SEO audit.

Hoe scoort mijn website op het gebied van SEO en waar moet ik beginnen met optimaliseren? Om deze vragen te beantwoorden is een SEO audit onmisbaar en vormt de basis voor jouw SEO-strategie.

Werkwijze SEO audit.

We beginnen de SEO audit met een nulmeting en een zoekwoordanalyse. Daarna duiken we dieper in de drie pijlers van SEO, namelijk: techniek, content en autoriteit (linkbuilding). Voor deze drie pijlers worden alle aandachtspunten in kaart gebracht en geprioriteerd. Een ander onderdeel van het SEO-onderzoek is de concurrentieanalyse. Hier worden de belangrijkste concurrenten in kaart gebracht. Daarnaast wordt er gekeken op welke onderdelen de concurrentie goed scoort en waar ze juist steken laten vallen. Aan de hand van de bevindingen wordt de SEO strategie samen met de klant opgesteld, waarbij de basis eerst op orde wordt gemaakt voordat verdere optimalisaties doorgevoerd worden.

Waarom een SEO audit?

  • Kansen op het gebied van SEO in kaart brengen

  • Een grondige analyse van je website

  • Een duidelijk adviesrapport met verbeterpunten

  • Meer organisch verkeer en conversies

  • Een volledige SEO-strategie om verder te groeien

OPTIMALISEREN

SEO audit laten uitvoeren!

Samen met de klant zal deze strategie worden verdeeld in verschillende fases, waarbij de verbeterpunten met de hoogste prioriteit als eerste aangepakt worden. De strategie wordt opgedeeld in de drie pijlers: content, techniek en linkbuilding. Voor alle pijlers worden de optimalisaties opgedeeld in de verschillende fases. Nadat samen de klant de SEO strategie en de KPI’s zijn opgesteld, wordt er een timeline gemaakt voor deze fases. Daarnaast wordt afgesproken wanneer de werkzaamheden worden opgepakt en door wie. Blauwe Monsters gaat dus echt samen met jou aan de slag.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Software voor een compleet SEO onderzoek.

Voor de SEO audit maakt Blauwe Monsters gebruik van veel verschillende tools. Dit zorgt ervoor dat er een compleet SEO onderzoek uitgevoerd kan worden door de specialisten.

Zo worden Screaming Frog, Semrush en Ahrefs onder andere gebruikt om de techniek van de website helemaal door te lichten en geeft Majestic een goed beeld van het backlinkprofiel. Het resultaat van de SEO audit is een overzichtelijk document met alle verbeterpunten op het gebied van SEO. Het onderzoek vormt de fundering om verder te bouwen aan je SEO-strategie op het gebied van content marketing, techniek en linkbuilding.

Het Team

Onze specialisten.

Tim Zijlstra

Stagiair Online Marketing.

Thirza van Haastregt

SEO specialist.

Tess Brouwer

SEO specialist.

Ruben Senneker

SEO specialist.

Rens van Oosten

SEO-specialist.

René van Steen

SEO specialist.

Patrick Wissink

Online marketeer.

Oussama Mamnouh

SEO specialist.

Nina de Ruig

Online Marketeer.

Mats Kolf

Stagiair Online Marketing.

Martijn Ouwehand

SEO specialist.

Maiko Buttner

SEO specialist.

Krista Pieterse

Online marketeer.

Koen Egberts

Operationeel manager.

Klaas Schuijt

Operationeel manager.

Jorin van Doorn

SEO specialist.

Ilse van Heerwaarden

Stagiair Online Marketing.

Graciela Mulder

Stagiair Online Marketing.

Ehis Van Schijndel

Online marketeer.

Britt Hillaert

Online marketeer.

Bo de Bast

Online marketeer.

Contact

Ook een SEO audit uit laten voeren?

Ook van start met een doordachte online strategie en benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en een van onze specialisten gaat dan graag met jou in gesprek wat betreft de mogelijkheden voor een SEO audit.

vrijblijvend advies