Havic Kantoormeubelen

Havic Kantoormeubelen

Havic Kantoormeubelen

In slechts drie maanden tijd wist Havic Kantoormeubelen, specialist in complete kantoorinrichtingen, haar topposities in de zoekmachine terug te veroveren dankzij een gerichte en data-gedreven SEO-aanpak.

01 /

De klant.


Havic Kantoormeubelen is een ervaren projectinrichter met meer dan 15 jaar expertise in het realiseren van complete kantoorinrichtingen. Met het hoofdkantoor in Veghel en showrooms in Nederland, België en Duitsland, biedt Havic een totaaloplossing: van import en ontwerp tot gratis levering en montage op locatie. Hun team van meer dan 30 professionals deelt een vooruitstrevende mindset, gericht op het volledig ontzorgen van de klant. Dankzij directe inkoop bij fabrikanten kunnen zij meubels volledig op maat en klant specifiek aanbieden, zonder tussenkomst van importeurs of agenten. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel; waar mogelijk werkt Havic met milieuvriendelijke materialen. Hun aanpak resulteert in functionele en stijlvolle kantoorruimtes die perfect aansluiten bij de wensen van de klant.

02 /

Uitdaging.


Havic Kantoormeubelen had in het verleden al met succes aan hun online autoriteit gewerkt. Dit had hen eerder topposities opgeleverd voor belangrijke zoekwoorden als “projectinrichting” en “kantoor inrichting”. In de loop van de tijd waren deze posities echter weggezakt, onder andere door toegenomen concurrentie en een verouderd linkprofiel.


De centrale vraag van Havic was dan ook: Wat moeten wij doen om opnieuw topposities te behalen, en waar moeten we ons op focussen?

03 /

Werkwijze.


Om inzicht te krijgen in de positie van Havic ten opzichte van de concurrentie, voerden we een uitgebreide analyse uit van het bestaande linkprofiel. We onderzochten:


  • Welke relevante zoektermen zijn er voor Havic;
  • Welke verwijzende domeinen concurrenten wél hadden en Havic nog niet;
  • Welke ankerteksten en onderwerpen dominant waren binnen de topresultaten;
  • Waar inhoudelijke en autoritaire kansen lagen op pagina- en domeinniveau.


Op basis van de analyse kwam naar voren welke verwijzende domeinen de concurrenten wel hadden en Havic nog miste. Vanuit de gebruikte ankers van de concurrenten werd duidelijk waar zij zich op focussen. In combinatie met relevante zoektermen, hebben we vanuit deze inzichten een gerichte linkbuildstrategie kunnen ontwikkelen.

havic case Blauwe Monsters
04 /

Resultaat


De aanpak wierp snel zijn vruchten af. Binnen slechts enkele maanden behaalden we topposities op deze belangrijke zoekwoorden:


Op het thema “vergaderruimte inrichten” is Havic Kantoormeubelen begonnen met een positie buiten de top 10 en heeft het binnen 3 maanden een positie in de top 3 behaald.


Voor het thema “kantine inrichten” was de positie bij de 0-meting buiten de top 10 en heeft het in 7 maanden tijd een positie in de top 3 behaald en op sommige zoektermen zelfs de absolute toppositie behaald.


Zoekwoorden gericht op “kantoor inrichten” waren bij de 0-meting in bezit van een top 10 positie. Deze posities zijn binnen 7 maanden gestegen naar de top 3 of zelfs positie 1.

verf.nl case Blauwe Monsters
Goed gereedschap is het halve werk

Tooling en software

Om scherp te krijgen waar de kansen lagen voor Havic, maakten we gebruik van een combinatie van krachtige SEO-tools. Met SEMRush brachten we in kaart op welke zoekwoorden Havic goed scoorde, maar ook waar er nog kansen lagen.


Vervolgens doken we met Ahrefs en Majestic dieper in het backlinkprofiel. Hiermee konden we precies zien welke domeinen naar Havic linkten, hoe sterk die links waren en welke waardevolle verwijzende domeinen de concurrentie wél hadden en Havic nog niet. Dit gaf ons direct handvatten voor de nieuwe linkbuildingstrategie.


Deze combinatie van tools stelde ons in staat om gefundeerde keuzes te maken over focuswoorden, ankerteksten en domeinen.


Zij kunnen je alles vertellen over deze case

Duncan Houtman - SEO Specialist

Duncan Houtman

SEO Specialist.

Tobias Kruijmer - Business Development Manager

Tobias Kruijmer

Business Development Manager.

Ruben Senneker - Teamlead SEO

Ruben Senneker

Teamlead SEO.

Tom Cepero - Teamlead SEA

Tom Cepero

Teamlead SEA.

Geopend

Start vandaag nog met jouw digitale strategie

Demo image

Binnen 24 uur contact

Bekijk onze overige cases