Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

De kracht van Bing Ads!

De kracht van Bing Ads!

In de Verenigde Staten hebben Bing en Yahoo al een respectabel marktaandeel van 28.7%, in Nederland blijft Google de markt domineren (91%). Het is dan ook logisch dat de focus op zoekmachine adverteren op Google Adwords ligt. Toch is Bing Ads een interessante optie om in de zoekmachine te adverteren. De concurrent is minder groot dan in Google en dat zorgt ervoor dat het adverteren in Bing relatief goedkoop is. Daarnaast laten de laatste cijfers zien dat Bing aan het groeien is. In Nederland zijn er maandelijkse 8 miljoen unieke zoekers die 145 miljoen zoekopdrachten uitvoeren. Het marktaandeel van Bing bedraagt 9%. Deze cijfers laten zien dat zoekmachine adverteren via Bing Ads absoluut het proberen waard is.

Voordelen Bing Ads

Omdat Bing een klein marktaandeel heeft is er ook minder concurrentie vergeleken met Google, dit zorgt ervoor dat de klikprijs van een Bing Advertentie gemiddeld 35% goedkoper is dan een klik op een Google Adwords advertentie. Bing Ads zorgt dus niet alleen maar voor een groter bereik en daardoor meer conversies maar is ook een stuk goedkoper dan Google Adwords.
Een andere voordeel is het algoritme van Bing Ads, deze werkt niet op dezelfde manier als die van Google. Een goed voorbeeld is het adverteren op merknamen. Google straft het adverteren op merknamen van de concurrentie af door een lage kwaliteitsscore toe te kennen aan je advertentie. Hierdoor stijgt de CPC. Bing is hier minder streng in, dit kan de resultaten van je advertenties positief beïnvloeden. Bing Ads zal in de toekomst deze regels wel gaan aanscherpen.
Vanuit Google Adwords kunt u heel eenvoudig uw Adwords campagnes importeren en activeren in Bing Ads. Het voordeel hiervan is dat u de campagnes maar één keer hoeft aan te maken. Bing Ads beschikt niet over display remarketing, deze campagnes kunnen dus niet vanuit Google Adwords geïmporteerd worden.
Bing is een onderdeel van Microsoft, een voordeel hiervan is dat op veel apparaten en bij veel bedrijven Bing de standaard zoekmachine is. Denk hierbij aan Xbox en Windows laptops. Bing Ads biedt dus een hoop mogelijkheden echter moet wel gezegd worden dat Bing natuurlijk een relatief klein marktaandeel heeft . U kunt Bing Ads dus zien als een verlengstuk van je Adwords campagnes.

Tot slot

Bing Ads is voor bijna alle bedrijven een aangename toevoeging in de online marketing strategie. Via dit kanaal kunt u het bereik vergroten. Omdat een steeds groter gedeelte van de doelgroep zich op dit netwerk bevindt kunt u als bedrijf niet achter blijven. Wilt u als bedrijf zelf aan de slag gaan met Bing Ads maar weet u niet precies hoe u dit kanaal het beste kan inzetten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en bekijk samen met de Blauwe Monsters waar de kansen voor uw bedrijf liggen.