Meer rendement uit je AdWords halen? Klik hier voor een GRATIS consult van onze expert!
GRATIS CONSULT

Page content

De Sollicitatie Experts – Zoekwoordenonderzoek

De naam De Solde_sollicitatie_experts_logolicitatie Experts vertelt eigenlijk direct wat dit bedrijf doet: baanzoekers helpen om zo effectief mogelijk te solliciteren. Denk hierbij aan tips over hoe u een overtuigende sollicitatiebrief kunt schrijven, een goed cv of een sterk LinkedIn profiel maakt. Daarnaast laten ze hun klanten ervaren hoe recruiters en HRM-medewerkers naar LinkedIn-profielen, cv’s en sollicitatiebrieven kijken. Zeker als iemand na jaren weer moet solliciteren is er vaak enorm veel veranderd. De Sollicitatie Experts bieden hiervoor hulp op maat. Ze leggen hierbij uit wat ze doen en waarom, zodat de klant ook zelf aan de slag kan en hier ook op lange termijn van profiteert.

Eveline Pernoud (directeur De Sollicitatie Experts en columniste Financiële Telegraaf):

“Dankzij een goed zoekwoordenonderzoek is het aantal nieuwe klanten via mijn website fors gestegen.”

Internetmarketing vraagstuk
Een paar maanden geleden kwam Eveline bij ons met de vraag ‘Hoe moet ik mijn nieuwe website inrichten als ik beter gevonden wil worden op Google?’. Eveline was uitgenodigd om een jaar lang een column te schrijven voor de Financiële Telegraaf en wilde dat moment aangrijpen om een nieuwe website te lanceren en gelijk in te spelen op de mogelijkheden die internet marketing biedt. Het was dus belangrijk dat op het moment dat haar eerste column verscheen de website goed in elkaar stak én zij goed vindbaar was.

Aanpak Blauwe Monsters
Na een eerste gesprek is het bij ons standaard dat de klant een intake formulier moet invullen. Deze vragen geven ons inzicht in de branche en helpen ons inzicht te geven hoe het bedrijf in elkaar steekt. Ook De Sollicitatie Experts heeft dit formulier voor ons ingevuld. Hierdoor wisten wij wat de specialiteiten en USP’s van het bedrijf zijn, op welke doelgroep wij ons moeten richten en of er nog bijzondere invalshoeken zijn?

Na alles onderzocht te hebben en het voorstel van de website beken te hebben, zijn Blauwe Monsters van start gegaan met het zoekwoorden onderzoek. Aan de hand hiervan hebben we ook een voorstel voor de categoriestructuur gemaakt en wat extra tips gegeven betreft optimalisatie van de website. Naast de categoriestructuur is er uiteraard ook een hoofdzoekwoord gekozen. Deze is voor De Sollicitatie Experts ‘sollicitatie advies’ geworden. Een relevant zoekwoord, dat aansluit bij alle diensten die zij aanbieden.

Resultaat
Nu enkele maanden later staan er bij De Sollicitatie Experts mooie zoekmachine-vriendelijke teksten op de website. Deze teksten zijn gericht op de zoekwoorden, en zeker niet onbelangrijk, geven ook informatie over wat De Sollicitatie Experts biedt. Juist dit laatste mag niet vergeten worden. Internet marketing is belangrijk, maar verlies nooit de eigen identiteit en doe niet aan over-optimalisatie.

“Ik heb zelf de teksten geschreven en de SEO optimalisatie gedaan. Waar ik het niet begreep kon ik makkelijk bij een Blauwe Monster terecht voor hulp”.

De keuze die De Sollicitatie Experts heeft gemaakt om vooraf na te denken over internet marketing, is de meest verstandige. Indien u een nieuwe website gaat lanceren en later pas over internet marketing nadenkt, dan kunnen er onnodig extra kosten ontstaan bij de website bouwer. Door samen vooraf naar de mogelijkheden te kijken, kan er heel makkelijk bespaard worden.

Bent u na bovenstaand verhaal benieuwd geworden naar de uitgebreide mening van De Sollicitatie Experts over ons? Lees dan hier de brief die wij van hen hebben mogen ontvangen.