Voor vrijblijvend advies bel 020 – 89 326 56
Lokale SEO kan erg interessant zijn voor jouw onderneming. Meer dan 46% van de zoekopdrachten is lokaal en dit percentage blijft stijgen. Veel bedrijven spelen niet in op deze zoekintentie, waardoor local SEO een kansrijke strategie is voor meer online bezoekers en conversies.
Bereik potentiële klanten in jouw afzetgebied.
Relevante bezoekers met een hoger conversiepercentage.
Ook interessant voor kleinere bedrijven.
Zoekopdrachten en zoekresultaten worden steeds vaker afgestemd op basis van locatie. Dit zorgt ook voor een verandering in zoekgedrag. Doe hier je voordeel mee met lokale zoekmachine optimalisatie.
Zoektermen als ‘’restaurant in de buurt’’ en ‘’restaurant in Amsterdam’’ komen steeds vaker voor. Gebruikers gaan ervan uit dat resultaten op hun locatie zijn afgestemd. Door lokale zoekopdrachten mee te nemen in je contentstrategie, kun je hele mooie resultaten behalen. Niet alleen voor lokale ondernemingen, maar ook voor landelijke spelers met lokale vestigingen is local SEO een must in het zoekmachine optimalisatie proces.
Google heeft zijn eigen bedrijvenregister waarin zoveel mogelijk bedrijven staan geïndexeerd. Dit is te vergelijken met een telefoongids van vroeger, maar dan online. Het mooie aan Google Mijn Bedrijf is dat je jouw bedrijf kan verifiëren, waarna je vervolgens controle krijgt over jouw bedrijfsinformatie in de zoekmachine. Je kan jouw Google Mijn Bedrijf-account gebruiken om je locatie, contactgegevens, bedrijfsfoto’s en openingstijden te communiceren naar jouw klanten. Daarnaast kunnen klanten ook reviews geven en contact opnemen.
Lokaal gevonden worden?
Lokale zoekmachine optimalisatie lijkt veel op gewone SEO, maar er zijn een aantal punten om extra rekening mee te houden. Lokale zoekopdrachten zijn vaker via mobiel dan via desktop. Voor lokale SEO is het daarom essentieel dat jouw website mobielvriendelijk is. Verder geeft een goed zoekwoorden onderzoek je inzicht in de lokale zoekopdrachten van je klanten.
Maak lokale content zo specifiek mogelijk. Stel: jij hebt een paintball-locatie in Amsterdam en Rotterdam. Maak dan twee landingspagina’s waarbij de content is afgestemd op de locatie. Bijvoorbeeld met een map- en routebeschrijving op de pagina. De zoekmachine houdt van specifieke content. Als je in alle steden jouw dienst of product aanbiedt, is het de moeite waard om voor iedere locatie aparte landingspagina’s te maken. Gebruik hierbij de locatie in de titel, H-koppen, meta description en de URL. Dit is in het begin veel werk, maar op de lange termijn betaalt het zich zeker terug.
Wij bespreken graag samen met jou de mogelijkheden voor lokale SEO. We luisteren en denken mee, geheel vrijblijvend natuurlijk.