Voor vrijblijvend advies bel 020 – 89 326 56
We zijn benieuwd naar jouw uitdaging! Onze schrijvers en marketeers voorzien je graag van advies. Vertel ons hieronder meer over je producten en diensten – we maken graag een eerste vrijblijvende scan, zodat je al gauw handvatten hebt om aan de slag te kunnen.
Een blik op onze werkwijze>
Nulmeting en content curatie
Onderzoek
Strategie
Content kalender en distributieplan
Monitoring en optimalisatie
We starten met een nulmeting en content curatie. De nulmeting is het startpunt voor de gegevens die horen bij de KPI’s. Door middel van de content curatie maken we inzichtelijk welke content er al is, wat daar eventueel mee gedaan moet worden en hoe we bestaande content op een andere manier kunnen inzetten.
Vervolgens voeren we onderzoek uit waarbij de focus ligt op het identificeren van kanshebbende organische zoekwoorden en relevante onderwerpen voor de content. Door middel van dit onderzoek wordt de content gap met de concurrent duidelijk. Tegelijkertijd zoeken we met dit onderzoek de sweet spot op tussen jou en de beoogde doelgroep. De gegevens die uit het onderzoek naar voren komen vormen dan ook de basis voor de uiteindelijke contentstrategie.
Uit het onderzoek vloeit een contentstrategie voort waarmee we de beoogde doelen kunnen behalen. Blauwe Monsters is altijd transparant in de werkzaamheden. Daarom wordt de contentstrategie en de bijbehorende werkzaamheden bijgehouden in een overzichtelijke content planning.
Als onderdeel van de contentstrategie stellen we een content kalender op. Daarin staat vermeld wat voor type content met welk onderwerp op welk specifiek moment gecreëerd moet worden. In deze kalender houden we tevens bij of de gemaakte content al geplaatst is. Een tweede onderdeel van de contentstrategie is het content distributieplan. Hierin staat concreet aangegeven waar welke content geplaatst of gedeeld wordt. Op die manier behouden we samen het overzicht.
Contentmarketing is een vloeiend traject dat steeds optimalisatie en evaluatie vereist. Daarom houdt Blauwe Monsters gedurende het creëren, redigeren en plaatsen van de content bij wat voor effecten de contentstrategie heeft met het oog op de vooraf opgestelde KPI’s. Daarnaast denken de content specialisten met je mee. Als er optimalisatie mogelijkheden en verbeterpunten zijn op het gebied van contentmarketing of andere aspecten van je website, dan krijg je dit direct te horen.
Je site optimaliseren en meer doelen bereiken
Betere resultaten uit je advertenties
Hoger in de zoekmachine voor sterker verkeer
Ontdek hoe we CDP’s inzetten om te personaliseren
Geautomatiseerde e-mails met een persoonlijke touch
Producten aanbieden op Bol? Onze specialisten weten hoe
Er zit altijd iemand bij de telefoon om jouw vragen te beantwoorden. Vertel ons over jouw digitale uitdagingen!