste antwoord op de gestelde vraag te geven. Toets u bijvoorbeeld in Zoekmachine optimalisatie uitbesteden komt u een aantal zoekresultaten tegen. De uitleg die het beste is zou in theorie boven aan moeten staan. Helaas is dit niet altijd het geval, reden google kijkt in zijn algoritme naar meer zaken. De zoekmachine let op de volgende aspecten
• Datum van oprichting van het domein
• Kwaliteit van de content
• Worden er interne links aan gebracht?
• Is de content minimaal 400 woorden?
• Wordt er vanuit andere kanalen gelinkt naar uw pagina, bijv vanaf social of andere pagina’s?
• Vertelt u in de meta descriptie waar uw pagina over gaat?
• Gebruikt u tussen koppen met relevante zoektermen?
• Is uw website snel genoeg?
• Is uw landingspagina ook geschikt voor mobiel en tablet?

Kortom er zijn velen zaken waar u op moet letten en om uw SEO goed uit te besteden adviseren wij u onderzoek te doen of uw bureau deze regels naleeft. Kijk bijvoorbeeld bij hun klanten of op hun eigen website.

Wat kunt u zelf voor u uw zoekmachine optimalisatie gaat uitbesteden?

Bovenstaande opsomming geeft weer wat u minimaal moet doen en waar u dus geen bureau voor nodig heeft. De basis stap is simpel, creëer content veel content. U heeft vast wel eens naar een SEO video gekeken. Ieder seminar gaat uit van het volgende principe content is king. En dat klopt zorg er dus ook voor dat u goede pagina’s maakt over uw product. Kijk maar eens op onze eigen webshop hemdvoorhem. Op de homepagina staan maar liefst 15000 woorden, is dit veel ja, is dit mooi nee, maar werkt het ja zeker. Wij geven dus altijd aan dat u minimaal 400 woorden moet schijven, doet uw concurrent er 700 dan doet u er in dat geval 800. Kijkt u maar eens op nummer 1 op zoekmachine optimalisatie uitbesteden, u vindt daar niemand met een tekst van 800 woorden en daar zijn wij wel vanuit gegaan. Nog 1 advies over content schrijf iets waar uw klant wat aan heeft is de content van slechte kwaliteit dan prikt Google daar heel makkelijk doorheen.

Schrijf een commerciële meta descriptie, dit is het kleine stukje tekst die uw ziet als uw een zoekvraag stelt aan Google. Wij zien regelmatig dat klanten bij iedere pagina een exact dezelfde tekst hebben. Schrijf deze naar wat u ziet op de landingspagina. En beschrijf wat uw pagina uniek maakt, het draait steeds meer om onderscheiding deze tekst helpt daar bij.

Laatste onderdeel wat u zelf kan doen, zorg dat uw website snel is. Hoe? Zorg voor een snelle server, waar niet 100 andere websites op draaien en verklein uw plaatjes zodat ze sneller geladen kunnen worden.

zoekmachine optimalisatie uitbesteden plaatje

Waarom zou u uw SEO strategie uitbesteden?

Hoofdreden van het uitbesteden van deze strategie is rendement. Tevens is het belangrijk dat u uw strategie niet alleen baseert op Google adwords. , zeker een belangrijk onderdeel in uw  Internet marketing strategie maar mag nooit alleen staan. Als uw concurrenten stevig meer gaan bieden op een advertentieplek is de kans groot dat uw verkoop onrendabel wordt. Een keuze om uw zoekmachine optimalisatie uit te besteden is omdat een SEO bureau continu medewerkers hebben die de laatste trends en ontwikkelingen kennen. Tevens beschikken over tijd en de nodige middelen om altijd wat te doen. Een voorbeeld is dat u altijd moet linkbuilden in uw SEO strategie, dit is een proces van maand in maand uit links plaatsen. Als u deze stap niet zet is het zeer lastig de concurrentie te verslaan, doet u het wel moet het met een regelmatig ritme. Kortom het uitbesteden zorgt voor dat u bij het uitblijven van de werkzaamheden iemand hebt die u onder druk kan zetten. Zelf doen kan maar wij raden dat af en bij het uitbesteden kunt u meer focus houden op uw eigen dienstverlening naar de klant. Stelt u zich de vraag om uw zoekmachine optimalisatie uit te besteden? Bel ons gerust we geven u een objectief advies.