Local SEO.

Local SEO, of lokale SEO, staat voor lokale zoekmachine optimalisatie. Hierbij speel je in op het online zoekgedrag van jouw doelgroep op basis van locatie.

het juiste moment op de juiste plek

Scoren met Lokale SEO.

Lokale SEO kan erg interessant zijn voor jouw onderneming. Meer dan 46% van de zoekopdrachten is lokaal en dit percentage blijft stijgen. Veel bedrijven spelen niet in op deze zoekintentie, waardoor local SEO een kansrijke strategie is voor meer online bezoekers en conversies.

  • Bereik potentiële klanten in jouw afzetgebied.

  • Relevante bezoekers met een hoger conversiepercentage.

  • Ook interessant voor kleinere bedrijven.

Verandering in zoekgedrag

Speel in op de lokale zoekintentie.

Zoekopdrachten en zoekresultaten worden steeds vaker afgestemd op basis van locatie. Dit zorgt ook voor een verandering in zoekgedrag. Doe hier je voordeel mee met lokale zoekmachine optimalisatie.

Zoektermen als ‘’restaurant in de buurt’’ en ‘’restaurant in Amsterdam’’ komen steeds vaker voor. Gebruikers gaan ervan uit dat resultaten op hun locatie zijn afgestemd. Door lokale zoekopdrachten mee te nemen in je contentstrategie, kun je hele mooie resultaten behalen. Niet alleen voor lokale ondernemingen, maar ook voor landelijke spelers met lokale vestigingen is local SEO een must in het zoekmachine optimalisatie proces.

Online bedrijfsprofiel

Google Mijn Bedrijf: de basis van local SEO.

Google heeft zijn eigen bedrijvenregister waarin zoveel mogelijk bedrijven staan geïndexeerd. Dit is te vergelijken met een telefoongids van vroeger, maar dan online. Het mooie aan Google Mijn Bedrijf is dat je jouw bedrijf kan verifiëren, waarna je vervolgens controle krijgt over jouw bedrijfsinformatie in de zoekmachine. Je kan jouw Google Mijn Bedrijf-account gebruiken om je locatie, contactgegevens, bedrijfsfoto’s en openingstijden te communiceren naar jouw klanten. Daarnaast kunnen klanten ook reviews geven en contact opnemen.

Lokaal gevonden worden?

Lokale content

Content optimaliseren voor local SEO.

Lokale zoekmachine optimalisatie lijkt veel op gewone SEO, maar er zijn een aantal punten om extra rekening mee te houden. Lokale zoekopdrachten zijn vaker via mobiel dan via desktop. Voor lokale SEO is het daarom essentieel dat jouw website mobielvriendelijk is. Verder geeft een goed zoekwoorden onderzoek je inzicht in de lokale zoekopdrachten van je klanten.

Maak lokale content zo specifiek mogelijk. Stel: jij hebt een paintball-locatie in Amsterdam en Rotterdam. Maak dan twee landingspagina’s waarbij de content is afgestemd op de locatie. Bijvoorbeeld met een map- en routebeschrijving op de pagina. De zoekmachine houdt van specifieke content. Als je in alle steden jouw dienst of product aanbiedt, is het de moeite waard om voor iedere locatie aparte landingspagina’s te maken. Gebruik hierbij de locatie in de titel, H-koppen, meta description en de URL. Dit is in het begin veel werk, maar op de lange termijn betaalt het zich zeker terug.

Ontmoet het team

Local SEO specialisten.

Thirza van Haastregt

SEO specialist.

Tess Brouwer

SEO specialist.

Ruben Senneker

SEO specialist.

Martijn Ouwehand

SEO specialist.

Maiko Buttner

SEO specialist.

Koen Egberts

Operationeel manager.

Klaas Schuijt

Operationeel manager.

Jorin van Doorn

SEO specialist.

Bo de Bast

Online marketeer.

Contact

Starten met Local SEO?

Wij bespreken graag samen met jou de mogelijkheden voor lokale SEO. We luisteren en denken mee, geheel vrijblijvend natuurlijk.

vrijblijvend advies