Facebook Adverteren.

Met de inzet van Facebook adverteren kun jij eenvoudig je naamsbekendheid en zichtbaarheid vergroten binnen de doelgroep die voor jouw bedrijf interessant is. Op zoek naar meer omzet? Dan is Facebook ook voor jou een geschikt advertentieplatform.

Hier begint het

Samen de strategie bepalen.

Wanneer je begint met Facebook adverteren is het van belang om de juiste strategie te bepalen. Wil je meer producten verkopen? Of wil je je zichtbaarheid vergroten bij jouw doelgroep?

We gaan samen een strategie uitstippelen en de juiste doelgroep hieraan koppelen. Nadat deze stappen gezet zijn worden hier KPI’s en doelstellingen aan verbonden.

Voordat we kunnen beginnen met het opbouwen van de advertenties wordt nog de juiste vorm van communiceren gekozen en bijbehorend beeld en tekst geselecteerd. Is je tracking ook op orde? Dan kunnen we van start met het adverteren op Facebook!

De juiste doelgroep

Breng je doelgroep in kaart.

Het in kaart brengen van relevante doelgroepen vormt een belangrijk onderdeel van het Facebook adverteren. Verschillende doelgroepen worden geformuleerd en dit is de basis van je advertenties. Zorg dat je de juiste personen bereikt!

Doelgroepen worden samen vastgesteld op basis van demografische gegevens en interesses. ‘Waar bevindt de doelgroep zich?’ en ‘waar is de doelgroep geïnteresseerd in?’, zijn vragen die je voor het Facebook adverteren moet bedenken. Het gedrag van de gebruiker speelt hier ook een rol. Uiteindelijk wil je de juiste mensen benaderen met je Facebook advertenties en ze zo inrichten dat ze zo relevant mogelijk zijn voor je target. Zo voorkom je ook onnodige kosten en dat Facebook adverteren niks oplevert. Een man die vrouwenkleding op zijn tijdlijn ziet, zal niet snel overgaan tot de aankoop van jouw product. Een aangepaste doelgroep is ook mogelijk op basis van een klantenbestand.

  • Vergroot de zichtbaarheid bij je doelgroep.

  • Een paid social media strategie voor zowel korte als lange termijn.

  • Meet je resultaat en groei ook organisch op social media.

  • Goede fundering voor andere online marketing diensten.

Meet je resultaat

De Facebook pixel.

Voordat we verdergaan met de opbouw van je advertenties, is het belangrijk dat je de Facebook pixel op je website hebt geïnstalleerd. Dit is een stukje code die bijhoudt welke pagina jouw websitebezoeker bezoekt. Uiteindelijk wil je ook weten wat jouw rendement is van je Facebook advertenties.

Het Team

Facebook advertising specialisten.

Sjoerd van Harmelen Blauwe Monsters
Sjoerd Van Harmelen

Advertising specialist.

Sacha Renkema

Online marketeer.

Kiona Oberé

Online marketeer.

Jeremy Gomes

Advertising specialist.

Hugo Zuiderbaan

Advertising specialist.

Britt Hillaert

Online marketeer.

Contact

Starten met adverteren op Facebook?

Wij bespreken graag samen met jou de mogelijkheden voor Facebook adverteren. We luisteren en denken mee, geheel vrijblijvend natuurlijk.

vrijblijvend advies